Gå til innhold

Helt ny 16" MacBook Pro forventes i høst


Anbefalte innlegg

Heftig pris for et produkt som ikke er bygget for reparasjoner.

 

Personlig kjøper jeg ikke et splitter nytt produkt for å reparere det, jeg forventer følgelig at det bare fungerer, men det kan virke som om det er nettopp å reparere de fleste her er opptatt av. Går produktet i stykker før det har gått 5 år reklamerer jeg på det, alt over 5 år ser jeg på som ren bonus. Endret av ITtraktor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det vanlig på bærbare PC er i toppsjiktet at alt er limt og sveiset på uten mulighet for å bytte noe som helst?

Jeg har ikke hatt bærbare i 10.000 pluss klassen.

Driver ikke med tunge oppgaver, videoredigering eller annet som krever mye. Har plan om å sette i større ssd i min Lenovomaskin og den kan åpnes.

 

Hva er de åpenbare fordelene med en påloddet ssd vs f.eks. M.2 ssd ? Bortsett fra at produsenten sparer få kroner ved produksjon.

 

Jeg forstår at man må ha egne løsninger når plassen i kabinettet er under 8 mm i høyden. -Men er det så mange bærbare som er under 8 mm??

Bærbare til 10k+ koster mer fordi de er bedre. Apple sine maskiner koster mer fordi det var mote å ha Apple-maskin.

M.2 er et grensesnitt, og forøvrig også en SSD. Fordelen er hastighet, men så har jo Apple både ofret hastighet og modularitet. Nåværende versjon er utpreget mye tyngre og tjukkere enn konkurransen, men så setter de ikke ned prisen særlig selv om det er utgående vare i salg.

 

Så du mener at det hele er en stor konspirasjon? Som om de sitter å ler seg skakk ihjel og ønsker at produktene de selv produseerer skal gå i stykker uten at forbrukerne skjønner hva som skjer? 

 

... er du virkelig så paranoid? Hva Apple har gjort deg, det er meg en gåte. Men det hatet du sprer i samtlige tråder ang. Apple får meg til å mistenke at dette stikker dypt. Virkelig dypt  :hm:

Ja det gjør det. Du har aldri reparert noe Apple-produkt. Neste samtlige nyheter om Apple handler om skandaler av sådan art, og minkende salg, ikke noe jeg finner på. Sammenhengen er ekstremt klar. Alternativ vinkling er at de lager svindyre ting, som denne artikkelen. Les deg litt opp og få deg litt gangsyn.

 

Apple er tatt for trålingsspionasje og videreformidling til NSA, absolutt verst på proprietære løsninger, lang lang rekke defekte og dårlig designede produkter. Tingene de lager er stadig skjørere og mer tullete. Verst på utnytting av arbeidskraft, verst på gjenvinning. Verst på reperasjon. Kan ikke installere eget OS, bøyer seg, tåler ikke støv, dårlig termisk design, sintrede skjermer, lim, sikringer som ikke sikrer noe, tåler ikke fuktighet.

Endret av Spetsnaz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hva er trålingsspionasje? Google finner ingenting på det.  

 

 

Jeg tror Spetsnaz glemte å gi Apple skylden for andre verdenskrig og Holocaust også..

Lenke til kommentar

Jeg tror Spetsnaz glemte å gi Apple skylden for andre verdenskrig og Holocaust også..

 

 

Fort gjort å overse noe når det koker som verst under topplokket ;)

 

Selv er jeg imponert over at enkelte individer tar seg tid til å utvise et slikt ekstremt hat overfor produkter og produsenter de ikke har noen som helst intensjoner om verken å kjøpe eller bruke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mistenker at denne kommer til å ha en video/photo workflow focus. Neppe en PC vi vanlige dødelige gidder å bry oss med, samme som Mac Pro. 

