Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy Note 10 og 10 Plus Samsungs nye flaggskip er her - Vi har prøvd Samsung Galaxy Note 10


Anbefalte innlegg

 

 

Ganske bra mobil men det som irriterer mest er at man ikke never noe om 5G modellen. kommer den i det hele tatt til norge?

Samsung lansere ikke 5G modell. 5G er ikke rullet ut i Norge, i følge Telenor og Telia vil 5G rulles ut senest 2020.

 

Samsung lanserer 5G modeller mobiler globalt i noen land.

Da er det ikke noe stress. takk. :D

Bare hyggelig?

 

Får håpe 5G mobiler i 2020 går ned i pris eller prisen blir samme som 4G mobiler i dag.

 

5G mobiler er svin dyre å kjøpe i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen 3.5mm jack uten at det var noen god grunn til å fjerne den, blir å holde fast i Note 9 en grei stund til da

 

Finnes overgang fra USB C og til Jack da.. Hvis du bare har denne festet til jacken til vanlig, er det ikke det største problemet, hvis du absolutt vil kjøre ledning mm..
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke finner slike deals som gjerne er der hvor det følger med en fordel av å forhåndsbestille? I fjor var det 512 GB til prisen av den laveste, året før var det klokke eller dex som fulgte med. Er det ingenting slik i år?

 

Also, forstod jeg det rett at fra nå av er det eneste du trenger en helt vanlig USB-C - kabel, så har du Dex, og ferdig med det?

 

På S10 er det nok med USB-C - HDMI kabel.

Dex docking er dødt.

Lenke til kommentar

 

Er det bare jeg som ikke finner slike deals som gjerne er der hvor det følger med en fordel av å forhåndsbestille? I fjor var det 512 GB til prisen av den laveste, året før var det klokke eller dex som fulgte med. Er det ingenting slik i år?

 

Also, forstod jeg det rett at fra nå av er det eneste du trenger en helt vanlig USB-C - kabel, så har du Dex, og ferdig med det?

 

Det lurer jeg på faktisk jeg også! ?

Trenger ingen docking lenger. Holder med USB-C - HDMI kabel :)

Lenke til kommentar

 

Year of the dongle? :rofl:

 

Klager du fortsatt på at pc produsentene tok bort floppy disken? Den var jo fullt brukende den :) 

Det er da stor forskjell på å fjerne noe som tar plass, koster penger, skaper reparasjons problemer, og som ikke brukes lengre, og det å fjerne noe som ikke har noen erstatning enda, som ikke tar plass, og som ikke koster penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er da stor forskjell på å fjerne noe som tar plass, koster penger, skaper reparasjons problemer, og som ikke brukes lengre, og det å fjerne noe som ikke har noen erstatning enda, som ikke tar plass, og som ikke koster penger.

 

Hehe. Les den setningen en gang til :) 

 

3.5mm jacken tar vanvittig med plass når man ser på hva som er ledig plass i en toppmodell i dag, den koster penger, den er et svært hull og kan potensielt skape reparasjonsproblemer og den brukes ikke lenger (utenom et fåtall entusiaster). Trådløst er erstatningen, igjen den tar stor plass og koster penger. 

Lenke til kommentar

Floppy disken er byttet ut med noe som på alle måter er bedre, det er ikke 3.5mm jacken

 

Jo den ble byttet ut med trådløse som gjør samme jobben bare bedre. I dag er floppydisken på mange måter trådløs også, men noen sverger fortsatt til å bruke kabel til filoverføring også så go figure.. Floppyen er bare et av mange eksempler hvor et mindretall er bakstreversk og vil utvikle seg. Om forumet er i live om noen år så skal jeg minne deg på denne tråden så kan en humre over at en fortsatt brukte kabler til slikt :D Og internett er en flopp! 

Lenke til kommentar

 

Floppy disken er byttet ut med noe som på alle måter er bedre, det er ikke 3.5mm jacken

 

Jo den ble byttet ut med trådløse som gjør samme jobben bare bedre. I dag er floppydisken på mange måter trådløs også, men noen sverger fortsatt til å bruke kabel til filoverføring også så go figure.. Floppyen er bare et av mange eksempler hvor et mindretall er bakstreversk og vil utvikle seg. Om forumet er i live om noen år så skal jeg minne deg på denne tråden så kan en humre over at en fortsatt brukte kabler til slikt :D Og internett er en flopp! 

Nevn en trådløs hodetelefon eller høyttaler som er bedre enn tilsvarende ikke trådløs, altså i samme prisklasse.

 

Overføring bør gjøres med kabel da du har sannsynlighet for å miste data ellers.

