Gå til innhold

Hyundai lokker med fullelektrisk sportsbil


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjære bilprodusenter, jeg har allerede en diger kuk og trenger derfor en familievennlig stasjonsvogn mye mer enn jeg trenger en sportsbil. Noen?

Må den være elektrisk også? https://www.nissan.no/biler/nye-biler/e-nv200-evalia.html

Må den være langturvennlig også? I så fall kan kanskje e-tron, EQC eller den kommende Skoda Vision være noe.. De er i hvert fall stasjonsvogn-suv-ish.

Lenke til kommentar

Må den være elektrisk også? https://www.nissan.no/biler/nye-biler/e-nv200-evalia.html

Må den være langturvennlig også? I så fall kan kanskje e-tron, EQC eller den kommende Skoda Vision være noe.. De er i hvert fall stasjonsvogn-suv-ish.

For å være helt ærlig er jeg ikke i markedet for bil, det var mest en spøk og at det ikke er spesielt spennende at vi får enda en elektrisk "sportsbil". Det er jo tross alt ikke så stort marked for sportsbiler, og sportsbiler er i utgangspunktet ganske unødvendige.

 

Nissan evalia er en grei familiebil, men batteripakken passer mye bedre til leaf enn til den betydelig større kassebilen.

Tenker jo mest på en slags Passat eller noe slikt som Quashqai+2 uten at det koster 600k+ og med bra rekkevidde.

Lenke til kommentar

Nissan evalia er en grei familiebil, men batteripakken passer mye bedre til leaf enn til den betydelig større kassebilen.

Tenker jo mest på en slags Passat eller noe slikt som Quashqai+2 uten at det koster 600k+ og med bra rekkevidde.

Større batteripakke hadde definitivt hjulpet men litt morsomt at E-NV200, varebilen altså er den varebilen pr. i dag med lengst rekkeidde.

Peugeot partner som kommer i likhet med E-NV200 som både varebil og 5 seter har såvidt over halvparten så stor batteripakke og mindre en det E-NV200 hadde oprinnelig.

Lenke til kommentar

Det er jo tross alt ikke så stort marked for sportsbiler, og sportsbiler er i utgangspunktet ganske unødvendige.

Nå pisker vi død hest her, men det er nettopp fordi markedet for sportsbil er så lite de velger lage denne bilen. Markedet for elektrisk sportsbil er videre nærmest ikke-eksisterende. Noe som er rent ut ideelt for bilfabrikantene – masse pressedekning og gode miljø-vibber for en elbilmodell de slipper faktisk måtte levere.

 

 

Etter at Auda tok en 180° i retning uønsket på et punkt mellom konsept og prototyp hva gjelder e-Tron Quattro, så er det nå av alle bilfabrikanter Porsche som er nærmest levere noe som muligens kan ligne på en faktisk stasjonsvogn. Da i form av Taycan Mission-e Cross Turismo. Men har ikke satt meg på noen reservasjonsliste, for å si det enkelt…

 

maxresdefault.jpg

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...