Gå til innhold

Apple blokkerer uautoriserte batteribytter


Anbefalte innlegg

Hva er galt med å ha en microSD brikke i telefonen?

Finnes knapt en enklere måte å hente bildene på en å plukke ut brikken å sette den inn i en annen telefon med microSD eller minnekortleser til PC.

Der finnes ingen datamaskiner i skyene, det er bare noen andre sine dataaskiner bildene overføres til.

Ikke noe galt med det, hvis du ønsker å bruke minnekort, og driter i kryptering av dine data. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er galt med å ha en microSD brikke i telefonen?

Finnes knapt en enklere måte å hente bildene på en å plukke ut brikken å sette den inn i en annen telefon med microSD eller minnekortleser til PC.

Der finnes ingen datamaskiner i skyene, det er bare noen andre sine dataaskiner bildene overføres til.

Har min egen sky, med en WD MyCloud-boks.

iOS-appen til MyCloud har mulighet for automatisk backup av bilder, og jeg (personlig) liker at backupen ikke blir slettet, selv om originalbildet slettes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android støtter jo fint kryptering av SD kort. Men det gjør jo ting litt mere tungvindt når det kommer til overføring.

 

Litt mere tungvindt, ja, som i at du sannsynligvis ikke får ut en dritt av kortet når du putter det i en annen enhet, dersom krypteringen til Android er noe tess. ;)

Lenke til kommentar

Som jeg tenkte, dette har ingen ting med saken å gjøre, og vil vises om det originale batteriet er så svekket at man kan/bør vurdere å få det byttet ut.

Sånn da har vi fått konkludert at det faktisk dreide seg om denne meldingen alikavel og ikke en snill advarsel om at batteriet ikke kunne verifisere batteriet.

https://www.tek.no/artikler/batteri-advarsel-skal-beskytte-kundene-hevder-apple/471589

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Nettop fordi du forsøker å dra ull overøynene våre ved å bagatelisere og bortforklare.

 

Har aldri hørt utrykket "å dra ull over øynene», og er ikke sikker på hva det betyr. Sikker på at det ikke er bomull mellom ørene som er problemet deres, da?  ;)

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri hørt utrykket "å dra ull over øynene», og er ikke sikker på hva det betyr. Sikker på at det ikke er bomull mellom ørene som er problemet deres, da?  ;)

Det er fornorsking av et utenlandsk uttrykk.

https://www.phrases.org.uk/meanings/pull-the-wool-over-your-eyes.html

Men tilbake til denne meldingen vi snkker om og her vil jeg sitere deg noen sider tilbake.

Det er ikke et «varsel» om at man må ta service, det er opplysninger som enkelt forklarer at telefonen ikke er i stand til å verifisere at det er et originalt batteri, og derfor ikke kan vise informasjon om betterihelsen. Dette er noe man finner om man selv velger å gå inn på Innstillinger > Batteri > Batteritilstand

Dette er ikke annet en halvsannheter fra din side fordi nå har jeg fått fiske frem et skjermbilde av hva vi eksakt snakker om.

post-49175-0-73326400-1565985971.png

Under batterihelse står det "Service" og trykker du på den beskjeden kommer beskjeden du beskriver opp.

Altså på linjen med batterihelse står det altså med et ikke autentisert batteri, originalt apple batteri eller ikke "service".

Med et batteri som har den medfølgende brikken som kom med originalbatteriet installert står det ikke "service" på linjen til batterihelse.

 

Så har altså jeg mine ord i behold her.

https://www.youtube.com/watch?v=4nGnAdtTDCw

post-49175-0-73326400-1565985971_thumb.png

Lenke til kommentar

Men tilbake til denne meldingen vi snkker om og her vil jeg sitere deg noen sider tilbake.

Dette er ikke annet en halvsannheter fra din side fordi nå har jeg fått fiske frem et skjermbilde av hva vi eksakt snakker om.

----

Under batterihelse står det "Service" og trykker du på den beskjeden kommer beskjeden du beskriver opp.

