Gå til innhold

Nå vet vi «alt» om Bytons M-Byte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hvor mye det vil koste å bytte/reparere den skjermen (om man er uheldig å ødelegger/sprekker den)

 

Med unntak av Tesla, når hørte du sist om en ødelagt skjerm i en bil?

Skrevet

Fin bil, definitivt en kandidat for meg når min diselbil blir for gammel. Artig Erik nevnte det, jeg også merket meg at det var en del detaljer som var veldig like i3

  • Liker 1
Skrevet (endret)

For en plutselig skade har man forsikring.

Har ikke påstått noe annet.

Det går vel fremdeles an å lure på hva kostnaden på dette vil være for en m-byte.

Vedlagt link var som svar på at det uhellet «kan» skje.

Forstår ikke helt hva vi diskuterer her...

Endret av syar2003
Skrevet

Kostnaden vil være egenandelen på forsikringen så det er ikke veldig relevant hva skjermen koster.

Det som dog er relevant, er hva kostnaden er på skjermen, som i hvor mye av bilens pris, går inn i skjermen på bilen.

 

Nysgjerrig på det selv jeg. ^^ 

Skrevet (endret)

Kostnaden vil være egenandelen på forsikringen så det er ikke veldig relevant hva skjermen koster.

Prøver du å være vanskelig.

Alt er relevant . Forsikringer har en kostnad basert på kjøretøyenes risiko og dele/reprasjonspriser.

 

Lurer på hvor mye det vil koste å bytte/reparere den skjermen (om man er uheldig å ødelegger/sprekker den)

Hvis jeg lurer på dette må jeg få lov til det , uansett hvilke motiv som ligger bak.

Brukeren som hadde uhellet med Leaf brukte kasko og da får man også høyere kostnad på premie enn kun egenandel grunnet bonustapet over tid.

Endret av syar2003
Skrevet

Har man kjørt bil en stund og ikke er en klumsemikkel så har man en tapsfri skade. Vanligvis 75% mer enn 4-5 år. Og mange selskaper har bare 10% i bonustap på kaskoskader nå så det er ikke en grusom kostnad heldigvis. 

Skrevet

Har man kjørt bil en stund og ikke er en klumsemikkel så har man en tapsfri skade. Vanligvis 75% mer enn 4-5 år. Og mange selskaper har bare 10% i bonustap på kaskoskader nå så det er ikke en grusom kostnad heldigvis. 

Elbil 24 kommer jo nå med forsikring, spesialdesignet for elbiler, uten bonus-ordning. For de med Tesla, så koster det 10k mindre i året, vist nok, nå siden andre har skrudd opp prisene pga sinnssyke reparasjonskostnader. 

Skrevet (endret)

Elbil 24 kommer jo nå med forsikring, spesialdesignet for elbiler, uten bonus-ordning. For de med Tesla, så koster det 10k mindre i året, vist nok, nå siden andre har skrudd opp prisene pga sinnssyke reparasjonskostnader.

TOCN (Tesla Owners Club Norway) har og billig bonusfri forsikring til Tesla.

Er og kjekt å være medlem der da du har dem i ryggen om Tesla skulle bli kranglete om noe.

 

Tro om Elbil24 bruker samme underselskap kansje.

Endret av Complexity
Skrevet

TOCN (Tesla Owners Club Norway) har og billig bonusfri forsikring til Tesla.

Er og kjekt å være medlem der da du har dem i ryggen om Tesla skulle bli kranglete om noe.

 

Tro om Elbil24 bruker samme underselskap kansje.

Syns det er helt logisk jeg, at det nå dukker opp avtaler designet for elbiler. Det finnes vell ingen av dem som ikke har automatisk nød-brems blant annet?

 

Jeg tipper det også dukker opp spesialiserte verksted for nettopp elbiler, som fokuserer på reparasjon av elektroniske komponenter, fremfor at man hver gang må bytte hele greiene. 

Skrevet (endret)

Syns det er helt logisk jeg, at det nå dukker opp avtaler designet for elbiler. Det finnes vell ingen av dem som ikke har automatisk nød-brems blant annet?

 

Jeg tipper det også dukker opp spesialiserte verksted for nettopp elbiler, som fokuserer på reparasjon av elektroniske komponenter, fremfor at man hver gang må bytte hele greiene.

Alle unntatt Roadster og første Model S uten radar har vel nødbrems ja. Det kan deaktiveres om ønskelig, men det hindrer mye ulykker ja.

 

Tesla har jo og startet sin egen forsikring, men tar vel en stund før den lanseres i Norge.

 

Usikker på om det er stort behov for elbilverksted dog. Elbilene er mye enklere enn fossibiler å skru på, og det er utrolig mye mindre å skru på også.

 

Ett lite kurs for å håndtere høyspenning skulle vel duge for at en vanlig mekaniker skulle kunne røre alt mekanisk på en elbil.

 

Ser det er helt vanlig å utføre forstillingskontroll på Tesla hos vanlige verskted f.eks.

Endret av Complexity

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...