Gå til innhold

Hjelp med åpen søknad til bedrift - butikk jobb


Anbefalte innlegg

Forespørsel om arbeid. Heltid, deltid eller tilkallingsvikar.

 

 

Hei.

Jeg er en 33 år gammel mann som har et enormt  ønske om å jobbe i butikken deres, fordi jeg har hatt stor interesse for anime og manga i flere år. Har kjøpt mye manga, klær og annet hos dere og ønsker å bli en del av teamet deres. 

Jeg er også en stor fan av gaming. 

 

Siden september 2018 har jeg vært i arbeidspraksis hos Meny i 100% stilling, og trives godt med butikkarbeid. Jeg har erfaring med kassearbeid, kolonial, og annet forefallende butikkarbeid.

 

Som person er jeg omgjengelig og blid, og ser det som viktig å møte kundene med et smil og gi dem en god handleopplevelse.

Hos Meny har jeg fått gode tilbakemeldinger på hvordan jeg møter kundene og yter god service.

Jeg har vært lærevillig og nøyaktig når jeg har jobbet med arbeidsoppgavene på melkekjølen, på lageret, med varepåfylling og andre forefallende oppgaver i butikken.

 

Jeg er sikker på at jeg kan være en god ressurs for butikken deres, og kan jobbe alle dager og kvelder etter behov.

Jeg er stabil og punktlig, 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

___________________

 

Og så har jeg et spørsmål om dette med å nevne en kontaktperson øverst på der med adressen og navnet til butikken.

Må man det? Eller er det veldig viktig det.

Eller er det noe man bare nevner om man har snakket med en person der?


 

Et lite forslag for endring fra meg selv, for å prøve å forklare hvorfor jeg bil jobbe i butikken.

 

"og har fått god kontakt med noen av de ansatte, og ønsker å bli en del av teamet.

Jeg er også en stor fan av gaming. "

Endret av Omnia vincit amor
Anonymiserer - fjerner bedriftsnavn.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.
Jeg er en mann i trettiårene som ønsker en stilling i butikken deres. Jeg har stor interesse for deres produkter og tema. Spesielt er anime og manga en lidenskap for meg.
Med min årelange interesse og handel med deres butikk og konsept mener jeg at jeg vil være et godt bidrag til deres forretning og styrke teamet.
Med min interesse og kunnskap for anime, manga, klær, gaming sammen med min salgsiver så har jeg mye å tilby.

Siden september 2018 har jeg arbeidet hos Meny i 100% stilling (praksis/tiltak tar du på intervju om nødvendig), og trives godt med butikkarbeid. Jeg har erfaring med kassearbeid, kolonial, og annet forefallende butikkarbeid.

Som person er jeg omgjengelig og blid, og ser det som viktig å møte kundene med et smil og gi dem en god handleopplevelse.
Hos Meny har jeg fått gode tilbakemeldinger på hvordan jeg møter kundene og yter god service.
Jeg har vært lærevillig, nøyaktig og pliktoppfyllende i utøvelse av alle arbeidsoppgaver.

Jeg vet at jeg vil være en god ressurs for butikken deres og har stor arbeidskapasitet om nødvendig. Det kan forventes pålitelighet og punktlighet fra meg.


Mine 5 cent fra mobil men hadde nok skrevet det om på PC. Er for mange gjentagelser iallefall, tenker jeg.

Endret av Omnia vincit amor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan skulle det skade når det er en åpen søknad?

 

At det er en åpen søknad spiller vel ingen rolle?

 

Jeg tenker bare at det ikke gir et særlig godt inntrykk om noen hos bedriften får greie på at han la ut søknaden på diskusjon.no for tips osv.

Endret av Omnia vincit amor
Fjerner bedriftsnavn.
Lenke til kommentar

At det er en åpen søknad spiller vel ingen rolle?

Jeg prøvde bare å gjette meg frem til hvorfor du frarådet deling. Eneste grunnen jeg kunne tenke meg var evt konkurranse fra andre søkere da jeg forsåvidt ville vært enig om det var en utlyst stilling.

 

Jeg tenker bare at det ikke gir et særlig godt inntrykk om noen hos bedriften får greie på at han la ut søknaden på diskusjon.no for tips osv.

Ah. Ok, Jeg klarte bare ikke å se for meg noe som talte imot. Det er nok ikke uvanlig å få tips og råd til en søknad, og det vet nok bedriften.

Jeg pleier selv å få andre til å lese igjennom mine søknader hvis det er en stilling jeg virkelig har lyst på.

 

Jeg mener at en ansetter skal være rimelig bra naiv om den tror på alt som står i en søknad.

Stort sett driter man i hva man gjør bare man får penger. Det er vel særdeles få som "elsker hektiske dager", "tunge tak" eller å "tilfredsstille kunder". Hver av disse betyr drittjobb og dårlig ledelse, men vi "elsker" det når vi skriver søknad, om annonsen etterspør det :)

Endret av Omnia vincit amor
Fjerner bedriftsnavn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding

 

Etter kontakt med trådstarter har vi nå anonymisert denne tråden med tanke på bedriften. 

 

Det er ingen god ide å nevne hvilke bedrift man søker på, men heller nevne "bedrift i den eller den bransjen". 

 

De av dere som har nevnt bedriften har fått innleggene deres redigert slik at navnet på bedriften altså er fjernet. 

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg er en mann i trettiårene som ønsker en stilling i butikken deres. Jeg har stor interesse for deres produkter og tema. Spesielt er anime og manga en lidenskap for meg.

