Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel helst et produkt du drikker bar og ikke for kald, siden det er et ferdig laget produkt. Anis og krydder, kan være godt med litt sånn krydder-skarpt på siden hvis man drikker øl gjennom kvelden. Spice det opp litt.

 

Hvis du skal lage drinker med det, kan du google (Sambuca cocktails), men da må du ofte ha masse andre likører også og forskjellig blandevann.

 

Ellers tenker jeg -kanskje- sprite/7-up kan gå an. De har i hvert fall lik farge, så det ikke blir udelikat utseende. Prøv med lite Sambuca først, kanskje 3 cl/15 cl (1 til 5) og lag gradvis sterkere til du finner balansen. Da kan du gjerne ha is i, hvis du skal skjule smaken.

 

Ellers har Spar 4 x 1.5l brus nå for 80 kr, så du kan kjøpe litt forskjellig blandevann og prøve. Bare morro det.

 

Kanskje å ha det i varm te eller kaffe, få frem kryddersmakene enda bedre. Ha i brunt sukker for å få det litt søtere.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Sambuca er stinn av sukker og tildels sprit, så den brenner bra. Det er jo et velkjent partytriks å tenne på den, (slukke med hånda) og shotte. Brenner med en stilig blå flamme. "Slukke" i parantes da jeg har sett noen som mener det er for pyser.

Jeg anbefaler å slukke før inntak. De har stort sett nok å gjøre på Haukeland.  :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...