Altså på linjen med batterihelse står det altså med et ikke autentisert batteri, originalt apple batteri eller ikke "service".

Med et batteri som har den medfølgende brikken som kom med originalbatteriet installert står det ikke "service" på linjen til batterihelse.

 

Så har altså jeg mine ord i behold her.

 

Jeg skrev at "Det er ikke et «varsel» om at man må ta service". Det er ikke et varsel, og man ikke ta service, og alt jeg har skrevet er jo sant. Det er ikke et "varsel" når det står et statisk lite ord på en menylinje et par nivå inn i Innstillinger. Et varsel er per definisjon noe som dukker opp som beskrevet her: https://support.apple.com/no-no/HT201925

 

Grunnen til at det står "Service" på menylinjen som leder til informasjon om Batterihelse er innlysende; man må, som nevnt tidligere, få autorisert batteriservice dersom man absolutt ha tilgang til Batterihelse-informasjon.Dette finner man jo ut når man faktisk trykker på menylinjen for Batterihelse, som du fikk forklart og illustrert for flere dager siden.

Men nok en gang: man klarer seg jo fint uten Batterihelse-informasjonen, og alt fungerer ellers helt normalt. Og med det tror jeg vi avslutter denne flisespikkingen som ikke tjener til noe som helst, ikke sant?

Lenke til kommentar

Grunnen til at det står "Service" på menylinjen som leder til informasjon om Batterihelse er innlysende; man må, som nevnt tidligere, få autorisert batteriservice dersom man absolutt ha tilgang til Batterihelse-informasjon.

Det er ikke innlysende i det hele tatt.

Det hadde ikke trengt å stå "service" der i det hele tatt.

Beskjeden om at batteriet var uautentisk kunne fremdeles vært der men beskeden om servie hadde ikke trengt å være der.

Dette er hva som kalles passiv agresivt fra apples side.

 

Men nok en gang: man klarer seg jo fint uten Batterihelse-informasjonen, og alt fungerer ellers helt normalt. Og med det tror jeg vi avslutter denne flisespikkingen som ikke tjener til noe som helst, ikke sant?

Om diskusjonen ikke tjener til noe som helst for deg hvorfor bryr det deg?

For noen av de som har fått byttet batteri hos ikke apple autoriserte verksteder misstenker jeg at det vil bry dem at det står "service" i vinduet med batterihelse som igjen vil føre til at færre benytter seg av ikke apple autoriserte verksteder og det min gode man er det som kalles konkurransevridende og spesielt med tanke på hva apple krever av apple autoriserte verksteder og hvilken krav som stilles til dem av typen hva de ikke får lov til å reparere på et apple produkt.

Men dette viste du vel.

Lenke til kommentar

Det er ikke innlysende i det hele tatt.

Det hadde ikke trengt å stå "service" der i det hele tatt.

Beskjeden om at batteriet var uautentisk kunne fremdeles vært der men beskeden om servie hadde ikke trengt å være der.

Dette er hva som kalles passiv agresivt fra apples side.

 

Om diskusjonen ikke tjener til noe som helst for deg hvorfor bryr det deg?

For noen av de som har fått byttet batteri hos ikke apple autoriserte verksteder misstenker jeg at det vil bry dem at det står "service" i vinduet med batterihelse som igjen vil føre til at færre benytter seg av ikke apple autoriserte verksteder og det min gode man er det som kalles konkurransevridende og spesielt med tanke på hva apple krever av apple autoriserte verksteder og hvilken krav som stilles til dem av typen hva de ikke får lov til å reparere på et apple produkt.

Men dette viste du vel.

 

Det hadde ikke trengt å stå "Service» der, de kunne bare blanket ut hele menylinjen uten forklaring (uten at sytingen fra alle som ikke bruker iPhone ville blitt noe mindre av det...), men at ordet står der er en enkel og grei indikasjon på at funksjonen ikke fungerer med mindre man får tatt autorisert batteriservice.

 

Jeg skrev at "denne flisespikkingen som ikke tjener til noe som helst", som i at jeg kan like en god diskusjon, men at endeløs flisespikking fra folk som stort sett ikke aner hva de snakker om er kjedelig og unødvendig. 

