Gå til innhold

Slette administrator, slette maskinen for ny bruker


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har masse maskiner, tror 6 windows 10 og vil kvitte meg med mange. Men jeg klarer ikke å slette administratoren uansett hva jeg gjør. Og er litt tullete å å forsøke å selge en maskin med en låst admin (meg). Jeg har prøvd mye, men sikkert ikke alt. Prøvde å gå gjennom "command prompt" og brukte "net user administrator /active:no" men der bare med "Systemfeil 5 Har Oppstått". Og der stopper min lille kunnskap om command prompt. Alt jeg vil er å avslutte maskinen for et billigsalg, men jeg har ikke kunnskap for det en gang.. Har slettet alle bilder osv og pløyde gjennom hele "brukere" før det gikk i papirkurv, men jeg skjønner jo at noe ikke burde bare kastes, osv... Er det noen som vet hva jeg gjør feil, ikke gjør eller burde gjøre? Jeg setter pris på alle kunnskap og vilje. 

 

Hører "fabrikkinnstillinger" men det gir meg ingen hjelp, da "fabrikkinnstilling" gir jeg ingen treff på kontrollpanel, innstillinger eller noe annet sted. Tror jeg i hvert fall.

Mvh

Aksel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold inne shift, åpne start-menyen, velg "start på nytt".

Da får du en blå skjerm.

Velg feilsøking -> tilbakestilling

Uff, det var litt flaut å trenge hjelp til... Det tok sin tid, og jeg ble jeg litt overrumplet da jeg måtte logget på for å komme noen vei. Vil jo ikke legge inn min epost på dette. Men det gikk greit når jeg lagde en "fake" bruker med epost i Latvia og brukte "non user" som navn. Ingen i Latvia har det som bruker :)

 

Men tusen takk for hjelpen med mine tabber!!!

 

Aksel

Lenke til kommentar

Bare la maskinen stå i den modusen der e-post og annen informasjon må tastes inn?

Lot den stå over natta og ser ikke det forandret noe. Men jeg kan jo prøve det. Må jeg la den vente en time eller mer for å bli kvitt "kravene" fra Microsoft gir opp? Eller er det bare en gang nok for å få maskinen "roa ned" og slipper meg igjen til en "null-bruker" variant?

 

Aksel

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GTrad9iY

Ny bruker av pc vil nok foretrekke en total HDD formatering og reinstallasjon av OSet. Mulig det går å formatere harddisken fra en CD/DVD hvis du har en sånn

Lenke til kommentar

Kan ikke den som skal kjøpe sette opp en bruker til seg selv i stedet?

Hvorfor skal du absolutt gjøre det?

For å være helt ærlig, dette dreier seg mye om å ta tilbake det jeg taklet lett.For to år siden gikk jeg på et fall i en trapp, og jeg lå i koma i 10 uker og fikk fjernet 1/4 av skallen Som ble lagd i en 3D-spesialist som tok 3D av venstre skalle til en ny høyreskalle i plast. Det er den raske historien. Mye andre problemer har oppstått med minne, lese skrift, tale, høyre bein og venstre arm osv. Skriften er er ganske som den var. Og da er det og komme tilbake med data en viktig del. Jeg jobbet i en kjent bedrift som produsent i 16 år og jeg skal tilbake der jeg var. Og litt av det er å kontrollere en relativt prosess som å "strippe" og selge gamle maskiner jeg strengt ikke trenger lengre.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, dette dreier seg mye om å ta tilbake det jeg taklet lett.For to år siden gikk jeg på et fall i en trapp, og jeg lå i koma i 10 uker og fikk fjernet 1/4 av skallen Som ble lagd i en 3D-spesialist som tok 3D av venstre skalle til en ny høyreskalle i plast. Det er den raske historien. Mye andre problemer har oppstått med minne, lese skrift, tale, høyre bein og venstre arm osv. Skriften er er ganske som den var. Og da er det og komme tilbake med data en viktig del. Jeg jobbet i en kjent bedrift som produsent i 16 år og jeg skal tilbake der jeg var. Og litt av det er å kontrollere en relativt prosess som å "strippe" og selge gamle maskiner jeg strengt ikke trenger lengre.

Det er forståelig, men jeg tror jeg som kjøper hadde satt pris på å opprette brukeren min selv.

 

Du får ha god bedring og lykke til videre! Høres ut som du har vært gjennom litt mer enn de fleste av oss :ohmy:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, dette dreier seg mye om å ta tilbake det jeg taklet lett.For to år siden gikk jeg på et fall i en trapp, og jeg lå i koma i 10 uker og fikk fjernet 1/4 av skallen Som ble lagd i en 3D-spesialist som tok 3D av venstre skalle til en ny høyreskalle i plast. Det er den raske historien. Mye andre problemer har oppstått med minne, lese skrift, tale, høyre bein og venstre arm osv. Skriften er er ganske som den var. Og da er det og komme tilbake med data en viktig del. Jeg jobbet i en kjent bedrift som produsent i 16 år og jeg skal tilbake der jeg var. Og litt av det er å kontrollere en relativt prosess som å "strippe" og selge gamle maskiner jeg strengt ikke trenger lengre.

Det er mer det N o r e n g skriver, at kjøper gjerne vil sette sin egen konto med eget brukernavn og egen epost i stedet for at du skal sette opp noe helt tilfeldig.

 

Ellers tror jeg du kan lage en konto uten epost, men husker ikke helt hvilke valg og slikt, lenge siden jeg har satt opp noe selv :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...