Gå til innhold

Helt nytt mineralfelt i Norskehavet har høyt innhold av kobber, sink og kobolt


Anbefalte innlegg

Kjenner jeg staten rett så bare gir de vekk ressursene til utenlandske gruveselskap, sånn som de gjør med alle andre gruver. Pengene rett i lomma på utlendinger og nesten null og niks inn i statskassen.

...og forurensingen blir liggende igjen uten at noen holdes ansvarlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner jeg staten rett så bare gir de vekk ressursene til utenlandske gruveselskap, sånn som de gjør med alle andre gruver. Pengene rett i lomma på utlendinger og nesten null og niks inn i statskassen.

Stemmer denne påstanden?

 

Staten har jo en helt annen filosofi når det kommer til oljeutvinning. Der er skatteprosenten over 80%. Hvis påstanden stemmer, hvorfor er skattene fullstendig forskjellig på gruveutvinning?

Lenke til kommentar

Stemmer denne påstanden?

 

Staten har jo en helt annen filosofi når det kommer til oljeutvinning. Der er skatteprosenten over 80%. Hvis påstanden stemmer, hvorfor er skattene fullstendig forskjellig på gruveutvinning?

Det er bare å sjekke Titania gruver som første eksempel. Og det er det jeg finner så ufattelig. Innen olje har staten gjort alt rett, innen gruvedrift så gir vi i praksis vekk arvesølvet.

Lenke til kommentar

Norge har jo så mye penger i fjellet enda at det en ingen vits og gå til havs enda. Har vel en 1400 milliarder i "in-situ" verdi ventende i bakken. Med foredling osv så har man plutselig et "oljefond" til.

 

Uran kommer til og bli etterspurt med det grønne skifte, og vi har mye av det. Bare og få kommet seg så tidlig så mulig på markedet og prøve og svelge mest mulig av det. I dag står vel Australia for nesten 50% av produksjon.

 

Mye titan, beryllium og niobium her og.

 

Uran etterspørselen er forventet og minst doble seg innen 2030 er kommet.

 

Moro om Thorium ble en greie, da vi sitter på verden 3 største reserve. Etter India og Australia

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...