Gå til innhold

[Løst] Hvilken android kjøper en i dag?


Anbefalte innlegg

Må ha ny telefon da skjermen på min samsung s8+ holder på å ta kvelden. 

 

Ut i fra tester ser det ut til at det er S10 og P30 som er ledende om dagen, men:

-Har ikke vært så veldig fornøyd med min s8+, så ønsker ikke å legge 10+ lapper på bordet for en ny samsung.

-Huawei har jo sine problemer om dagen, så jeg er skeptisk

 

Så hva går en for da? Jeg har sett på oneplus 7 pro, viker lovende men mangler trådløs lading. Big no no for min del. 

 

Så her er hva jeg ønsker:

-Så mye skjerm som mulig

-Godt batteri

-Gjerne kjapp/snappy

-Trådløs lading

 

Hva som er mindre viktig:

-Super kamera

-Front kamera

-"spill mobil"

 

Så, noen tips til hva en kan se på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er trådløs lading så viktig?

 

Jeg er ikke OP, men for min del bruker jeg utelukkende trådløs lading for å lade mobilen. Jeg har en ladepad på nattbordet som lader over natten, og en ladepad på kontoret.

 

Utrolig praktisk å alltid ha en fullladet mobil som ikke er koblet til noe, så det er et "must" for meg og.

Lenke til kommentar

Hvorfor er trådløs lading så viktig? Hadde lett gått for OP7 Pro eller billigvarianten. Får ikke mer bang for the buck enn de to nå.

 

Det er en vanesak som jeg har blitt utrolig glad i, lade i bilen, kontoret, sengekanten etc uten å fomle med kabler. I tillegg har jeg jo kjøpt en del pads som jeg ikke ønsker skal gå i søppla. Men ingen tvil om at de er utrolig mye for pengene, men synd de ikke la inn denne funksjonaliteten. 

 

I tillegg er det lettere å holde ett friskt batteri da en lader mest i midten av spennet til batteriet.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Da skjønner jeg :)

Dessverre blir jo utvalget ganske labert. Huawei ville jeg kanskje holdt meg unna enn så lenge. Hva med Note 9 eller noe fra Sony? Xiaomi Mi 9 kan jo også sjekkes ut. LG har vel også noen.

 

Note 9 blir vell litt av samme greia, ønsker å prøve noe annet enn samsung da jeg ikke har vært veldig fornøyd. Huawei er jeg utrolig skeptisk til ja, selv om de lager gode mobiler! 

 

Jeg har tidligere hatt en sony og var ganske happy egentlig! Xiaomi er jeg litt usikker på, noen som fører disse i Norge?

Lenke til kommentar

Aner ikke om du er interessert i å binde seg til ICE 6gb et år, eller ikke... Men selv så kjøpte jeg Galaxy s10e til 2347kr denne uken med ICE 6gb. Ganske innafor... Var klar over at DNB har kampanje på 20% hos Power som starter i morgen, men lagrene begynner å bli så tomme for denne modellen at det ikke var mulig å vente.

Lenke til kommentar

Note 9 blir vell litt av samme greia, ønsker å prøve noe annet enn samsung da jeg ikke har vært veldig fornøyd. Huawei er jeg utrolig skeptisk til ja, selv om de lager gode mobiler!

 

Jeg har tidligere hatt en sony og var ganske happy egentlig! Xiaomi er jeg litt usikker på, noen som fører disse i Norge?

Proshop og ICE har Xiaomi, men sistnevnte har Mi 8 og ikke 9.

 

https://www.proshop.no/Mobil/Xiaomi-Mi-9-128GB-Piano-Black/2740281

 

Nå vet jeg ikke så mye om denne så tør ikke å anbefale noe, men det er det kanskje noen andre her inne som kan?

 

Personlig er jeg ikke så glad i produsenter som skal legge sitt eget tunge skin oppå Android, så jeg ville kjøpt Pixel 3 XL. Men den har sine utseendemessige utfordringer :p

Lenke til kommentar

Proshop og ICE har Xiaomi, men sistnevnte har Mi 8 og ikke 9.

 

https://www.proshop.no/Mobil/Xiaomi-Mi-9-128GB-Piano-Black/2740281

 

Nå vet jeg ikke så mye om denne så tør ikke å anbefale noe, men det er det kanskje noen andre her inne som kan?

 

Personlig er jeg ikke så glad i produsenter som skal legge sitt eget tunge skin oppå Android, så jeg ville kjøpt Pixel 3 XL. Men den har sine utseendemessige utfordringer :p

 

Sjekket ut sony og Xiaomi og de er nok noen hakk ned ift de "store" om dagen, så tror ikk det blir de.

 

Pixel frister, men som du sier har den noen utfordringer :p 

 

Vurderer nå å kjøpe oneplus 7 pro og slene på en trådløs lading receiver under ett deksel eller noe slikt. det bør gi meg akkurat det jeg ønsker! 

Lenke til kommentar

Ville overhodet ikke brydd meg om trådløs lading om jeg var deg. Jeg har aldri brukt det selv og ser virkelig ikke vitsen. Sier ikke at det er et minus, men dette plusset er tilnærmet lik null.

 

Men så er det ikke du som skal ha mobilen, jeg har brukt dette aktivt i en del år nå og det er en del av min hverdag. Det er tross alt jeg som skal kjøpe meg en mobil, og da kjøper jeg etter mine preferanser og behov. 

 

Men, det er jo løsbart med å kjøpe en receiver, men absolutt bedre når det er innebygget. 

Lenke til kommentar

Å legge en liten pad baki ett deksel vil fungere ja.

Nå lader Oneplus 7 såppas raskt og da at plugger du i kabelen en liten stund per dag så har du nok strøm i massevis.

 

Du blir nok knallfornøyd med Oneplus. OxygenOS er herlig.

 

Joda, men jeg vill helst unngå å plugge noe inn. Så en trådløs pad bak vill nok fungere veldig greit. eneste negative er at når jeg evt må plugge inn må den plugges ut. Men det er småtterier når jeg får en så god mobil.

Lenke til kommentar

Men så er det ikke du som skal ha mobilen, jeg har brukt dette aktivt i en del år nå og det er en del av min hverdag. Det er tross alt jeg som skal kjøpe meg en mobil, og da kjøper jeg etter mine preferanser og behov. 

 

Men, det er jo løsbart med å kjøpe en receiver, men absolutt bedre når det er innebygget.

 

Bare en kommentar.

 

Er fryktelig enkelt å koble til en ladekabel hjemme, på jobben osv. Får meget bra ladehastigheter i dag. Du gjør selvsagt som du selv vil. Jeg ser bare ikke den helt store verdien i dette.

Lenke til kommentar

Joda, men jeg vill helst unngå å plugge noe inn. Så en trådløs pad bak vill nok fungere veldig greit. eneste negative er at når jeg evt må plugge inn må den plugges ut. Men det er småtterier når jeg får en så god mobil.

Enig i den. Hadde trådløs lading på min Nexus 4 i 2012, men på den tiden var det bare 50% effektivitet på trådløs lading. Mobilladerne var vel på maks 1A og så med bare 500mAh tilgjengelig måtte telefonen ligge på ladeplaten hele dagen for å bli fulladet :p

 

Men det er nok bedre nå, og ser bruksområdet. Men savner det absolutt ikke på min Oneplus 6T da den lades veldig sjelden og lynraskt, og 7 Pro har vel enda kraftigere lader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...