Gå til innhold

Anders selger «mandagsbilen»: – Det er mindre feil på min gamle Ford Mondeo enn på Teslaen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Altså hallo i luken. Nå er det jo en viss forskjell på en el motor bak og et tungt makkverk av en forbrenningsmotor.

Påstår du at el-biler er lettere enn biler med forbrenningsmotorer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Påstår du at el-biler er lettere enn biler med forbrenningsmotorer?

Nei, tvert om.

 

Nå var det plasseringa av dinosaur motoren det var snakk om her.

Endret av Simkin
Skrevet (endret)

Elmotoren er jo bare litt større enn en differensial, og en differensial må man ha på fossibiler også.

Så man slipper metallklumpen med å ha eldrift ja.

Mange som gjennbruker fossibil karrosseri har gjerne byttet ut motoren med inverter og all styringen som f.eks Hyundai Kona, og da har det vel ikke så mye for seg.

 

Tesla-Model-3-Electric-Components.jpg

Men Tesla bruker hele fronten som komprimeringssone og det er kun mulig fordi motoren står under bilen der man normalt bare har en differensial.

Endret av Complexity
Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet (endret)

Nei, tvert om.

 

Nå var det plasseringa og ikke vekta som var poenget her.

Så hvorfor et slikt et tøv-argument om vekten på motoren?

Motoren er en del av deformasjonsonen. Noe som er positivt for de som utsettes for en krash.

 

 

Det er flere biler som er like trygge å krasje med, som Tesla er å krasje med. Det finnes ikke hold i at Tesla er tryggere på grunn av manglende vekt og plassering av motoren.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Så hvorfor et slikt et tøv-argument om vekten på motoren?

Motoren er en del av deformasjonsonen. Noe som er positivt for de som utsettes for en krash.

Er en el motor en del av deformasjonsonen? Endret av Simkin
Skrevet

Så hvorfor et slikt et tøv-argument om vekten på motoren?

Motoren er en del av deformasjonsonen. Noe som er positivt for de som utsettes for en krash.

Det er da vel på ingen måte positivt å ha en stor steinhard metallklump i fronten som vil dyttes inn mot kupeen? Er da mye bedre om alt kan flatpakkes fremmi der slik som på Tesla.

  • Liker 1
Skrevet

Er da mye bedre om alt kan flatpakkes fremmi der slik som på Tesla.

Er det i hele tatt noe som ikke er langt bedre på en Tesla enn på andre biler?

  • Liker 1
Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet (endret)

Er en el motor en del av deformasjonsonen?

Hvorfor skulle den være det, den er jo bak?

Dessuten er det jo ikke så mye hulrom i en slik motor heller.

Endret av Slettet-t8fn5F
Skrevet (endret)

Er det i hele tatt noe som ikke er langt bedre på en Tesla enn på andre biler?

Hvis man ser på Model 3 og sammenligner den med samme type biler i samme prisklasse - så er det vel ingen som er bedre på sikkerhet og ytelse nei.

 

Er en grunn til at det er den mest solgte bilen i Norge hittil i år, til tross for at Tesla har elendig rykte på seg og ikke bruker en krone på reklame.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Hvis man ser på Model 3 og sammenligner den med samme type biler i samme prisklasse - så er det vel ingen som er bedre på sikkerhet og ytelse nei.

 

Er en grunn til at det er den mest solgte bilen i Norge hittil i år, til tross for at Tesla har elendig rykte på seg og ikke bruker en krone på reklame.

Får nå se om snylterautomobilen er like populær, når den får normale avgifter.

  • Liker 2
Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Der er jo du som jatter om motor og deformasjonsoner? Lider du av Alzheimer?

 

Hva har en el motor bak med dette å gjøre?

Problemer med å følge tråden?

Skrevet (endret)

Får nå se om snylterautomobilen er like populær, når den får normale avgifter.

Man slipper jo all dritten som følger med en forbrenningsmotor.

Endret av Simkin
Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Man slipper jo all dritten som følger med en forbrenningsmotor.

Får nå med et batteri som ikke kan slukkes, om duracellbilen tar fyr.

Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Tar den fyr? Dette dekkes i såfall av en 8års garanti.

Dekker den garantinen dødsfall også?

Skrevet (endret)

Får nå med et batteri som ikke kan slukkes, om duracellbilen tar fyr.

Prøvd å slukke diesel som brenner? Det selvantenner av temperaturen så er ikke enkelt å få slukket om man ikke får kjølt det ned.

 

Forøvrig er det veldig lite branner i elbiler generelt i forhold til fossibiler så det er ikke noe problem.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Prøvd å slukke diesel som brenner? Det selvantenner av temperaturen så er ikke enkelt å få slukket om man ikke får kjølt det ned.

 

Forøvrig er det veldig lite branner i elbiler generelt i forhold til fossibiler så det er ikke noe problem.

Det er nå mulig å¨slukke en dieselbrann. Verre med et batteri som tar fyr.

https://www.aftenposten.no/norge/i/AaVLE/kun-to-minutter-etter-at-brannfolkene-har-slukket-brannen-selvantennes-batteriet

  • Liker 1
Skrevet

En to år gammel artikkel om en elbil som ikke kunne slukkes ja.

 

Er ett kjent problem med lithium batterier at de er vanskelig å slukke. Er veldig mye energi i hver enkel celle og om de punkteres eller kortsluttes går energien ut i varme.

 

Men det er jo ikke noe problem? Er så mange branner i fossibiler at media har sluttet å skrive om det. Der skal man altså frakte ett brennbart flytende stoff fra en tank bak i bilen og frem til en glovarm motor hvor det appåtil skal antennes?

 

Hallo..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...