Gå til innhold

Dine opplevelser med dårlig kundeservice


Anbefalte innlegg

Til sammenligning: Jeg fikk ny skjerm av Dell pga mye backlight bleed.

Ble levert der jeg var med budbil fra Expressus. Neste dag kom samme budbil og tok med seg skjermen som skulle returneres.

Slike ting brenner seg fast i minnet, når man har fått usedvanlig god service. Da ser man ikke på noen små hundrelapper fra eller til lengre når man kjøper noe, men tar de som er seriøse. Og tilsvarende andre veien selvsagt, blir man behandlet totalt dritt eller oversett helt dit man kommer, da drar man ikke dit noe mer. Samtidig er det slike ting man forteller til kjente også.

 

Jeg delte en gang på et stort sykkelforum hva som hadde skjedd når jeg skulle kjøpe min første sykkel i 2010 for å snu en litt dårlig helsetrend. 1 år senere gikk de konkurs etter over 20 år i det norske markedet. Jeg var da overvektig og typisk dressman kledd uten å flashe penger osv.

 

Jeg hadde med meg 30.000 på kortet og dro til en utsalgsmesse dette sykkelfirmaet hadde sommeren 2010. Når jeg kom frem var det litt kunder i avdelingen jeg titet på sykkel men ikke spesielt mange (4-5 stykker).

 

Jeg ventet tålmodig på min tur og spurte ekspeditører (voksne folk på min alder, 30-40ish år) om  jeg kunne få hjelp av dem men de sa de bare ekspederte andre kategorier sykler og utstyr (som nok var riktig).

 

Så jeg ventet videre og så noen kom ut fra lunsj til "avdelingen" jeg ventet og gikk mot dem, når de så meg snudde de og gikk tilbake inn på lunsjrommet. Dette skjedde 2 ganger med de som jobbet med terrengsyklene som jeg skulle ha.  

 

Så etter over 1 times venting hvor alle andre ti avdelingen var ekspedert og ekspediørene i avdelingen var ledig så øynet jeg min sjanse. Det var også veldig varmt i denne butikken så jeg hadde begynt å svette litt og begynte å få dårlig tid. Men forholdt meg hyggelig og tålmodig.

 

Da begynte de å betjene  andre som nettopp hadde kommet inn. Eldre besteforeldre som skulle ha sykler til under 1000 lappen til barnebarna, andre mer masete folk som proklamerte at de hadde dårlig tid osv.

Jeg sa fra at jeg synes dette var litt dårlig kunderservice og jeg hadde ventet lengre enn andre. De sa de snart var ferdig og skulle hjelpe meg.

 

Men dette fortsatte bare. Når andre ikke fikk hjelp eller det ikke var andre kunder i avdelingen var de på pauserommet og hver gang de kom og jeg gikk mot dem for å få hjelp så gikk de i store sirkler for å unngå meg.

 

Så etter 2 timer gikk jeg fra butikken, dro til XXL, fikk fantastisk  service og dro hjem med en flott Scott fulldemper til over 23.000,- på tilbud.

 

Samme dag skrev jeg også om opplevelsen i de største sykkelforumene hvor jeg også navnga butikken som hadde utsalgsmessen i dette messelokalet. Jeg fikk da svar fra en av butikksjefene hvor han skyldte opplevelsen på meg og at jeg nok hadde oppført meg ufint ol.

 

Jeg la også dette svaret ut på forumene. I løpet av 3 måneder begynte de med begrenset åpningstid (mulig det bare var utvidet sommertid) og nedbemanning i hovedbutikken. Etter 6 måneder hadde de åpent bare noen spesifike dager i måneden og etter 1 år stengte de butikken. (jeg mente jeg leste at det var konkursbo)

 

EDIT:

Mulig det tok lenger enn 1-2 år (godt mulig det var 2 år) men lenge siden så husker ikke tidslinja så godt lenger, men opplevelsen av å være der husker jeg nok alltid, samt følelsen når jeg leste at de hadde stengt ned.

 

Moderatormelding

 

Splittet utifra Fikk lasertoner istedenfor RTX 2080 - Digital River

 

Uderzo

Moderator

 

Endret av Uderzo
Splittet tråd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg delte en gang på et stort sykkelforum hva som hadde skjedd når jeg skulle kjøpe min første sykkel i 2010 for å snu en litt dårlig helsetrend. 1 år senere gikk de konkurs etter over 20 år i det norske markedet. Jeg var da overvektig og typisk dressman kledd uten å flashe penger osv.