 

Nåja. For de av oss som vet å sirkulere på produkter uten å lide allverdens tap, så er jo dette en immari god maskin å bruke også til vanlig bruk. Jeg har MacBook Pro 15 Retina (2017) i dag, og bruker den nesten ikke til annet enn å være på nettet og se film. Digger maskinen. ;)
Lenke til kommentar

Nåja. For de av oss som vet å sirkulere på produkter uten å lide allverdens tap, så er jo dette en immari god maskin å bruke også til vanlig bruk. Jeg har MacBook Pro 15 Retina (2017) i dag, og bruker den nesten ikke til annet enn å være på nettet og se film. Digger maskinen. ;)

 

Sure, men jeg snakker om noe litt annet. Jeg tror de kommer til å bruke deler av skjermteknologien fra den nye pro skjermen, et høyt spekket skjermkort, og en rimelig lavt spekket CPU, og at dette kommer til å bli en relativt thicc laptop.

Eller det er en erstatning for 15" MBP, in which case I am wrong. (edit: and a little excited, siden det er MIN kategori :)

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Hva er trålingsspionasje? Google finner ingenting på det.

Prøv "dragnet surveillance".

 

Jeg tror Spetsnaz glemte å gi Apple skylden for andre verdenskrig og Holocaust også..

Hadde Apple hatt ansvaret for andre verdenskrig så hadde den nok blitt for dyr.

Alt var som kjent bedre under krigen, for da var det kun IBM.

Endret av Spetsnaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bærbare til 10k+ koster mer fordi de er bedre. Apple sine maskiner koster mer fordi det var mote å ha Apple-maskin.

M.2 er et grensesnitt, og forøvrig også en SSD. Fordelen er hastighet, men så har jo Apple både ofret hastighet og modularitet. Nåværende versjon er utpreget mye tyngre og tjukkere enn konkurransen, men så setter de ikke ned prisen særlig selv om det er utgående vare i salg.

 

Ja det gjør det. Du har aldri reparert noe Apple-produkt. Neste samtlige nyheter om Apple handler om skandaler av sådan art, og minkende salg, ikke noe jeg finner på. Sammenhengen er ekstremt klar. Alternativ vinkling er at de lager svindyre ting, som denne artikkelen. Les deg litt opp og få deg litt gangsyn.

 

Apple er tatt for trålingsspionasje og videreformidling til NSA, absolutt verst på proprietære løsninger, lang lang rekke defekte og dårlig designede produkter. Tingene de lager er stadig skjørere og mer tullete. Verst på utnytting av arbeidskraft, verst på gjenvinning. Verst på reperasjon. Kan ikke installere eget OS, bøyer seg, tåler ikke støv, dårlig termisk design, sintrede skjermer, lim, sikringer som ikke sikrer noe, tåler ikke fuktighet.

 

 

Jeg har en følelse av at dette er 100% trolling. Hvis dette er tilfellet så gratulerer, du har lurt meg 100%. Men i tilfelle dette ikke er trolling og du virkelig tror på det du skriver i denne postingen og i de andre jeg har lest så synes jeg virkelig synd på deg. Prøv å gjør deg opp en egen mening som er basert på fakta og ikke bare ett sammensurium av ting du leser på internet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Når det er sagt, så tror jeg generelt at folk (eller kanskje det bare er folk på slike forum som dette..) overdriver folks ønske om å kunne bytte deler på en enhet, være seg laptop eller mobil. De aller fleste har ingen behov, ønske, eller kunnskap til å gjøre dette, og er ikke interessert. Jeg regner med at Apple, sammen med mange andre selskaper, har funnet ut for lengst at fordelene med å ikke gjøre ting reparerbart (aka. tynnere, design, etc) langt overgår ulempene for de få som måtte ønske å plundre med dingsene. Jeg anser meg selv som ganske teknisk oppegående, og har ikke et snev av interesse av å bruke tid på det.

 

Vi har dessuten såpass bra forbrukerkjøpslover, at de fleste har byttet ut mobil eller laptop lenge for oppgraderingsbehovet blir noe problem.

De fleste vil nok ikke reparere selv, men jeg vil gjerne se en kilde på at de fleste ikke vil ha mulighet for billigere reperasjoner. At man ikke kan reparere mobilen eller laptop en (enten selv eller hos verksted), er også et miljøproblem.

 

Ditt ønske om tynnere mobiler med penere design trumfer ikke min rett til en ren klode :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

De fleste vil nok ikke reparere selv, men jeg vil gjerne se en kilde på at de fleste ikke vil ha mulighet for billigere reperasjoner. At man ikke kan reparere mobilen eller laptop en (enten selv eller hos verksted), er også et miljøproblem.

