Gå til innhold

Heavy metal-bandet Iron Maiden saksøker actionspillet Ion Maiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedproblemet med denne typen søksmål er at den får saksøkeren til å fremstå som smålig og det trekker ned hele opplevelsen av deres produkter. Her sitter man på milliarder i verdier og er bekymret for å gå glipp av noen småpenger i royalties. Det er spesielt surt når det er snakk om merkevarer og selskaper man har hatt respekt for i alle år. 

 

Her virker det i tillegg historieløst da ingen kan eie navnet Iron Maiden noe mer enn man kan eie navn som Guillotine eller Pillory.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hovedproblemet med denne typen søksmål er at den får saksøkeren til å fremstå som smålig og det trekker ned hele opplevelsen av deres produkter. Her sitter man på milliarder i verdier og er bekymret for å gå glipp av noen småpenger i royalties. Det er spesielt surt når det er snakk om merkevarer og selskaper man har hatt respekt for i alle år. 

 

Her virker det i tillegg historieløst da ingen kan eie navnet Iron Maiden noe mer enn man kan eie navn som Guillotine eller Pillory.

 

Det handler sjelden om småpengene i royalties, men heller om at hvis man lar X slippe unna vil det brukes som argument av andre for å kunne ta seg til rette. Ellers enig med det du skriver.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det handler sjelden om småpengene i royalties, men heller om at hvis man lar X slippe unna vil det brukes som argument av andre for å kunne ta seg til rette. Ellers enig med det du skriver.

 

Hvis jeg var et lite selskap i oppstartsfasen som strevde med å etablere sin merkevare så ville jeg absolutt reagert. Hvis jeg var en koloss som Iron Maiden så ville jeg bare smilt av dette lille ordspillet og ønsket dem lykke til.

Lenke til kommentar

De har jo helt sikkert tatt inspirasjon fra Iron Maiden. De er jo nesten helt tydelig. Derimot syns jeg ikke det er noe å grine over heller. De skulle heller tatt det som et kompliment.

Noja, no er no Shelly "Bombshell" Harrison opprinleg frå spelet Bombshell frå 2016, og ho var eigentleg planlagt å vera ein fylgjesvenn i ein ulansert Duke Nukem oppfyljar, så "likheitane" er mest sansynleg tilfeldig.

 

Merka at eg mysta mykje av respekten eg hadde for Iron Maiden pga detta.

Endret av Gangleri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...