Gå til innhold

KOMMENTAR: Slurv til 8,5 millioner kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

All respekt til Kommentator.

Føltes det ikke litt som å banke hodet knallhardt ned i biljardbordet?

Backup var noe jeg begynte å ha forståelse for allerede i barndommen hvor man satt og lagde mixed tapes fra radioen, og marerittet som oppsto hver gang kasetten endelig var ‘ferdig’ og den uberegnelige båndsalaten oppsto og ødela ukers arbeid. ?

 

Databackup og gjenoppretting burde ha blitt kommet inn med både morsmelka og kaffen i løpet av de siste 30 åra.

Likevel er det en utrolig dårlig tilstand mange steder når det gjelder å lage seg en liten rutine på... ...bagateller.

Jeg føler databrukere ignorerer vedlikehold, og stort sett kun klager når de oppdager at ignoransen i siste ende koster arbeidet og skjorta.

Nå arbeider jeg ikke med systemkritiske løsninger, men med erfaring fra private brukere vet jeg at mange tenker at en datamaskin skal holde tett på hundre år. -Og jeg mistenker at de samme brukerne tenker nøyaktig det samme om jobbutstyret.

Lenke til kommentar
En ny global undersøkelse utført av Dell Technologies viser at virksomheter i snitt håndterte 9,7 petabyte med data i 2018. 

Lurer på hvilke virksomheter som ble spurt jeg. Fordi det tallet høres ganske høyt ut om det er snitt for alle bransjer og selskaper.

Lenke til kommentar

 

En ny global undersøkelse utført av Dell Technologies viser at virksomheter i snitt håndterte 9,7 petabyte med data i 2018. 
Lurer på hvilke virksomheter som ble spurt jeg. Fordi det tallet høres ganske høyt ut om det er snitt for alle bransjer og selskaper.

https://stackoverflow.com/jobs/246346/front-end-developer-26-petabytes-so-far-equinor-asa

 

Equinor skryter på seg 26 petabytes. Så det må være rimelig store bedrifter ja.

Lenke til kommentar

Bare en kort kommentar om størrelsene her. 8,5 MNOK er antageligvis for store bedrifter som faktisk har blitt undersøkt.

 

I og med at virksomheter har en ganske eksponensiell distributjon mhp omsetning så er det veldig vanskelig å si om dette tallet er høyt eller lavt.

Lenke til kommentar

Bare en kort kommentar om størrelsene her. 8,5 MNOK er antageligvis for store bedrifter som faktisk har blitt undersøkt.

 

I og med at virksomheter har en ganske eksponensiell distributjon mhp omsetning så er det veldig vanskelig å si om dette tallet er høyt eller lavt.

Jeg tror det er et (potensiellt) fryktelig lavt tall. Om ting skulle gå galt: Mærsk Danmark tapte et sted mellom 200 og 300 milioner amerikanske dollar. -Og de tapte teknisk sett ingen data, men kostnadene var for tiden det tok å gjenopprette.

Forestill om de hadde dårlige backup-funksjoner.

 

Jeg mistenker de 8,5 milioner som blir brukt er kunstig lave, av den årsak at ingen(?) er villige, kan ikke si, eller forstår ikke hvor mye de faktisk har tapt. Jeg tror mange av de som har svart har lagt seg på et meget lavt tall for at det ikke skal se stygt ut.

Endret av Sandormen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...