k-ryeng Skrevet 9. juli 2019 Skrevet 9. juli 2019 Toyota har hatt en elektrisk RAV4 i mange år - primært for salg i USA. Noen av disse har også funnet veien til Norge: https://www.finn.no/car/used/search.html?engine_fuel=0%2F4&make=0.813&model=1.813.3074
Kirikovski Skrevet 9. juli 2019 Skrevet 9. juli 2019 Så bra at de lager noe annet enn en liten personbil 1
HF- Skrevet 9. juli 2019 Skrevet 9. juli 2019 "En gang i fremtiden skal vi lage en elbil og den skal ha fire hjul". Størrelse på batteripakke er informasjon som må vere med i slike artikler 2
hitokiri Skrevet 9. juli 2019 Skrevet 9. juli 2019 Toyota har hatt en elektrisk RAV4 i mange år - primært for salg i USA. Noen av disse har også funnet veien til Norge: https://www.finn.no/car/used/search.html?engine_fuel=0%2F4&make=0.813&model=1.813.3074 Det stemmer, og jeg har tatt det med i artikkelen. (Jeg har selv hatt gleden av å dele ladestasjon med en slik, hvor eieren måtte plugge i CHAdeMO-kontakten under panseret!) RAV4 EV gen2 ble utelukkende solgt i California. Første generasjon var Ni-MH-basert, og hovedsakelig leaset ut til kunder. 2
Evil-Duck Skrevet 9. juli 2019 Skrevet 9. juli 2019 (endret) Det stemmer, og jeg har tatt det med i artikkelen. (Jeg har selv hatt gleden av å dele ladestasjon med en slik, hvor eieren måtte plugge i CHAdeMO-kontakten under panseret!) CHAdeMO kontakten under panseret er en ettermontert sak kalt JdeMo da bilene orginalt ikke ble levert med dette, som kan forklare den sære plasseringen . Ellers er vel både batteri, kraftelektronik og drivlinje utviklet av Tesla for denne bilen, så toyota har på enda ikke laget sin egen elbil helt 100% . Endret 9. juli 2019 av Evil-Duck 1
Kajac Skrevet 9. juli 2019 Skrevet 9. juli 2019 så toyota har på enda ikke laget sin egen elbil helt 100% . Og i og med at dette er en bil utviklet i samarbeid med PSA Group, så har fremdeles ikke Toyota utviklet sin helt egen elbil... 1
JayCube Skrevet 9. juli 2019 Skrevet 9. juli 2019 Slik det er med PSA nå så vil Boxer Electric og Jumper Electric ikke bli bygget som en ren elbil, men retrofitted med elekrisk drivverk av dbbauto.
bojangles Skrevet 9. juli 2019 Skrevet 9. juli 2019 Siden disse også kommer på tradisjonell ICE plattform og således ikke blir optimale i forhold til hva de kunne vært og burde vært så får vi nesten bare krysse fingra for at Tesla oppdager dette markedet og bedriver litt voksenopplæring på resten bransjen. 1
Olavxxx Skrevet 9. juli 2019 Skrevet 9. juli 2019 Siden disse også kommer på tradisjonell ICE plattform og således ikke blir optimale i forhold til hva de kunne vært og burde vært så får vi nesten bare krysse fingra for at Tesla oppdager dette markedet og bedriver litt voksenopplæring på resten bransjen. Strengt tatt med 1000kg last i proace kan man kjøpe Model 3 LR+henger. Kan bare dra 920 kg bak den da, men rekkevidde og lading blir jo bedre. Eventuelt vente på Tesla pickup som avbildes nå om ikke alt for lenge, da snakker vi arbeidsjern som skal kjøre som en Porsche 911. 1
bojangles Skrevet 10. juli 2019 Skrevet 10. juli 2019 Tesla Pick up blir nok bra den, men endel håndverkere har mye kostbart utstyr og ønsker å skjule det i et tradisjonelt lasterom. Grunnet lasterommets volum er såpass stort så er det plass til hyller, rack, kabinetter etc. Og det er ikke veldig enkelt og for noen kanskje heller ikke mulig å få plass til alt dette på planet til en pick up. Spesielt nå som flere og flere land setter begrensninger på utslipp innenfor bykjernen så vil jo elektriske varebiler raskt vokse til å bli en svært stort marked. Håper Tesla følger med - for enn så lenge så er det vel ingen av de elektriske varebilene som er designet fra grunnen av som el-bil? Og det spiser av både innvendig plass, og nyttelast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå