Gå til innhold

Borderlands 3 dropper Steam, skal selges eksklusivt i Epic Store


Anbefalte innlegg

(...)

 

Hva mener du sluttbruker taper?

 

Selv om noen vanskelige brukere ikke får det akkurat som de vil, er det virkelig ikke lett å se at det er noen tap involvert her.

 

For meg så høres det ut som om man klager på at man ikke får kjøpt First Price produkter hos Rema.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Altså... no offence, men er det fremdeles folk som legger fra seg all sans og samling som det?

 

Om epic launcheren spionerer, who cares det er 2019. Man kan ha noe i mot det, men enn så lenge var jo facebook i ilden for personopplysninger som ble solgt for ikke lenge siden. Google, amazon, twitter, insta, apple, cisco, ebay, microsoft osv osv osv driver jo aktivt med inhøsting og spionering, skal vi liksom bare ignorere dem og si "jo men de er usa så da er det ok"???

 

Men så sier folk, "men steam samler jo ikke data!" Det de røyker vil jeg også ha. Steam selv samler data ellers kunne de ikke skreddesydd reklamer de viser til folk, atpåtil dusinvis av titler via steam installerte redshell som ble oppdaga i 2018, som samler informasjon om deg på langt mer seriøse plan en andre, og ble klassifisert som ren malware da det kjører sitt eget liv som standalone..., og det ble lagt til av utviklerne. Mange fjerna det kjappt med standard "oopsie daisy" unnskyldning, flere har enda ikke fjerna det... Steam ga faen iirc.

 

Men så sier jo folk da at epic sin sikkerhet er dass, den er ikke kanon, sure, men så hadde steam i 2015 så si et identisk hull der man kunne logge på andres kontoer uten passord, og samme igjen i 2018 der man kunne lure recovery systemet og igjen få full tilgang til andres kontoer..

 

For ikke minst å si at epic ifølge rykter som har kommet fra folk som får ekslusive deals på epic store, så lenge et spill er på epic store, og er ekslusivt, så tar epic 0% ( ja, null. )av kaka, ALT går til utvikleren. (Sies det, avtalene dems er generellt mye bedre en steam som er videns kjent)

 

Si du hat satsa hus å hjem på spillet ditt, gabe vil ha 35% av salg, tim tar 0, logic choice for mange små utviklere der gitt! Men også store utviklere.

 

Epic kaster også penger i scolarships (ca 1 milliard ), og ga ut en publishing platform service som folk kan bruke, uavhengig av spillmotor brukt, og gratis.. ingen nevner det noen steder?

 

Ekslusivitet suger, men jeses steamfanbois må kunne prøve å være kritiske på steam slik at de kan få ræva i gir selv, de har konkuranse nå, wake up.

 

Ps; om folk er så inmari imot epic sin launcher, installer spillet og launch det via steam etterpå... om folk ikke liker spioneringa, koble fra internet, mobil, tv etc i samme slengen.

 

1. Spioneringen det snakkes om handler i stor grad om datamining av unødvendig, og privat, informasjon.

 

2. At sikkerheten hos Epic er dass unnskyldes ikke av at Steam har hatt utfordringer tidligere. Det er kun nok et bevis på at EGS ikke er konkurransedyktig mot Steam (hence, må de bruke tvangsmidler).

 

3.Slenger meg på de andre som lurer. Hvor i allverden kommer den 0 %'en din fra? Det at Epic gir mer penger til utviklere er vel og bra, men ikke på bekostning av sluttbrukerne.

 

Hadde Epic brukt tid og penger på å gjøre EGS attraktiv og konkurransedyktig (som man jo bør gjøre), så hadde det ikke vært noe problem. Isteden velger de tvang som virkemiddel for at jeg som sluttbruker, skal ta i bruk deres produkt. Som nevnt tidligere, er produktet ditt bra nok så vil folk kjøpe det.

 

EGS er ikke på langt nær bra nok, og det er ikke konkurransedyktig. De skulle holdt seg til "barnespill", men griskheten lenge leve. Epic frir til utviklere, på bekostning av forbrukere. April 2020 kommer Borderlands 3 til en kompetent og dyktig PC- plattform.

1. Ja og facebook, og alle de andre jeg nevnte mm, samt redshell osv er igjen ok da? De samler stort sett samme info, og mer. Inkludert når du ikke engang har appene åpne, redshell samla jo tilogmed browser data uten consent lol... Hvorfor er det ok når de gjør det?

