Gå til innhold

Arkiteter bestrider offisell forklaring for 9/11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Arve Synden skrev (1 minutt siden):

Et lukket system utveksler ikke masse med omgivelsene. Hva skjedde da bygningene kollapset? Ble all massen værende inne i bygget, eller sprutet det ut? https://en.wikipedia.org/wiki/Closed_system

Ahh....nok en gang har du rett. Men hva om jeg spør: blir bygget knust av 'start energi + kinetisk energi - tapt energi?' Alt som en funksjon av tid?

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (2 timer siden):

Bra innlegg. Ingen metaller (utenom titan) kan ha den temperaturen uten å smelte. Turbin og stator bladene (som blir varmest) har kjøle kanaler som det pumpes luft gjennom. Akkurat som på rakettmotor dannes det en kjølekappe på bladets overflate som beskytter mot høy temperatur. Bladene har temperatur på ca 14 - 1500 grader. Litt avhengig av kompressor trykket og injektorene. Det var ikke motoren som glødet. Turbin casingen var intakt.

https://matmatch.com/learn/material/metals-high-melting-point Se gjerne på nr 2 fra toppen og les hva dette materialet brukes til.

Oddvardm skrev (18 minutter siden):

Ahh....nok en gang har du rett. Men hva om jeg spør: blir bygget knust av 'start energi + kinetisk energi - tapt energi?' Alt som en funksjon av tid?

Gi blanke i energibetraktningen, den er et feilspor. Dette handler om hva en stålsøyle tåler av last og denne lasten reduseres voldsomt når søylene ikke lenger holdes fast sideveis ved hver gulv.

For å ta et eksempel: En 5 meter høy søyle  av HUP200x200x10 som for enkelhets skyld ikke er fast innspent i noen ende vil kunne tåle et trykk på ca 160 tonn før den knekker ut. Øker man høyden på søylen til 10m reduseres kapasiteten til ca 66 tonn. Med 15m høyde er kapasiteten bare ca 33 tonn. Ved 20m høyde er kapasiteten nede i beskjedne 19 tonn eller altså bare ca 12 % av opprinnelig kapasitet. Så er spørsmålet: hvilken faktor tror du ble brukt da disse søylene ble styrkeberegnet?

Så hvis du legger til side denne tanketomme ideen til Dr.Scneider og konsentrerer deg om å vurdere hvor mye redusert kapasitet en søyle får når 2 eller 3 eller 4 eller 5 innvendige gulv har falt ned, så nærmer du deg en forståelse for hva som skjedde.

 

image.png

image.png

Endret av zorry
Tok bort bilder som hadde sneket seg med.
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg har det. Og jeg har en formening om den. Men før jeg sier hva jeg mener vil jeg at du skal fortelle meg hva du mener du får ut av den, hva du mener han eventuelt har funnet ut, og hva konklusjonen er.

Konklusjonen er at med 250 Mj som beregnet energi for å knuse en etasje forbrukes kinetisk energi etter kort tid og bevegelsen stopper 200m over bakken.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (18 minutter siden):

Noe mer?

250Mj/etasje start energi (F0). Så øker energien (motkraften) til 1700Mj og hastigheten synker. Så akselerere den igjen. Bevegelsen skulle ha stoppet 320m over bakken hvis kollapsen var bare gravitasjons drevet. Motkreftene skulle økt fra 1700 til 2000Mj i det området der byggingen akselererte. Målt med empiriske høyde punkter. Konklusjon: motkreftene minket.

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Oddvardm said:

250Mj/etasje start energi (F0). Så øker energien (motkraften) til 1700Mj og hastigheten synker. Så akselerere den igjen. Bevegelsen skulle ha stoppet 320m over bakken hvis kollapsen var bare gravitasjons drevet. Motkreftene skulle økt fra 1700 til 2000Mj i det området der byggingen akselererte. Målt med empiriske høyde punkter. Konklusjon: motkreftene minket.

Nei, nå omtaler du de numeriske resultatene. Men siden du er inne på det: hva er konklusjonen på konklusjonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (3 minutter siden):

Nei, nå omtaler du de numeriske resultatene. Men siden du er inne på det: hva er konklusjonen på konklusjonen?

Motkreftene minket istedet for å øke (tykkelsen på stålet øket nedover). For å få det til må kolonnene være fjernet.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (Akkurat nå):

Det var ikke stort du hadde å komme med. Du skjønner ikke modellen særlig godt, gjør du vel?

Men for å stille et litt mer rettet spørsmål: Dersom modellen ikke stemmer overens med virkeligheten....er det da virkeligheten eller modellen som er feil?

Jeg tror jeg skjønner den helt ok.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (6 minutter siden):

Men for å stille et litt mer rettet spørsmål: Dersom modellen ikke stemmer overens med virkeligheten....er det da virkeligheten eller modellen som er feil?

Det du ser i plottet er empiriske data. Så ser du flere linjer som representerer forskjellige modeller. Den modellen vi mener er rett flater ut 320m over bakken. Den som følger de empiriske data punktene er virkeligheten. Virkeligheten sier at farten minsket, så økte den. Viken modell følger da virkeligheten?

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Oddvardm said:

Det du ser i plottet er empiriske data. Så ser du flere linjer som representerer forskjellige modeller. Den modellen vi mener er rett flater ut 320m over bakken. Den som følger de empiriske data punktene er virkeligheten. Virkeligheten sier at farten minsket, så økte den. Viken modell følger da virkeligheten?

Jeg vet faktisk ikke om det vil være noen vits for meg å forklare hva jeg mener om modellen, for du kommer tydeligvis ikke til å skjønne noe som helst av det jeg kommer til å forklare deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...