 

Kabler er bedre. Derfor man bruker kablet nettverk. Kablet lading. Kabler på alt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nevn en trådløs hodetelefon eller høyttaler som er bedre enn tilsvarende ikke trådløs, altså i samme prisklasse.

 

Overføring bør gjøres med kabel da du har sannsynlighet for å miste data ellers.

 

Kabler er bedre. Derfor man bruker kablet nettverk. Kablet lading. Kabler på alt.

Såklart koster nyere og bedre teknologi litt mer. Slik har det alltid vært, men dere nostalgikere kna jo fritt kjøpe telefoner med 3.5mm (enda) eller bruke overgang om kostnad er så viktig.

 

I dag får man overført omtrent med det tredoble av hva som er normal høy bitrate i det som streames av digital musikk. Dobbelt av hva som er den høyeste bitrate sett bort i fra lossless. Dette er for 99.99999% mer enn godt nok fra en mobil. DACen som er på 3.5mm jacken er uansett ikke noe særlig bedre. Verden går fremover.

 

På mobilen som ikke er kablet bruker jeg trådløs lading, lyd og overføring av data. Det er nydelig å ikke ha en eneste kabel til telefonen. Rart at du i det hele tatt har mobil. Du burde hatt gammel analog kablet telefon så du får den pureste analoge lyden som ikke er komprimert :D

Lenke til kommentar

Såklart koster nyere og bedre teknologi litt mer. Slik har det alltid vært, men dere nostalgikere kna jo fritt kjøpe telefoner med 3.5mm (enda) eller bruke overgang om kostnad er så viktig.

Nyere teknologi, ja, men ikke nødvendigvis bedre. Det blir ikke automatisk bedre lydkvalitet av at du har trådløs overføring av lyd som du selv innrømmer. Du betaler mer for å få like god lydkvalitet, men noe som er mer praktisk.

Det er også morsomt at du som er en forkjemper av at ting skal være mer praktisk støtter at vi må bruke overganger der vi før koblet direkte inn. Jeg tar rådet ditt om å kjøpe med 3,5 mm jack og jeg kommer til å klage når den blir fjernet fordi det betyr at jeg ikke kommer til å kjøpe telefonen.

 

I dag får man overført omtrent med det tredoble av hva som er normal høy bitrate i det som streames av digital musikk. Dobbelt av hva som er den høyeste bitrate sett bort i fra lossless. Dette er for 99.99999% mer enn godt nok fra en mobil. DACen som er på 3.5mm jacken er uansett ikke noe særlig bedre. Verden går fremover.

Verden går fremover, alltid et like godt argument. Gi meg beskjed når jeg kan koble til absolutt alt av trådløse hodetelefoner til datamaskinen min uten bluetooth, til Switch og 3DS til Playstation 4 kontroller og telefonen min uten å måtte pare hodetelefonene. Det tar meg 2 sekunder å skifte med kablet hodetelefon, avhengig av merke kan dette ta opp mot et minutt med trådløse og jeg har opplevd at noen ganger vil den ikke pare i det hele tatt. Fremskritt!

 

På mobilen som ikke er kablet bruker jeg trådløs lading, lyd og overføring av data. Det er nydelig å ikke ha en eneste kabel til telefonen. Rart at du i det hele tatt har mobil. Du burde hatt gammel analog kablet telefon så du får den pureste analoge lyden som ikke er komprimert :D

 

Jeg bruker også trådløs lyd på mobilen daglig og jeg liker det. Jeg bruker også kablet lyd daglig for når jeg er på farten. Det har mange fordeler:

Må ikke lades, du kan bruke splitter for å høre samme innholdet på flere hodetelefoner, hodetelefonene kan kobles til ALT (inkludert skjermene på fly), lavere pris, du vet ingen kan stjele mobiltelefonen din om du er uoppmerksom fordi rekkevidden på kabelen sier fra når den er på vei bort fra deg og det er enkelt.

Ulempene ifølge deg er at det er utdatert og du personlig liker det ikke.

Om du virkelig trenger en god grunn til at telefoner med 3,5 mm jack er bra så er det dette. Jeg har en telefon med 3,5 mm jack. Jeg bruker både trådløs og kablet lyd. Det å inkludere 3,5 mm jack eksluderer ikke bruk av trådløs lyd på noen måte og ikke har det noen vesentlige kostnader heller. Det å fjerne den gjør at det blir umulig uten overgang. Det medfører at telefonen blir mindre praktisk for oss som vil ha kablet lyd.

 

Når trådløs lyd fungerer like greit til samme pris som kablet lyd er jeg enig i at de bør fjerne 3,5 mm jack. Vi er ikke der enda og samme hvor lenge jeg har ikke fått noen gode motargumenter. Det er utdatert, men det er et dårlig argument uten at det blir utdypet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...