Gå til innhold

Lisens til windows server 2019 standard?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har en msdn lisens, eller har gode erfaringer fra nettsider som selger lisenser billig ? Å betale mange tusen for en lisens ønsker jeg å unngå. Skal bare brukes til en privat hjemmeserver.

 

Vet det selges  på ebay.co.uk, men de er jo i gråsona egentlig, men vil tru det vil fungere bra til en hjemmeserver/ øvelse for sertifiseringer. Mulig lvlgo.com har lisenser for server 2019.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vet det selges  på ebay.co.uk, men de er jo i gråsona egentlig, men vil tru det vil fungere bra til en hjemmeserver/ øvelse for sertifiseringer. Mulig lvlgo.com har lisenser for server 2019.

Man trenger ikke noen lisens for å øve til sertifiseringer.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Sant nok, men trur det er mange som velger å kjøpe en lisens til server OSet for å følge på roller og konfigurering mot jobb.

TS sier han skal bruke det til en privat hjemmeserver.

Lenke til kommentar

Selvom jeg skal bruke det hjemme, betyr ikke det at jeg ikke har behov for server utgaven. Vanlig desktop utgaver gjør mye rart mtp oppdateringer og slikt, og en del software jeg kjører vil faktisk ikke fungere på vanlig windows 10. 

 

Jeg trenger en lisens, ikke diskusjon rundt hvorfor jeg velger å kjøre server.

Lenke til kommentar

Det er faktisk basert på lang kunnskap at jeg sier at det er overkill med server-os for å kjøre hjemme, men det ville du ikke høre på.

Du kan laste ned en 180 dagers prøvelisens som du kan utvide prøvetiden på to eller tre ganger, før du må reinstallere os'et. Men heller ikke den opplysningen var god nok. 

 

Men nei, jeg kommer ikke med noen opplysninger om hvordan du skal unngå å betale for en lisens det det koster. Det er piratvirksomhet og imot reglene her inne. Når du stiller et spørsmål, så må du regne med å få svar fra personer som kan dette bedre enn deg, ellers ville du vel ikke stilt spørsmålet. Om du da skal være arrogant med tanke på at du får korrekte svar, vel da kan du glemme å få hjelp en annen gang du sitter fast.

 

Som BearCat nevner, om du kjører virtuelt, så kan du bruke hypervisorere fra Microsoft og VMWare helt gratis.

 

Da lurer jeg på hva slags laaang kunnskap som har gjort at du kan utale deg slik?

 

Snabelen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

selv om det er overkill for deg å ha Windows server hjemme så er det nødvendigvis ikke det for andre.

Jeg har server hjemme. 2019 versjonen faktisk, som jeg bruker når jeg skal ha dokumentert ting ol.

Men til privat bruk, er en Windows 10 pro versjon evig godt nok, da en servereversjon har tjenester de færreste bruker hjemme.

TS sier jo det er til privat hjemmebruk, da er det få tjenester som Server 2019 har som er til den bruken. Og skal man eksperimentere, så er en 180 dager prøveversjon evig godt nok.

 

Men nå er det ikke dette TS lurer på. Han vil bare han en lisens til en lavere pris enn det en lisens koster.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende;  flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.

I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...