Ja, jeg vet åpenbart en del om hvilke krav som stilles til Apple-autoriserte verksted, siden jeg har redegjort for dette andre steder, og ser derfor en stor fordel og trygghet i å benytte slike autoriserte verksted.

Lenke til kommentar

Det hadde ikke trengt å stå "Service» der, de kunne bare blanket ut hele menylinjen uten forklaring (uten at sytingen fra alle som ikke bruker iPhone ville blitt noe mindre av det...), men at ordet står der er en enkel og grei indikasjon på at funksjonen ikke fungerer med mindre man får tatt autorisert batteriservice.

Det kunne stått noe annet der også men de valgte altså "service" som en sublim måte å fortelle at noe ikke var som det skulle være.

 

Jeg skrev at "denne flisespikkingen som ikke tjener til noe som helst", som i at jeg kan like en god diskusjon, men at endeløs flisespikking fra folk som stort sett ikke aner hva de snakker om er kjedelig og unødvendig.

Nå var vel ikke du den som opplyste om hva saken eksakt handlet om heller men valgte å feilinformere her og se bort fra et viktig moment i saken.

 

Ja, jeg vet åpenbart en del om hvilke krav som stilles til Apple-autoriserte verksted, siden jeg har redegjort for dette andre steder, og ser derfor en stor fordel og trygghet i å benytte slike autoriserte verksted.

Så bra at du innrømmer at komkuransevridende virksomhet er bra.

Mener du også at apple med rette kan fortelle en hver bruker av iphone at om dataene på deres telefon som blei vannskadd og ikke lar seg boote er fortapt for alltid med mindre de hadde backup av de andre steder?

Det er jo også en del av kvaliteten med apple autoriserte verksteder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kunne stått noe annet der også men de valgte altså "service" som en sublim måte å fortelle at noe ikke var som det skulle være.

 

Nå var vel ikke du den som opplyste om hva saken eksakt handlet om heller men valgte å feilinformere her og se bort fra et viktig moment i saken.

 

Så bra at du innrømmer at komkuransevridende virksomhet er bra.

Mener du også at apple med rette kan fortelle en hver bruker av iphone at om dataene på deres telefon som blei vannskadd og ikke lar seg boote er fortapt for alltid med mindre de hadde backup av de andre steder?

Det er jo også en del av kvaliteten med apple autoriserte verksteder.

 

 

Hva annet burde stått der, mener du? 

 

Jeg har slett ikke kommet med feilinformasjon, og står 100% inne for alt jeg har sagt i diskusjonstråden. Nå tror jeg du skal stoppe opp, ta en god titt i speilet, og tenke over din egen rolle og den feilinformasjonen du selv har postet i denne tråden, før du begynner å peke fingeren på andre...

 

Deretter kan du kutte ut løgnene. Jeg har ikke sagt at "komkuransevridende virksomhet er bra», jeg har påpekt fordelen ved å bruke autoriserte verksted og reparatører. Det er noe jeg selvsagt alltid gjør om jeg skulle ha behov for service/reparasjon på garanti, reklamasjonsrett eller mot betaling, enten det dreier seg om bilen min, el- og VVS-installasjoner, hvitevarer eller forbrukerelektronikk.

Redding eller rekonstruksjon av data fra druknede, brannskadde eller totalt knuste disker, datautstyr og telefoner er, som sagt tidligere, ikke noe du får hjelp med uansett hvilken produsent du måtte henvende deg til, til det har man spesialister som f.eks Ibas.

Lenke til kommentar

 

Jessa Jones er en imponerende dame, og en av spesialistene i redding/rekonstruksjon av data, som jeg refererte til tidligere. Som sagt, Flott at det finnes noen slike, som kan redde stumpene for skjødesløse mennesker, mot klekkelig betaling selvsagt... ;)

Men jeg ser fortsatt ikke relevansen i forhold til diskusjonen om batteriservice, så du får ha en fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...