 

2. At steam har hatt, og har sikkerhetshull sier hovedsaklig at i dag har det aller meste sikkerhetshull, at epic store har er pretty much the same. Om en bil har beste krasj test ratinga i verden tror du den redder deg om du treffer en semitrailer i 120 front front? Poenget var at jo epic hadde sikkerhetshull, ble oppdaga, tetta, nå må folk finne neste hull, slik som med alt anna i dag, same har skjedd med steam før. Eller mener folk at steam er 100% sikkert kanskje?

 

3. Som jeg sa, rykte, jeg syns det er morro å lese om epic gs og steam fanbois, og diskusjonene rundt emne generelt. men rykte tilsier "ikke sant" til bevist. derfor vektla jeg i mitt inlegg om folk leste det, at det var et rykte, og sannheten vi vet er at kontraktene er mega saftige som de er, hvor saftige eller om 0% er riktig vet vi ikke mer en at det er små utviklere som løfter litt på munnet men ingen snakker direkte eller gir kilder. Derav om det stemmer med rykte angående 0% og det kommer ut noen gang med mer solide kilder fremfor chinese whispers, og er konfidensielt sliter de som plappra, presiserer igjen rykte siden folk sliter med å forstå det konseptet.

 

Epic store er nå 4 mnd ish?, og steam er 15 år? Forventer folk virkelig at de skal klare dytte ut en 100% bedre versjon en steam, som er et så etablert system over helga? (Og som jeg nevnte, du behøver ikke engang epic store for å launche spillene, legg dem til i steam og launch derifra, om man på død å liv må bruke steam.)

 

Som sagt så er ikke epic the all lord and saviour, men jeg lener meg heller mot at steam faktiskt må klare våkne opp å forstå ag det nå er en gigantisk konkurent som står å pisser i på plenen dems. Så langt virker det til at de bare lukker gardinene å håper de går sin vei av seg selv.

 

Bare enkle ting som å gi bort spill som epic hver 2 uke no questions asked kunne vært en start, prøvd å få til bedre avtaller med både store og mindre utviklere. Prøve å countere, skape et konkuransemarked, så lenge de ikke bryr seg om det, såklart kommer epic til å forstsette å gommle på kaka, og på lengre sikt hva om ea, activision og ubisoft, og kanskje andre nye aktører ser at det går å funker, å tenker opp nye måter å ha enda mer exclusivitet på.

 

Og at det går ut over oss sluttbrukere, joda, men vi har sittet å godtatt ekslusive shit i flere år nå, ps4 exclusives, nintendo exclusives, ea exclusives i origin, activision exclusives i battle net, ubisoft exclusives i uplay finnes vel også... Jeg syns hele greia blir usaklig hyklerisk at nå som steam endelig har en faktisk konkurent kryper folk ut av hulene sine og hyler, men vi har godatt alt helt likt før, og enda værre til, men vi hyler ikke over det.

Lenke til kommentar

Eksklusive spill kan ikkje sidestillast med kjøpe-eksklusive spill!

 

Eksklusive spill laga av egen utvikler/samarbeidende utvikler/utgiver driver spillutviklinga framover og gir oss spillere nokon av di betre spillopplevelsane som er mulig å få på kvar einskild platform. Dette er spill som aldri har vore forventa å komme på alle platformer. Den form for eksklusivitet er positiv og verdt å støtte opp om. Grunnsteinen i det mangfoldet av spill vi kan velge blant.

 

Spill som er forventa å komme på mange/alle platformer og ender opp som kjøpe-eksklusive ei tid/forever pisser dermed på nokre av kundane som ikkje får spillet/spillserien på si forventa platform. Spesiellt ufint blir det når kjøpe-eksklusiviteten dukker opp bare ei kort tid før spillet blir utgitt. Uannsett om det er PS, MS, Nintendo, Steam, Epic osv som tek i bruk kjøpe-eksklusivitet kjem eg aldri til å støtte opp om denne forma for eksklusivitet da den er negativ for mange spillere.

 

Usaklig hyklerisk blir det når man ikkje evner å skilje eksklusivitet som er positiv for spillutviklinga og kjøpe-eksklusivitet som er negativ for mange spillere.

Lenke til kommentar

Eksklusive spill kan ikkje sidestillast med kjøpe-eksklusive spill!

 

Eksklusive spill laga av egen utvikler/samarbeidende utvikler/utgiver driver spillutviklinga framover og gir oss spillere nokon av di betre spillopplevelsane som er mulig å få på kvar einskild platform. Dette er spill som aldri har vore forventa å komme på alle platformer. Den form for eksklusivitet er positiv og verdt å støtte opp om. Grunnsteinen i det mangfoldet av spill vi kan velge blant.

