Gå til innhold

Hvilken gaming/skole laptop burde jeg gå for?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Hvilken Gaming/skole pc burde jeg gå for? Er forresten i Bangkok, rimelig bra priser her. Alle PCene koster ca det samme.

 

1.Rtx 2060. Ryzen 5 3550h. 16gb ram.

 

2.Gtx 1660ti. I5 9300h. 8gb ram

 

3.gtx 1660ti. Ryzen 7 3750h. 8gb

 

Nr 2 vil generelt yte litt bedre i spill da 9300H er litt kjappere enn ryzen i spill, men trolig ha dårligere batterilevetid. Antar det er snakk om Acer\Asus? Prøv å finn ut om de kommer med 1 eller 2 rambrikker. Om det er 2 rambrikker gir det langt bedre ytelse enn 1, evt bør du kjøpe på en rambrikke senere. Skjermkortene er ganske like, du får raytracing på 2060-kortet, men det vil du neppe benytte da ytelsa blir dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg ville basert mer på skjerm og tastatur i tillegg. Nå må du også huske at du går glipp av femårig reklamasjonsrett, den vil være vanskeligere å selge. Samt at du ikke får norsk layout. Standarder på wifi burde være det samme? Husk også å sjekke om det er noe med Toll, tviler på det men har ikke sjekka.

Sjekk også at du kan sette inn en brikke til med minne på de med 8gb minne.

Endret av L/-R~
Lenke til kommentar

Benchmark på cpu'ene: (CPU Mark er hhv 8502 9001 9825 med 5-3550H som lavest og intel som høyest)

https://www.cpubenchmark.net/compare/AMD-Ryzen-5-3550H-vs-AMD-Ryzen-7-3750H-vs-Intel-i5-9300H/3403vs3441vs3448

 

1660 ti mobile og 2060 mobile yter omtrent likt. (RTX 2060 er 11.8% raskere i syntetisk test)

 

Om du kjøper pc med 8 GB så kan det hende du vil ønske å oppgradere til 16 GB.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...