Gå til innhold

Storebrand-kunder får tilgang til Apple Pay


Anbefalte innlegg

 

Testet nå. Kommer mye lenger enn jeg har gjort tidligere. Men får en feilmelding om at "noe ikke stemmer, dobbeltsjekk informasjonen og prøv igjen" . Ser ut som det er noe på gang.

Mulig at det bare er noen kort som er klargjort enda, fikk fullført prosessen med kortet mitt.

Det er litt paradoksalt at DnB velger å lansere med Google Pay, ettersom de har brukt så mye energi på å syte om at Apple er urettferdige, fordi kun Apple Pay får bruke NFC antennen.

 

På Android så har denne muligheten eksistert i flere år. De kunne laget en helt egen app som støttet BankAxept via NFC, og den kunne fungert like sømløst som Google Pay, men sannelig velger de å gå for Google sin løsning allikevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg tenker det samme om FitbitPay. Hvorfor ikke bare glede seg over at det går fremover, og flere banker støtter teknologien, istedet for å kun se 10cm foran nesa si og kun det som angår en selv.

Fordi dette, sikkert i likhet med nær sagt alt annet -pay, er en proprietær/ufri løsning man sent vil kunne bli kvitt hvis den får en fot innenfor døra. (Det samme gjelder forøvrig Vipps.) Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Hvis handlekurven min på Rema kanskje blir 3 kr dyrere så er det helt greit for meg. Det å slippe å tenke på å ta med bankkortet er verd prisøkningen.

Betalte nettopp 25 tusen med klokka for service på bilen og det føltes faktisk litt mindre smertefullt å betale på denne måten! ?

 

Javel, hva får du til å tro at det kun koster 3 kr dyrere. Gratulerer, istedenfor halv krone i gebyr til bedriften, påførte du dem over 400 kr ved å betale med klokka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal sies at BankAxept ikke nødvendigvis er snilleste gutten i gata.

 

"I brevet til Konkurransetilsynet viser Virke til at et gjennomsnittlig brukersted med rundt 6.500 transaksjoner i måneden gjennom BankAxept går fra en årlig kostnad på transaksjonavgifter på 5.000 kroner i 2017 til 27.000 kroner i 2019 med dagens priser.

Virke viser i brevet også til en tilbakemelding fra en bedrift:

«I 2017 hadde jeg 8.000 i gebyr, mens i april 2018 skjedde det en endring som gjorde at det økte til 55.000. Budsjett for 2019 er da hele 75.000», fremgår det i brevet."

 

https://e24.no/naeringsliv/virke/klager-inn-betalingsgigant-melker-de-naeringsdrivende/24585318

Endret av spiderworm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da blir det nok bare kontanter du kan bruke siden trenden for BankAxept også er økende gebyrer. Etterhvert kommer sikkert bankene til å få gjennomslag for gebyr for innskudd også og dermed er det fordyrende ledd uansett hva du velger. Tjenester som Vipps koster også bedriften prosent beløp.

Endret av spiderworm
Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri til å bruke betalingstjenester som påfører butikken økte transaksjonskostnader. Det er bare tull at VIsa/Mastercard skal tjene seg feite på fancy betalingsløsninger.

 

Så du får utbetalt lønn i kontanter og bruker kun dette? Det er transaksjonskostnader uansett hva du gjør. Tar du ut penger? Kostnad. Betaler du med kort? Kostnad.

 

Er det billigere med Bank Axept? Ja, men som flere har poengtert tidligere her, så har Bank Axept på langt nær bare rent mel i posen de heller, etter de to til tredoblet transaksjonskostnadene i fjor. 

 

Helt ærlig så foretrekker jeg fordelene av den friheten Apple Pay gir meg kontra ulempene butikkene har med den 1.78% transaksjonskostnaden Visa tar. Dersom det er ett så stort problem for butikkene, får de heller sette opp prisene med 1.8% for min del. 

Lenke til kommentar

Til alle: hva er egentlig transaksjonskostnadene med Visa, vipps og Bankaxept?

Det er ikke lett å finne tallene, men noe ligger her: https://no.mobiletransaction.org/fem-beste-betalingsterminaler/

BankAxept ligger på 24øre + bankens gebyr,

Visa og MasterCard ser ut til å ligge på ca 1,75%.

Vipps bruker såvidt jeg vet BankAxept, men usikker på om gebyrene er annerledes der.

Hvis vi legger på litt i gebyr til benken då vi ender på å på 50 øre i transaksjonskostnad på BankAxept, betyr det at visa/MC er dyrere for alle transaksjoner over ca 23 kroner.

 

Da har jeg ikke tatt med av faste avgifter for leie av terminal osv, i tillegg finnes det sikkert egne avtaler for store kjeder osv, så bildet kan se annerledes ut der.

Endret av teitur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis handlekurven min på Rema kanskje blir 3 kr dyrere så er det helt greit for meg. Det å slippe å tenke på å ta med bankkortet er verd prisøkningen.

Betalte nettopp 25 tusen med klokka for service på bilen og det føltes faktisk litt mindre smertefullt å betale på denne måten!

 

Ja fytte grisen, det er jo så stress å ta med seg et bankkort og betale med dette når man alltid har mobilen limt til panna og hånda.

 

Det er virkelig verdt å betale noen ekstra kroner slik at man kan bli enda mer slave av telefonen. Går noe galt kan du jo bare be til Apple eller Google guden din. Det er jo tross alt de som kontrollerer hele livet ditt i fremtiden. Du får passe på hva du sier på internett i fremtiden, ellers kan de uten grunn utelukke deg fra tjenester og ta fra deg alt du har hos de uten forklaring eller lovgrunnlag. De er jo tross alt private selskaper og kan gjøre som de vil ifølge Apple dronene og Android robotene.

 

Du kan scanne Æ appen i kassa på samme måte som coop appen men jeg mener at det blir helt meningsløst å måtte dra opp en app på mobilen bare for å slippe å dra kortet.

Det du sier forutsetter jo at telefonen ikke er limt til hånda eller panna slik som hos folk flest. Er den det slipper du å dra den opp.

 

post-180111-0-36080000-1558552748_thumb.jpeg

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Testet nå. Kommer mye lenger enn jeg har gjort tidligere. Men får en feilmelding om at "noe ikke stemmer, dobbeltsjekk informasjonen og prøv igjen" . Ser ut som det er noe på gang.

Mulig at det bare er noen kort som er klargjort enda, fikk fullført prosessen med kortet mitt.

Fikk det til nå. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...