Med min årelange interesse og handel med deres butikk og konsept mener jeg at jeg vil være et godt bidrag til deres forretning og styrke teamet.

Med min interesse og kunnskap for anime, manga, klær, gaming sammen med min salgsiver så har jeg mye å tilby.

 

Siden september 2018 har jeg arbeidet hos Meny i 100% stilling (praksis/tiltak tar du på intervju om nødvendig), og trives godt med butikkarbeid. Jeg har erfaring med kassearbeid, kolonial, og annet forefallende butikkarbeid.

 

Som person er jeg omgjengelig og blid, og ser det som viktig å møte kundene med et smil og gi dem en god handleopplevelse.

Hos Meny har jeg fått gode tilbakemeldinger på hvordan jeg møter kundene og yter god service.

Jeg har vært lærevillig, nøyaktig og pliktoppfyllende i utøvelse av alle arbeidsoppgaver.

 

Jeg vet at jeg vil være en god ressurs for butikken deres og har stor arbeidskapasitet om nødvendig. Det kan forventes pålitelighet og punktlighet fra meg.

 

 

Mine 5 cent fra mobil men hadde nok skrevet det om på PC. Er for mange gjentagelser iallefall, tenker jeg.

 

Greien er jo at jeg bør skrive ord jeg pleier å si, sånn at de ikke begynner å lure på et intervju.

Jeg pleier ikke å si "årelange".

 

Jeg spurte kjøpmann på Meny om jeg burde ha med at jeg er i arbeidspraksis i søknadene, og han mente at jeg ikke burde kutte det ut fra søknadene. Han mente det ble som å lyve.

Men jeg hadde jo sagt det på et intervju.

Det hadde jo vært ganske interesant å finne ut om jeg får et intervju om jeg kutter det ut.

Endret av HardstyleThomas
Lenke til kommentar

Greien er jo at jeg bør skrive ord jeg pleier å si, sånn at de ikke begynner å lure på et intervju.

Jeg pleier ikke å si "årelange".

 

Jeg spurte kjøpmann på Meny om jeg burde ha med at jeg er i arbeidspraksis i søknadene, og han mente at jeg ikke burde kutte det ut fra søknadene. Han mente det ble som å lyve.

Men jeg hadde jo sagt det på et intervju.

Det hadde jo vært ganske interesant å finne ut om jeg får et intervju om jeg kutter det ut.

Nå er ikke kjøpmannen på Meny spesialisert på rekruttering heller da, er han? Ikke skriv det på søknaden, men vær ærlig om det på intervju om det blir et tema. Hvorfor snakker du ikke med veilederen din i tiltaket om det i stedet for kjøpmannen? De skal tross alt være ganske flinke på sånt - det er derfor de jobber med det.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er ikke kjøpmannen på Meny spesialisert på rekruttering heller da, er han? Ikke skriv det på søknaden, men vær ærlig om det på intervju om det blir et tema. Hvorfor snakker du ikke med veilederen din i tiltaket om det i stedet for kjøpmannen? De skal tross alt være ganske flinke på sånt - det er derfor de jobber med det.

 

Det er hun som sa først at jeg burde ha på cv*n i så fall at det er via nav jeg har arbeidserfaringen.

Men jeg føler at det ikke gir meg en rettferdig sjanse til å komme meg i ordinært arbeid med det på cv og eller i søknadene.

Jeg jobber like mye som de andre buttmedarbeiderne der, og gjør mer av det forefallende arbeidet enn andre. Det er oftest meg som tar og tømmer papp pressen og tømmer hardplast og isopor, alt det andre ikke vil gjøre.

Potet kalles det visst.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En søknad bør være formell.

Selv nav anbefaler å ikke fortelle om tiltaksordninger.

 

Du er vag og venter med den infoen til du er på intervju. De et er intervjuers jobb å undersøke det de mener er relevant. Det er din jobb å komme til intervju.

 

 

Ok, da må dere hjelpe meg med å omformulere meg i denne søknaden da.

 

"Søknad på stilling som butikkmedarbeider, heltid eller deltid.

Hei.
Jeg er en 33 år gammel mann som er omgjengelig, har masse arbeidslyst og godt humør.
Siden september 2018 har jeg vært i arbeidspraksis hos Meny Åsane storsenter i 100% stilling, hvor jeg trives godt. Jeg har erfaring med kassearbeid, kolonial, melkekjøl og annet forefallende butikkarbeid.
 
Jeg møter kundene med godt humør og yter god service slik at de får en god handleopplevelse. Hos Meny har jeg fått gode tilbakemeldinger på dette. 
Jeg har hatt kunder som har tatt meg i hånden for å takke for god service.
 
Det er viktig for meg at butikkstandarden er bra, at det er minst mulig tomme hyller og at vareeksponeringen er god. 
Jeg er sosial og liker å samarbeide med andre. For meg er det spennende hvis jeg kunne fått mulighet til å være med på oppstarten av den nye dagligvareavdelingen til "coop et eller annet sted" Jeg har et stort ønske om å kunne være med å bidra til et godt arbeidsmiljø i butikken.
 
Det går fint for meg å jobbe annenhver helg og innenfor butikkens åpningstider.
Jeg kan starte på kort varsel.
 
Jeg er stabil og punktlig, og er motivert og klar for arbeidsoppgavene som butikkmedarbeider i deres nye butikk."
Endret av HardstyleThomas
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...