Gå til innhold

Tesla slipper en egen kinesisk variant av Model 3 i Kina


Anbefalte innlegg

Hvilken samtale? Du svarer jo ikke.

 

Hva er det som er falsk?

Se om jeg lyver nå.

Jeg skal ha en Tesla uten 4x4 og utstyr, skal kun ha basic.

Det vil si ;

Standard Range Plus, ink vanlig utstyr som vinterdekk og tilhengerfeste etc.(Dette er en veldig kjedelig bil)

Dette er (402.040,-).

 

la oss nå si jeg vil ha 4x4, som er et must for de fleste i Norge.

Da blir det UTROLIGE (484.940,-), dette er uten noe fancy greier som autopilot også videre.

 

Hvis du vil gå hele veien og ta alt, ja da blir det så mye som (600.300,-), da har jeg ikke tatt med gjemte gebyrer etc.

 

Vil du si jeg lyver?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om jeg lyver nå.

Jeg skal ha en Tesla uten 4x4 og utstyr, skal kun ha basic.

Det vil si ;

Standard Range Plus, ink vanlig utstyr som vinterdekk og tilhengerfeste etc.(Dette er en veldig kjedelig bil)

Dette er (402.040,-).

 

la oss nå si jeg vil ha 4x4, som er et must for de fleste i Norge.

Da blir det UTROLIGE (484.940,-), dette er uten noe fancy greier som autopilot også videre.

 

Hvis du vil gå hele veien og ta alt, ja da blir det så mye som (600.300,-), da har jeg ikke tatt med gjemte gebyrer etc.

 

Vil du si jeg lyver?

 

Jeg har ikke sjekket prisene, men det ser normalt ut for meg. Men hva er poenget?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er at artikkelen sier 367 700,-, mange i kommentarfeltet også. Det er jo ikke sant. Du må lese artikkelen/kommentarfeltet før du utdyper deg xD

Tja bilen koster jo det, men så er det vell vrakpant og frakt som tilkommer. Men jeg er enig i at det er unødig å oppgi den prisen. Mulig de bare ikke har sjekket skikkelig.

 

Men skjønner ikke hvorfor du skal ta det ut over meg og beskylde meg for usannheter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja bilen koster jo det, men så er det vell vrakpant og frakt som tilkommer. Men jeg er enig i at det er unødig å oppgi den prisen. Mulig de bare ikke har sjekket skikkelig.

 

Men skjønner ikke hvorfor du skal ta det ut over meg og beskylde meg for usannheter?

"Tja bilen koster jo det" - Nei den gjør jo IKKE DET!

"Men skjønner ikke hvorfor du skal ta det ut over meg og beskylde meg for usannheter?" - Really? Takk for meg, ha en fin dag videre Salvesen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Tja bilen koster jo det" - Nei den gjør jo IKKE DET!

"Men skjønner ikke hvorfor du skal ta det ut over meg og beskylde meg for usannheter?" - Really? Takk for meg, ha en fin dag videre Salvesen.

Du leser virkelig bare det du vill...

 

Men helt fint for meg, denne samtalen er ikke veldig givende..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mini meee: hva er det du bråker og klager over?

Det er fult mulig å kjøpe en Tesla Model 3 SR+ for 367 700. Legg til vrakpant og leveringskostnader på ca 10 000 så får du bilen! Hva er så vanskelig med dette??

 

Og hvorfor blander du 4x4 etc? Ja man kan få det, eller tilhengerfeste osv, men det koster extra. Hva tror du egentlig?

 

Og som Salvesen skriver, den står ikke på nettsiden, bestillingen kan gjøres ved å møte opp på Tesla eller bare ringe dem.

 

Edit: byttet om navnene

Endret av advale
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Salvesen: hva er det du bråker og klager over?

Det er fult mulig å kjøpe en Tesla Model 3 SR+ for 367 700. Legg til vrakpant og leveringskostnader på ca 10 000 så får du bilen! Hva er så vanskelig med dette??

 

Og hvorfor blander du 4x4 etc? Ja man kan få det, eller tilhengerfeste osv, men det koster extra. Hva tror du egentlig?

 

Og som Mini Meee skriver, den står ikke på nettsiden, bestillingen kan gjøres ved å møte opp på Tesla eller bare ringe dem.

Advale, nå tror jeg du blander stort her. Det er jo Mini Meee som klager på at han ikke får den prisen, og som så begynner å klage når han legger til 4x4. Klart det blir dyrere når man begynner å legge til funksjoner.

 

Salvesen er jo den som sier han får kjøpt bilen til nevnte pris, men at muligens leveringskostnader og vrakpant kommer i tillegg.

 

Skal man klage på en debattant, så klag ihvertfall på den riktige...

Lenke til kommentar

Salvesen: hva er det du bråker og klager over?