 

Jeg hadde med meg 30.000 på kortet og dro til en utsalgsmesse dette sykkelfirmaet hadde sommeren 2010. Når jeg kom frem var det litt kunder i avdelingen jeg titet på sykkel men ikke spesielt mange (4-5 stykker).

 

Enkelte burde faen meg ikke ha lov å drive butikk.

Lenke til kommentar

Theo, det der minner meg om siste gang jeg satte mine føtter i en Soundgarden-butikk. Litt forskjeller likevel. Jeg fikk hjelp med en gang fordi butikken var ellers tom akkurat da. Jeg spurte ekspeditøren om hva han kunne anbefale i prisklassen rundt 5000 kr, for høyttalere og reciever. Da smålo han og sa at jeg måtte nok opp i det tredobbelte, minst, for å få noe som nærmet seg brukbart. Jeg sa det var for mye og ba på nytt om råd i prisklassen 5000 kr. Da sa han at jeg like gjerne kunne gå på elkjøp og kjøpe en monoradio for det kom til å låte som hul plast uansett.

 

Jeg gadd ikke prate med fyren mer, snudde og gikk. Fikk tak i et bra anlegg på finn til omtrent halve prisen. Bedre enn jeg hadde sett for meg for 5000 kr. Ca et år senere la butikken ned grunnet "sviktende omsetning". Da var det min tur til å småle.

 

Jeg tror mange slike butikker har et ledelseproblem. Når ledelsen ikke er i stand til å veilede de ansatte til å skape tillit hos kundene og gode handleopplevelser så går det som det må gå. Slike ledere burde hverken være ledere eller kundebehandlere. De burde jobbe med noe helt annet. Da ansatte får forhåpentligvis bedre lederskap en annen plass, som jobber de fram de gode egenskapene deres og gjør de til gode ansatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt mange sånne opplevelser, Soundgarden, Lefdal, Expert osv. Klassisk når de som jobber der er ofte ut etter å selge de produktene de tjener mest på og som ikke nødvendigvis er best for kunden.

Ble prøvd praket på en tv i dag mens jeg var på Power med sønnen og selgeren mente at en tv til 12.000 var bedre enn den andre som var 50-60Hz kjappere ( 100 vs 60 ca ). Utifra bildekvaliteten var det soleklart at den billigste og 120 Hz var best.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Theo, det der minner meg om siste gang jeg satte mine føtter i en Soundgarden-butikk. Litt forskjeller likevel. Jeg fikk hjelp med en gang fordi butikken var ellers tom akkurat da. Jeg spurte ekspeditøren om hva han kunne anbefale i prisklassen rundt 5000 kr, for høyttalere og reciever. Da smålo han og sa at jeg måtte nok opp i det tredobbelte, minst, for å få noe som nærmet seg brukbart. Jeg sa det var for mye og ba på nytt om råd i prisklassen 5000 kr. Da sa han at jeg like gjerne kunne gå på elkjøp og kjøpe en monoradio for det kom til å låte som hul plast uansett.

 

Jeg gadd ikke prate med fyren mer, snudde og gikk. Fikk tak i et bra anlegg på finn til omtrent halve prisen. Bedre enn jeg hadde sett for meg for 5000 kr. Ca et år senere la butikken ned grunnet "sviktende omsetning". Da var det min tur til å småle.

 

Jeg tror mange slike butikker har et ledelseproblem. Når ledelsen ikke er i stand til å veilede de ansatte til å skape tillit hos kundene og gode handleopplevelser så går det som det må gå. Slike ledere burde hverken være ledere eller kundebehandlere. De burde jobbe med noe helt annet. Da ansatte får forhåpentligvis bedre lederskap en annen plass, som jobber de fram de gode egenskapene deres og gjør de til gode ansatte.

Dette hørtes VELDIG ut som servicen på Spaceworld/Soundgarden i Haugesund. Kan det stemme at det var der du var?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det var i Tromsø. Skremmende å høre at det samme var utbredt flere steder i den kjeden.. Det tyder på at problemet sitter ennå lengre opp.