 

Spill som er forventa å komme på mange/alle platformer og ender opp som kjøpe-eksklusive ei tid/forever pisser dermed på nokre av kundane som ikkje får spillet/spillserien på si forventa platform. Spesiellt ufint blir det når kjøpe-eksklusiviteten dukker opp bare ei kort tid før spillet blir utgitt. Uannsett om det er PS, MS, Nintendo, Steam, Epic osv som tek i bruk kjøpe-eksklusivitet kjem eg aldri til å støtte opp om denne forma for eksklusivitet da den er negativ for mange spillere.

 

Usaklig hyklerisk blir det når man ikkje evner å skilje eksklusivitet som er positiv for spillutviklinga og kjøpe-eksklusivitet som er negativ for mange spillere.

 

Verden var relativt rolig når rockstar holdt på med sine ekslusiviter rundt gta osv.

 

Folk sier jaja pytt til activision destiny 2 og sony exclusive content, så hva mener du eksakt?

 

At dette er et nytt fenomen som epic er store stygginger på å fant opp i går?

 

Heldigvis er ikke xbox lengre egentlig en consol ting men heller bare microsoft, og titler som kommer til 'xbox' vil være tilgjengelige samtidig på pc. Med mindre såklart exlusivite content etc flreligger da

Lenke til kommentar

For ikke minst å si at epic ifølge rykter som har kommet fra folk som får ekslusive deals på epic store, så lenge et spill er på epic store, og er ekslusivt, så tar epic 0% ( ja, null. )av kaka, ALT går til utvikleren. (Sies det, avtalene dems er generellt mye bedre en steam som er videns kjent)

 

Si du hat satsa hus å hjem på spillet ditt, gabe vil ha 35% av salg, tim tar 0, logic choice for mange små utviklere der gitt! Men også store utviklere.

 

Epic kaster også penger i scolarships (ca 1 milliard ), og ga ut en publishing platform service som folk kan bruke, uavhengig av spillmotor brukt, og gratis.. ingen nevner det noen steder?

 

Ekslusivitet suger, men jeses steamfanbois må kunne prøve å være kritiske på steam slik at de kan få ræva i gir selv, de har konkuranse nå, wake up.

 

Ps; om folk er så inmari imot epic sin launcher, installer spillet og launch det via steam etterpå... om folk ikke liker spioneringa, koble fra internet, mobil, tv etc i samme slengen.

Først vil jeg bare si du har brukt veldig mange engelske ord der det finnes mange veldig vanlige norske ord du kunne ha brukt i stedet. Det gir inntrykket av at du har kopiert argumentene dine fra en engelsk kilde og oversatt deler av den. Det gir ikke inntrykk av gode grunner.

 

Jeg er helt enig med deg at det er logisk (det norske ordet for logic) at mange selskap velger Epic Store når de betaler mindre (jeg har sett ingenting som tyder på at de tar 0% og det å bruke falsk informasjon styrker ikke argumentet ditt). Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg som kunde skal bry meg. Det er ikke noe som kommer meg til gode i det minste. Jeg betaler samme prisen for et spill der den eneste forskjellen er at jeg blir nødt til å bruke en klient som mangler funksjoner Steam har hatt i flere år. Du nevner mye som Epic gjør som er positivt, men de gangner kun selskapene og eventuelle mottakere av stipend (norsk for scholarship). Du ber oss om å våkne opp (norsk for wake up) og se hvor mye bra Epic gjør, jeg ber deg lære deg norsk og samtidig prøve å finne ut hvorfor vi som forbrukere skal støtte en videre fragmentering av markedet slik at noen selskap kan øke sin egen profitt. Epic konkurrerer ikke om kunder på grunnlag av kundetilfredshet, pris eller tjenester. De kaprer selskapene og de bestemmer sammen at det er det beste for begge parter om de gjør en avtale (norsk for deal) der spillet kun selges hos Epic mens de ignorerer hva kundene deres synes.

 

Er det et stort problem å bytte klient? Nei, for all del. Er det et stort problem at selskapene overkjører forbrukere? Denne skal du få lov til å svare på.

 

Edit: Liker også eksempelet ditt om det at profitten øker fordi Steam tar 35% (noe som er feil), mens Epic tar 0% (noe som også er feil så vidt jeg vet) fordi du ignorerer en viktig ting. Hvor mange spill blir solgt dersom du kun selger dem en plass? Om 50% av kundene dine (ekstremt eksempel som er urealistisk) så vil det ha lite å si om de får 15% mer per spill. Dersom spillene blir tilgjengelig over hele linja, Steam, Origin, GOG, Epic Store kan folk velge fritt hvilken klient de liker best. Siden de får en større del av salget når de selger spill i Epic Store kan de til og med skru prisen litt ned for å lokke kunder til å kjøpe fra Epic Store eller til og med øke prisene på de andre. De tjener mer på å selge til flere.

Endret av Yopaz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...