Gouldfan Skrevet lørdag kl 17:08 Skrevet lørdag kl 17:08 (endret) Datata skrev (5 minutter siden): Jeg er ny her. Det ser ut som om det er en god del fagkunnskap her inne og da går det vel an å stille spørsmål som går over flere tiårs kunnskap? Hva anser du er den beste platespilleren som Sony har laget? PS 8750? (Bildet er elegant stjålet fra internett.) Jeg har ikke Lp spiller men Rega P8 har selveste Knut Reiersrud. Og mange hyller denne. Den er ikke så fryktelig dyr heller, og alle elsker den. Om jeg skulle ha en Lp spiller så ville det vært P8. Kanskje litt dyr da 28k i Sverige. Men den er veldig vakker, og spiller bra ifølge folk. Endret lørdag kl 17:12 av Gouldfan
dTd Skrevet lørdag kl 17:28 Skrevet lørdag kl 17:28 On 6/20/2025 at 3:40 PM, Apathy said: Så vidt jeg husker fra min er det mulig å konfigurere ett av settene med høydekanaler som sone to (da med kun to høydekanaler i sone 1). Det er desverre ikke mulig å konfigurere kanalene helt fritt på min Cinema 50 (samme amp som din denon). Bakre surround f.eks kan ikke endres til sone to. Ei heller kan en fritt konfigurere de andre amp kanalene internt i sammenheng med eksterne effekt trinn i sone 1 for så å overføre de respektive effekt kanalene i reciever til å drive sone 2. Men Sone 2 pre-out vil alltid være mulig å bruke. Selv når en kjører full atmos. Så for min del har jeg valgt denne ruten. MAO brukes ikke recieverens interne amper til å drive sone 2. Det letter også belastningen på power supply da det jo er delt av hele løsningen. En ting du bør gjøre om du velger å bruke mer av forsterkerene i surround recieveren er å sørge for at impedanse-innstillingene er korrekt satt opp iht impedansen på høytalerene dine. Dette var litt bortgjemt på min Marantz da det kun var tilgjengelig gjennom en undermeny som kun ble mulig å justere dersom bilde var satt til NTSC. Noe som ikke kom tydelig frem i manualen ang denne innstillingen. Om ampen sto i PAL modus så ville en kunne endre innstillingene men de ble ikke lagret til tross for at ampens display gav inntrykk av at det ble lagret. I mitt tilfelle er både frontene og surround 4 ohm nominell så min forsterker ble ekstremt varm som følge av at ampen var satt til 8 ohm nominell speaker load. Etter at jeg fikk endret det blir ikke ampen varm å ta på selv når den står i ett rack. Før kunne jeg ikke ta på den selv når den sto i friluft på toppen av ett rack (med mindre jeg satt den på høye ben). Takk for tips, men siden rommet er åpen, så gjør det ingen ting at jeg ikke kan konfigurere f eks bakre surround til sone to, tenker å bare spille på begge sonene uansett, så blir det bare to nye høytallere i sone 2 Interessant det med endring av ohm, men jeg har spilt relativt høyt over en lengre periode, uten at den har blitt for varm, så tror jeg satt opp riktig ved initiell konfigurering
Datata Skrevet lørdag kl 17:54 Skrevet lørdag kl 17:54 Gouldfan skrev (44 minutter siden): Jeg har ikke Lp spiller men Rega P8 har selveste Knut Reiersrud. Og mange hyller denne. Den er ikke så fryktelig dyr heller, og alle elsker den. Om jeg skulle ha en Lp spiller så ville det vært P8. Kanskje litt dyr da 28k i Sverige. Men den er veldig vakker, og spiller bra ifølge folk. Det er vel ingen Sony! 2
Jalla21 Skrevet lørdag kl 18:40 Skrevet lørdag kl 18:40 Datata skrev (43 minutter siden): Det er vel ingen Sony! Slik går det når folk svarer uten å lese spørsmålet. Men hvorfor prøver du ikke et google søk som: sony best turntable ever Da får du f.eks opp denne siden. Sony PS-X9 turntable, The Contender | Inner Magazines 1
Datata Skrevet lørdag kl 19:12 Skrevet lørdag kl 19:12 Jalla21 skrev (29 minutter siden): Slik går det når folk svarer uten å lese spørsmålet. Men hvorfor prøver du ikke et google søk som: sony best turntable ever Da får du f.eks opp denne siden. Sony PS-X9 turntable, The Contender | Inner Magazines For at jeg ville ha vanlige folks subjektive meninger og for at jeg kanskje ikke stoler fullt ut på Internett, det er mye «fake news» der ute.
Gouldfan Skrevet lørdag kl 19:44 Skrevet lørdag kl 19:44 Datata skrev (1 time siden): Det er vel ingen Sony! Neida jeg vet det, sorry mac
Jalla21 Skrevet lørdag kl 21:37 Skrevet lørdag kl 21:37 Datata skrev (1 time siden): For at jeg ville ha vanlige folks subjektive meninger og for at jeg kanskje ikke stoler fullt ut på Internett, det er mye «fake news» der ute. Nå er vel ikke dette området/tråden spesielt godt besøkt, og platespillere fra Sony har nok enda færre noen gode meninger om. Og spesielt ikke de beste og dyreste. Da er nok søk på nettet mye bedre, og det bør være ganske enkelt å unngå det som du kaller "fake news"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå