Gå til innhold

Tesla har igjen fjernet sine billigste Model S- og X-varianter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om salget kommer til å stupe når det innføres mva på bilene og om Tesla spekulerer i å øke prisene rett før mva innføres for å tjene litt ekstra før salget stuper.

Det skjer ikke på første 18 månedene i alle fall. Så en har god tid enda.
Lenke til kommentar

 

Det er på grunn av rekkevidde som gjør det populær. Har det ikke vært for det, så har Tesla 3 ikke vært populær.

 

Du må i tillegg ha en følsom personlighet, siden du beskylder meg for trolling.

Du er faktisk ikke så dum at du faktisk tror på at Tesla senker prisen fordi Model 3 er stygg. Så da er det jo ikke så lett å tolke deg annerledes. Så du får heller ta det som et kompliment at jeg tolket det dithen ;)

Har vel heller med at Tesla har elendig service på bilene sine og at bremsene kan plutselig slutte å virke.

 

Jeg har aldri lest på tester at Tesla er en premium bil, så at bilen er stygg innvendig eller utvendig er fakta. Ta å sammenlig en BMW eller Audi innvendig og utvendig(i samme prisklasse med norske avgifter på en Tesla) hvis du ikke klarer å se noe forskjell, så har du blitt bra hjernevasket av Musk/Tesla.

 

Slik noen Apple eiere også har tendens til å gjøre.

 

Det som gjør Tesla populær er rekkevidde. Mr. Tesla boy :-)

Endret av jendor1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Betyr med all sannsynlighet at de ikke tjener godt nok og trenger å selge dyrere modeller. Innebærer at konkurransen blir tøffere.

 

Ja, vi venter i spenning på alle "Tesla-killers" som har vært rett rundt hjørnet helt siden 2013. De kommer nok øyeblikkelig nå. /s

Tenker du på utsende eller rekkevidde?

Lenke til kommentar

Nei, den er ikke i salg. Det ble levert en håndfull rent symbolsk før prisen ble skrudd opp.

Meg bekjent kan den fortsatt bestilles via butikkene, dog ikke i alle land enda? Og den har jo blitt solgt, så du er besvart.. Men om du mener den ikke er tilgjengelig lengre så har du kanskje noe info om det?

Lenke til kommentar

Ikke rart prisen ble satt ned på Tesla 3. Er ikke noe fin bil.

 

 

Har vel heller med at Tesla har elendig service på bilene sine og at bremsene kan plutselig slutte å virke.

 

Jeg har aldri lest på tester at Tesla er en premium bil, så at bilen er stygg innvendig eller utvendig er fakta. Ta å sammenlig en BMW eller Audi innvendig og utvendig(i samme prisklasse med norske avgifter på en Tesla) hvis du ikke klarer å se noe forskjell, så har du blitt bra hjernevasket av Musk/Tesla.

 

Slik noen Apple eiere også har tendens til å gjøre.

 

Det som gjør Tesla populær er rekkevidde. Mr. Tesla boy :-)

 

Hva med det du skriver først her har noe med oppgulpet du kommer med videre her? Jeg svarte deg bare på det første, og har ikke sagt noe om Tesla er en premium bil i forhold til BMW eller Audi, eller sagt hva jeg mener om Tesla i det store og hele jeg.

 

Tesla har ikke funnet ut de skulle ha en prisreduksjon fordi de kom til at bilen er stygg. Verre er det jo ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Både I-Pace og e-Tron konkurerer i dag med disse Tesla modellene. I tillegg kommer Mercedes snart med en modell, BMW, Polestar og flere neste år. Klart at Tesla taper til disse og det blir ikke enklere når innstegsprisen deres stiger.

 

Ingen av dem konkurerer med 2019 Tesla. De er på Nivå med 2013 modellene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjipt for dem som har kjøpt den kjedelige med svak, svart lakk for å spare penger..

 

Kjipt for dem som betalte ekstra for å få kraftigere og mindre kjedelig/vanlig farge.

 

 

Lurer på når Model S kommer til å få kvalitets løft.. Forstod det slik at flere byttet fra Model S til Model 3 i frykt for ny Model S var på vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjipt for dem som har kjøpt den kjedelige med svak, svart lakk for å spare penger..

 

Kjipt for dem som betalte ekstra for å få kraftigere og mindre kjedelig/vanlig farge.

 

 

Lurer på når Model S kommer til å få kvalitets løft.. Forstod det slik at flere byttet fra Model S til Model 3 i frykt for ny Model S var på vei.

 

"sjefen" var ute på twitter og sa at dette var skrinlagt/ikke planlagt fremover, men om det stemmer eller bare er ett "triks" for å få de som venter til å kjøpe vill jo vise seg. Jeg tror absolutt de jobber med ny S, folk har jo mast om dette i lang tid nå. Interiøret trenger jo en god oppfriskning, det er ikke veldig store endringer fra 2012 modellene, selv om det er noen. Kommer vell mest an på hvordan salgstallene til raven alene er, tenker jeg. 

Lenke til kommentar

Meg bekjent kan den fortsatt bestilles via butikkene, dog ikke i alle land enda? Og den har jo blitt solgt, så du er besvart.. Men om du mener den ikke er tilgjengelig lengre så har du kanskje noe info om det?

Sjekk Tesla sine egne sider. Tesla leverte ut noen få Model 3 til $35 000. Sånn 12 stykk eller noe, og så skrudde Tesla opp prisen. Om du ikke tror meg kan du sjekke ut blodfan-bloggen Electrek.

 

https://electrek.co/2019/04/11/telsa-35000-model-3/

Endret av missi
Lenke til kommentar

Sjekk Tesla sine egne sider. Tesla leverte ut noen få Model 3 til $35 000. Sånn 12 stykk eller noe, og så skrudde Tesla opp prisen. Om du ikke tror meg kan du sjekke ut blodfan-bloggen Electrek.