 

Ditt ønske om tynnere mobiler med penere design trumfer ikke min rett til en ren klode :)

 

 

Det har jeg ingen kilde på, akkurat som du antakeligvis ikke har noen kilde på at folk ønsker seg dette (og da regner jeg ikke et forum av IT interesserte som et representativt utvalg). Jeg baserer det ikke på annet enn min egen oppfatning av alle jeg har snakket med om mobiler opp gjennom tidene, jeg kan faktisk ikke huske at noen noengang har nevnt billig reparasjon som en faktor for å velge telefon. Aldri. At folk vekter kamera og batteritid er imidlertid en gjenganger, men jeg har fortsatt til gode å høre om reparasjoner.

 

Hvis du virkelig brydde deg om kloden så kan du jo begynne med å ikke kjøpe nye mobiler da for å redusere produksjonen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det har jeg ingen kilde på, akkurat som du antakeligvis ikke har noen kilde på at folk ønsker seg dette (og da regner jeg ikke et forum av IT interesserte som et representativt utvalg). Jeg baserer det ikke på annet enn min egen oppfatning av alle jeg har snakket med om mobiler opp gjennom tidene, jeg kan faktisk ikke huske at noen noengang har nevnt billig reparasjon som en faktor for å velge telefon. Aldri. At folk vekter kamera og batteritid er imidlertid en gjenganger, men jeg har fortsatt til gode å høre om reparasjoner.

At folk ikke velger mobil basert på hvor lett den er å reparere, er ikke det samme som at de ikke skulle ønske den var lettere (dvs. billigere) å reparere. Det er faktisk ofte også informasjon det er vanskelig å få tak i.

 

Hvis du virkelig brydde deg om kloden så kan du jo begynne med å ikke kjøpe nye mobiler da for å redusere produksjonen..

 

Det er jo akkurat det jeg gjør :) Det er likevel et problem at det ofte ikke helt lønner seg å reparere mobiler, siden det er vanskelig eller umulig å erstatte små deler av mobilen.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Når det er sagt, så tror jeg generelt at folk (eller kanskje det bare er folk på slike forum som dette..) overdriver folks ønske om å kunne bytte deler på en enhet, være seg laptop eller mobil. De aller fleste har ingen behov, ønske, eller kunnskap til å gjøre dette, og er ikke interessert. Jeg regner med at Apple, sammen med mange andre selskaper, har funnet ut for lengst at fordelene med å ikke gjøre ting reparerbart (aka. tynnere, design, etc) langt overgår ulempene for de få som måtte ønske å plundre med dingsene. Jeg anser meg selv som ganske teknisk oppegående, og har ikke et snev av interesse av å bruke tid på det.

 

Vi har dessuten såpass bra forbrukerkjøpslover, at de fleste har byttet ut mobil eller laptop lenge for oppgraderingsbehovet blir noe problem.

 

Det er ikke akkurat i tråd med miljøsaken å kassere fullt brukbare laptoper fordi disken er gått i stykker, eller den har for lite ram, eller hva?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke lest alle innlegg. Men mulighet for å bytte minne, batteri og ssd kan gi lengre levetid. En Mac eier bytter nok oftere, men da er det fint om en som kjøper den brukt om noen år kan øke livstid.

 

Argumenter om garanti og falske deler klarer jeg ikke helt forstå. Andre store produsenter tillater bytte av komponenter og vil selvsagt kunne avslå garanti om det er gjort feil med inngrep i maskinen eller brukt deler fra svartmarked.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en følelse av at dette er 100% trolling. Hvis dette er tilfellet så gratulerer, du har lurt meg 100%. Men i tilfelle dette ikke er trolling og du virkelig tror på det du skriver i denne postingen og i de andre jeg har lest så synes jeg virkelig synd på deg. Prøv å gjør deg opp en egen mening som er basert på fakta og ikke bare ett sammensurium av ting du leser på internet.

Fordi? Jeg byr på egne erfaringer, du er deg selv svar skyldig. (Håper virkelig du ser egen tekst i lys av hva som står i den) Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...