Det er fult mulig å kjøpe en Tesla Model 3 SR+ for 367 700. Legg til vrakpant og leveringskostnader på ca 10 000 så får du bilen! Hva er så vanskelig med dette??

 

Og hvorfor blander du 4x4 etc? Ja man kan få det, eller tilhengerfeste osv, men det koster extra. Hva tror du egentlig?

 

Og som Mini Meee skriver, den står ikke på nettsiden, bestillingen kan gjøres ved å møte opp på Tesla eller bare ringe dem.

Hva prater du om? Det er mini mee som bråker om dette, ikke meg...

Lenke til kommentar

Hvis noen av dere hadde giddet å sjekke https://www.tesla.com/no_NO/model3/design#battery

så ville dere sett at en ikke trenger å henvende seg manuelt for å bestille Model 3 Standard Range Plus til ca 367.000 ekskl levering (ca 10.000 ekstra), totalt 377.000. Vet ikke akkurat leveringstid på denne. Den går 0-100 på 5,6 sek, med rekkevidde på 415km, og toppfart over 200 km/t. Altså helt topp spec sammenlignet med andre fabrikater. Å ta inn vinterdekk her er latterlig. Ingen priser ekstra hjulsett i listeprisen. Få tar med leveringskostnader. Ingen har så mye utstyr inkludert som Tesla.

 

Skal en klage på Tesla, så klag heller på ymse finish...for de som er opptatt av det.

Lenke til kommentar

BS som vanlig. Man kan helt fint bestille det en ønsker i sortemanget. At selgere prøver å presse deg til å kjøpe noe som gir de større avkastning er ikke akkurat unormalt. Det skjer overalt, og hos alle bilmerker. Det er trossalt jobben deres. Leveringstiden kommer an på tilgjengelighet og ingenting annet.

Så alt jeg skrev var riktig.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trump as. Making export fucked again. Vanskelig for tesla å forberede seg på den karen der. Men veldig spent på å få flere kilder på at de solgte 1000 biler per dag til kina. Det hørtes jo helt fantastisk ut. Håper de får det til med en fabrikk der borte. Har vært litt skumle tider i det siste.

Lenke til kommentar

Spørs om ikke Tesla kommer alt for seint på banen i Kina. Incentivene for elbiler skal ifølge myndighetene der fjernes helt i utgangen av 2020. Det er kun hydrogenbiler som får incentiver fremover.

 

Det betyr en prisøkning eller Tesla må selge med lavere avanse. Skjønner godt at Panasonic ikke ville med på videre utbygging. Dette er en bransje med mørk fremtid nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørs om ikke Tesla kommer alt for seint på banen i Kina. Incentivene for elbiler skal ifølge myndighetene der fjernes helt i utgangen av 2020. Det er kun hydrogenbiler som får incentiver fremover.

 

Det betyr en prisøkning eller Tesla må selge med lavere avanse. Skjønner godt at Panasonic ikke ville med på videre utbygging. Dette er en bransje med mørk fremtid nå.

Ja går kjempe dårlig:

 

 

"""From #Tesla China officially Weibo: “The first order completed within 3 mins of the reservation opening. Due to extreme high demand of the Chinese-made Model 3 on the official website of Tesla, the traffic is too large, please be patient. Or plz visit stores”"

Lenke til kommentar

Ja går kjempe dårlig:

 

 

"""From #Tesla China officially Weibo: “The first order completed within 3 mins of the reservation opening. Due to extreme high demand of the Chinese-made Model 3 on the official website of Tesla, the traffic is too large, please be patient. Or plz visit stores”"

Så utrolig mange reservasjoner at Tesla ikke kan gå ut med tallene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så utrolig mange reservasjoner at Tesla ikke kan gå ut med tallene.

Men dette var ikke ett problem når vw holdt på.

 

Kommer nok tall i kvartalsrapporter, evt når de trenger push på kurs. Rart å oppfordre folk til å gå til butikk om det ikke stemmer.. men som normalt skal en alltid kontre tsla med løgn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja går kjempe dårlig:

 

 

"""From #Tesla China officially Weibo: “The first order completed within 3 mins of the reservation opening. Due to extreme high demand of the Chinese-made Model 3 on the official website of Tesla, the traffic is too large, please be patient. Or plz visit stores”"

Det har i grunnen veldig lite sammenheng med det jeg skrev. Når oppnår ikke Tesla noe tall, men forhåndsbestillingene var store i f.eks USA også og så har salget falt kraftig etter at incentivene har blitt redusert.

 

Det hjelper lite med godt salg i en kort periode i det lange løp og det er usikkerheten hva som skjer når incentivene fjernes etter 2020 jeg påpeker. Og da henvise til påståtte store forhåndsbestillinger i dag sier ingenting om dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...