 

https://electrek.co/2019/04/11/telsa-35000-model-3/

 

Hva da sjekk tesla sine egne sider? Det er ganske lenge siden de spesifikt gikk ut med at en kunne kjøpe 35k modellen i butikk, men ikke på nett. Dette vet du.  fra din kilde: 

 

 

 

Today, Tesla announced that it will remove the Standard Range option for the Model 3 from the online configurator.

 

 

 

Tesla says that people will still be able to order the vehicle as an “off-the-menu” item for the time being.  Both the Standard Range and Long Range Rear Wheel Drive will be available only by calling or visiting a Tesla Store and asking for them specifically

 

12 stykk? Og det har du i fra hvor? Altså, jeg er ute etter info her. For jeg kjenner ikke til noen tall selv. 

 

 

Så igjen, hvor har du i fra at en ikke kan kjøpe 35k modellen som beskrevet ovenfor, og hvor kommer tallet 12 i fra? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"sjefen" var ute på twitter og sa at dette var skrinlagt/ikke planlagt fremover, men om det stemmer eller bare er ett "triks" for å få de som venter til å kjøpe vill jo vise seg. Jeg tror absolutt de jobber med ny S, folk har jo mast om dette i lang tid nå. Interiøret trenger jo en god oppfriskning, det er ikke veldig store endringer fra 2012 modellene, selv om det er noen. Kommer vell mest an på hvordan salgstallene til raven alene er, tenker jeg.

Det må jo komme en gang.

Kanskje med Head-Up Display, ventilerte setene må på plass, selvpresenterer og lukkende dører som Model X, 21700 batterier, 250kW lader, tilhenger krok, mulighet for å bytte ut sidespeil med kamera, kanskje litt bedre støydemping, og bedre seter/plass for passasjerene bak.

 

Mye som egentlig allerede finnes hos Tesla så burde ikke være store risikoen.

Lenke til kommentar

Det må jo komme en gang.

Kanskje med Head-Up Display, ventilerte setene må på plass, selvpresenterer og lukkende dører som Model X, 21700 batterier, 250kW lader, tilhenger krok, mulighet for å bytte ut sidespeil med kamera, kanskje litt bedre støydemping, og bedre seter/plass for passasjerene bak.

 

Mye som egentlig allerede finnes hos Tesla så burde ikke være store risikoen.

 

Ja det er det jeg tenker jeg også, det ligger litt i kortene. Samtidig så vill de nok selge så mye som mulig av det de har nå, uten at folk venter. Så jeg tror den kommer "snart". 

 

HUD har jo Tesla vært veldig negativ til egentlig, så usikker på det. Hadde dog ikke sagt nei til løsningen selv om det ikke er noe stort savn i hverdagen. Har vendt meg veldig til kjørestilen med model 3. Men for all del, det hadde vært en fin ting! Har ikke hatt det siden jeg kjørte bmw f10?. 

 

X dør features hadde vært kult for S ja, og gitt det mer premium følelse over model 3. Det trenger den absolutt! Ventilerte seter har de gått så mye frem å tilbake på, usikker på hva som skjer der. Men dett hadde vært fint! Batterier og oppdatert lading må de få inn, model 3 ligger over der nå til halve prisen. Det går ikke i lengden. 

 

Dette med speil krever jo at de gjør noe drastisk med interiøret, og det må de. Så muligens? Mange andre satser jo på det og det drar jo ned drag en del. 

Lenke til kommentar

Hva da sjekk tesla sine egne sider? Det er ganske lenge siden de spesifikt gikk ut med at en kunne kjøpe 35k modellen i butikk, men ikke på nett. Dette vet du.  fra din kilde: 

 

 

 

 

 

12 stykk? Og det har du i fra hvor? Altså, jeg er ute etter info her. For jeg kjenner ikke til noen tall selv. 

 

 

Så igjen, hvor har du i fra at en ikke kan kjøpe 35k modellen som beskrevet ovenfor, og hvor kommer tallet 12 i fra?

 

Prisen er ikke $35 000 når du går inn på Tesla sine sider, tallet 12 kommer fra hvor mange unike rapporter en har klart å finne og ganget disse med to. Selv om du kan grine deg til en SR i butikken, så koster den merkbart mer enn $35 000.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisen er ikke $35 000 når du går inn på Tesla sine sider, tallet 12 kommer fra hvor mange unike rapporter en har klart å finne og ganget disse med to. Selv om du kan grine deg til en SR i butikken, så koster den merkbart mer enn $35 000.

Du prater og prater. Nei den kan ikke bestilles på nett men over telefon/butikk. Altså den er i salg. Og om den koster mer enn 35k$ så må du gjerne vise til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan går det med $35 000 varianten av Model 3, kommer den snart?

 

Den er til salgs i USA. Står på hovedsiden til litt over 30.000 dollar, som er idiotisk siden de tar med litt for sparte kostnader på bensin. Men normalpris rett over 38.000, som kommer rett under 35.000 når de får igjen på skatten for å kjøpe (Så lenge det varer i USA). Skatt ikke med i den prisen slik det er normal i USA.

Lenke til kommentar

Den er til salgs i USA. Står på hovedsiden til litt over 30.000 dollar, som er idiotisk siden de tar med litt for sparte kostnader på bensin. Men normalpris rett over 38.000, som kommer rett under 35.000 når de får igjen på skatten for å kjøpe (Så lenge det varer i USA). Skatt ikke med i den prisen slik det er normal i USA.

Denne prisingen måtte de slutte med i Tyskland siden de har lavere toleranse for svindel.

Endret av uname -l
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...