Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjulbolt med lås


Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet hva disse låseboltene heter og hvor jeg kan få tak i verktøy for å få de av? Sitter på en Renault Talisman jeg har kjøpt brukt, men nå får jeg ikke tak i selger og var selvfølgelig dum nok til å ikke sjekke at jeg fikk verktøy med bilen da jeg fikk den... Har kontaktet Renault forhandler men tenkte høre om noen har kjennskap til disse, hadde tenkt å bytte selv så om det er verktøy å få kjøpt i nærheten så hadde jeg foretrukket det. Takker for svar!

post-15605-1615103_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde med vanlig trekker, passet på 19 nøkkel, men fikk ikke løsnet på de uansett... Har sendt mail til diverse Renault forhandlere men ikke så lett å gå svar naturlig nok i påsken. Litt kjipt da det er piggdekk som sitter på, så har ikke allverden med tid heller for å få de av...

Lenke til kommentar

Kjøpte den på en ikke-merke forhandler, som er et leasingselskap med egen bruktbil salgsavdeling. Har sendt de mail så får nesten bare vente til etter påske og finne ut av dette. Tanken var litt at om noen visste hvilket verktøy som må til her kunne jeg rekke å få kjøpt noe i morgen. Men har vel fram til første mandag etter påske før det kan bli dyrt å kjøre denne bilen, så bør vel finne ut av dette i løpet av neste uke. Frister litt å kjøpe en multi torx nøkkel og prøve å løsne disse senterproppene, men dumt om det ikke funker, at de må løsnes samtidig med selve bolten. Har ikke funnet noe som ligner disse boltene på nett så er litt forundret hva dette er for noe.

Lenke til kommentar

Å du er helt sikker på at denne ikke fulgte med, og mest sannsynlig ligger i hanskerom, eller oppbevart i bagasjerom, eller under bagasjerom, eller i ett eller annet rom bak i bilen?

 

Edit: Om du fikk med sommerdekk eller bolter, så kan den ligge sammen med boltene. Ikke uvanlig med forskjellige bolter til sommer/vinterdekk. 

Endret av Dominator X
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar, er desverre ingenting til hjulmontering, verken jekk eller hjulverktøy i hjulbrønnen bak, hadde ikke spurt om dette på et forum om svaret var så enkelt som at jeg ikke har sett godt nok etter ;). Eneste som ligger der er et repareringskit ved punktering, samt at suben til lydanlegget er montert der med en lang skrue. Ligger heller ingenting i rommene på siden bak, hanskerom eller ved ekstra bolter til sommerdekk. Ser også at det er satt av plass der til hjulverktøy, men dette mangler altså. Burde selvfølgelig sjekket dette før jeg kjøpte bil, men der må jeg nok si det er første gang jeg har møtt på dette problemet. Har både garasjejekk og hjultvinne selv så det er ikke krise, men det var det der forbanna verktøyet da. Skal en tur innom Biltema i dag å høre med de om de har noen forslag. Ellers blir det å vente til tirsdag

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Mysteriet løst... Litt dumt av meg nå merker jeg, men trengte bare en mindre nøkkel, 18 var det som måtte til. Trodde 19 og 21 var standarden så tok det for god fisk når jeg merket at 19 nøkkelen tok tak... Så det torx aktige mønsteret virker rett og slett være til pynt, eller for at det skal se ut som at boltene er vanskeligere å få av enn de er for evt tjuvradder... Takk for alle svar uansett! Tråden kan lukkes...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...