Gå til innhold

Sjekker radioaktiv forurensning fra sunket atomubåt - 30 år etter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det, over alle disse år, funnet en eneste fisk eller organisme med radiotoksisk innehold som tilsier noen som helst slags helserisiko ? Ingen forsvarer tingenes tilstand naturligvis men vann er vel den beste beskyttelse mot radioaktiv spredning som finns. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har jo gått inn for å plyndre betydelig lavere betalende skrapjern. Så fristelsen på to godt betalende stridshoder, tross dybden må jo være enorm:

 

http://www.southeastasianarchaeology.com/2018/02/27/malaysia-firms-plunder-sunken-wrecks-for-rare-steel-used-to-make-sensitive-medical-scientific-equipment/

 

Lav-bakgrunnstål:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Low-background_steel

Lenke til kommentar

Overraskelse, så det ligger altså 2 brukbare atomstridshoder der som folk kan finne på å hente opp 24/7? Finders keepers.

Uthever en viktig detalj, så tror det er begrenset hvem som eventuell har kompetanse til så store dyp.

 

Og for alt vi vet kan de to stridshodene allerede blitt hentet opp av en stormakt som har et sterkt ønske og studere andres atom-teknologi.

 

 

Atomubåten har en kjernefysisk reaktor og to torpedoer med atomstridshoder om bord der den ligger på 1.700 meters dyp.

Lenke til kommentar

Uthever en viktig detalj, så tror det er begrenset hvem som eventuell har kompetanse til så store dyp.

 

Og for alt vi vet kan de to stridshodene allerede blitt hentet opp av en stormakt som har et sterkt ønske og studere andres atom-teknologi.

Jeg tror da noen som har økonomisk mulighet til og ned der og hente disse våpene har også mulighet til og kjøpe noen sentrifuger og lage sine egne atomvåpen. Det er jo ikke veldig komplisert og lage et implosjons-atomvåpen. 

 

Uran finner man overalt i Norge, jeg henter det jeg leker med i labben fra en gammel tysk bunkers

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...