 

Jeg hadde sommerjobb på en annen elektrosjappene en sommer på på 90-tallet og den rådende holdningen blant kollegene der kurerte meg effektivt fra å spørre om hjelp sånne steder. Brukeromtaler på nett er 1000 ganger bedre selv om det forekommer en del snikreklame der også. På områder jeg har god peiling har jeg overhørt så mye direkte villedende i sånne butikker at det ikke akkurat vekker tillit til de områdene jeg ikke har peiling på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det var i Tromsø. Skremmende å høre at det samme var utbredt flere steder i den kjeden.. Det tyder på at problemet sitter ennå lengre opp.

 

Jeg hadde sommerjobb på en annen elektrosjappene en sommer på på 90-tallet og den rådende holdningen blant kollegene der kurerte meg effektivt fra å spørre om hjelp sånne steder. Brukeromtaler på nett er 1000 ganger bedre selv om det forekommer en del snikreklame der også. På områder jeg har god peiling har jeg overhørt så mye direkte villedende i sånne butikker at det ikke akkurat vekker tillit til de områdene jeg ikke har peiling på.

Haha morsomt. Var innom Soundgarden i Tromsø en gang bare for å titte litt. Overhørte mannen i kassa klarte å lure en vanvittig dyr strømkabel til en kunde med absurde lovnader om hvor mye bedre lyden kom til å bli.

 

Dro aldri innom der igjen. Ikke rart dem gikk konkurs :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det var i Tromsø. Skremmende å høre at det samme var utbredt flere steder i den kjeden.. Det tyder på at problemet sitter ennå lengre opp.

 

Jeg hadde sommerjobb på en annen elektrosjappene en sommer på på 90-tallet og den rådende holdningen blant kollegene der kurerte meg effektivt fra å spørre om hjelp sånne steder. Brukeromtaler på nett er 1000 ganger bedre selv om det forekommer en del snikreklame der også. På områder jeg har god peiling har jeg overhørt så mye direkte villedende i sånne butikker at det ikke akkurat vekker tillit til de områdene jeg ikke har peiling på.

Kan det stemme at det var etter at var etter at Reitan gruppen overtok (2005ish) og hadde fått jobbe litt med systemet? Kanskje også før de trakk seg ut/solgte (2016). Uansett henger ofte dårlig ledelseskultur igjen i veggene en stund etter salg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg husker ikke årstallet, men vet at de gikk konk et års tid senere. Kanskje 5-6-7 år siden. Det var butikken sør i storgata i Tromsø som gikk konk den gangen. De prøvde seg på nytt et annet sted i byen etter det, men en kamerat opplevde noe tilsvarende der for ca 2 år siden.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg var innom Dressmann Knarvik i går for å reklamere på en dongeribukse. Den hadde raknet i skrittet etter at jeg hadde satt meg på huk. Buksen er tilnærmet ubrukt, siden jeg kun bruker dongeri når jeg skal til byen eller andre ærend. Hjemme bruker jeg kun ull.

Det var en utrivelig opplevelse. Sjefen på Dressmann hevdet at slike skader ikke dekkes og at bukser over ett år uansett ikke dekkes. Og hun viste verken vilje eller evne til å forsøke å løse problemet.

Jeg tenkte at svaret var rart, mente hun opprikig å hevde at man ved normal bruk, ikke skal kunne forvente at buksene til Dressmann har mer enn ett års holdbarhet? I tillegg mente hun at skaden var resultat av normal slitasje og bruk. Som nevnt, buksen er tilnærmet ubrukt. I tillegg er den antagelig ett nummer for stor, jeg bruker belte for å holde den på plass.

Jeg sjekket dressmann.no da jeg kom hjem. Der står det at dressmann gir 2 år reklamasjon.

Det kan nevnes at jeg for noen år tilbake opplevde en tilsvarende situasjon med en annen dongeribukse fra Dressmann. Den ble byttet uten spørsmål hos Dressmann Bystasjonen.

Jeg har lært at dongeribuksene til Dressmann under gitte omstendigheter ikke tåler at man setter seg på huk og med det normal bruk. Flere Dressmannbukser blir det derfor ikke på meg.

Det blir feil å anbefale Dressmann Knarvik når ikke en gang sjefen kjenner egne reklamasjonsregler.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...