Gå til innhold

ATI vs Nvidia, INTEL vs AMD

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hele hwforumet begynner jo å bli en eneste AMD vs. Intel og ATI vs. NVIDIA krigssone :angry: ..

Enten sier de AMD eller INTEL men begrunner faaen ikke svaret..

Enten sier de ATI eller Nvidia men begrunner ikke svaret der heller..

Men jeg har lagt merke til en merkelig ting med disse krigene..

Alle de som har AMD sier AMD er best, og alle de som har INTEL sier det er best og at de ville valgt det..

Jeg har en liten misstanke om at kanskje det er folk her som fortsatt er i det stadie hvor det de selv har er best..

Det er ikke snakk om å gi noen grunn, her er det bare snakk om at det de selv har det burde også andre velge.. For det er jo selvfølgelig best..

Men det at en som har AMD anbefaler AMD forde han/hun er fornøyd med sin er jo en annen sak enn å si kjøp AMD ellers er du dust..

Det er nesten ikke snakk om å anbefale noe lenger, no er det bare snakk om å gi streng beskjed om hva folk bør kjøpe seg, og stortsett får solk beskjed om å kjøpe det varemerke den som svarer har..

God Jul

:xmas:

Endret av AssMan2003
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hehe.! :laugh:

Ja,det er nesten som eg skulla ha sakt de "sjølv" :p

Btw:La inn noe på forumet der eg spurte om noen hadde anbefalinger/erfaringer med Lian Li & Thermaltake kabinetta, og + & - med dei...

Svara var: Lian Li er best og Thermaltake er noe dritt!Og andre meinte de motsatte..(Men så klart var der ett par stykk som hadde noe intrisangt å komme med da :) )

Endret av Mafuck
Skrevet

Dette er bare sånn livet er, de aller fleste her på forumet er ikke objective, men finnes alltid noen som prøver iallefall. :) Og begynne å klage å syte og forby sånn er helt dø-født er min pers. mening. SÅnn Ditt VS datt gjelder jo alt, politikk, biler, idrett, øl osv.. ALT! Så at desertglow la inn en Tråd som omhandlet dette. jeg synes det er helt greit at folk er patrioter, men finnes grenser. Personlig har jeg ikke opplevd sånne folk som du nevner over.. men erfaringsmessig så blir de godt "driti" ut uansett. Husk på at dette er et forum som er gratis og ikke har aldersgrense og da vil ALLTID sånn som dette oppstå. Så mitt råd: " Bare innse realiteten og overse disse kommentarene!

Skrevet

For å si mot:Det å be andre kjøpe det enn har sjøl kan være fordi Han/Ho SYNES DEN ER BEST.Dessuten har rådgiveren personlig erfaring med hardwaren.

Å ha full oversikt over all hardware kan være vanskelig og det blir desto mere å skrive hvis man skriver nøytralt.

Jeg er glad over den flotte hjelpsomheten jeg finner her på hardware.no.Og mange ganger med flid og samvittighet.Lange,redgjørende

og kunskapsrike innlegg.At det er alle aldre gjør det bare rikere.Takk skal dere alle ha. :)

Skrevet
Hele hwforumet begynner jo å bli en eneste AMD vs. Intel og ATI vs. NVIDIA krigssone :angry: ..

Enten sier de AMD eller INTEL men begrunner faaen ikke svaret..

Enten sier de ATI eller Nvidia men begrunner ikke svaret der heller..

Men jeg har lagt merke til en merkelig ting med disse krigene..

Alle de som har AMD sier AMD er best, og alle de som har INTEL sier det er best og at de ville valgt det..

Jeg har en liten misstanke om at kanskje det er folk her som fortsatt er i det stadie hvor det de selv har er best..

Det er ikke snakk om å gi noen grunn, her er det bare snakk om at det de selv har det burde også andre velge.. For det er jo selvfølgelig best..

Men det at en som har AMD anbefaler AMD forde han/hun er fornøyd med sin er jo en annen sak enn å si kjøp AMD ellers er du dust..

Det er nesten ikke snakk om å anbefale noe lenger, no er det bare snakk om å gi streng beskjed om hva folk bør kjøpe seg, og stortsett får solk beskjed om å kjøpe det varemerke den som svarer har..

God Jul

Ekstremt godt sakt.

Jeg fikk her omdagen korreks fra en moderator pga at jeg hadde meninger om dette. Dette gjorde meg mildt sakt forbanna.

For å si det slik så kommer ikke jeg til å legge meg opp i AMD vs. Intel og ATI vs. NVIDIA diskusjonere mere. De er rett og slett meningsløse og useriøse.

Stort sett kommer ingen med klare fakta og henvisninger til tester. Det ser ut som folk kommer med disse "vs" trådene for å irritere.

Men uansett mening -- God Jul til dere alle. :xmas:

Skrevet

ja..er litt synd det skal bli slik.

men mange vil jo annbefale et merke forann det

andre fordi de selv har erfaring med det..

før var det mest amd og ge-force..

nå har jeg prøvd fårskjellige merker på godt og vondt,så

jeg har et mere avslappet forhold til amd,pentium,ati,geforce.

men det kan være litt for mye av og til,når noe nesten blir

forbanna på deg fordi du velger et annet merke enn han ville ha annbefalt deg.

men noen vet ikke engang hvorfor de annbefaler ati forann geforce(eller omvent)

de tror bare det er bedre... :no:

Skrevet

Det fleste som sier at AMD eller INTEL suger, har sikkert hatt en episode hvor det ble knust en kjerne eller de kanskje har gjort noe feil og ikke tør og innrømme det, og det beste de fant på som unnskyldning er å legge skylda på AMD eller INTEL.

Personlig har jeg bare brukt AMD, men jeg sier ikke at INTEL er dårlig, tvertimot, jeg har faktisk lyst på en P4 cpu også, men har bare ikke råd til det enda.

Så heretter, hvis noen sier at AMD eller INTEL suger, så bør de ****** meg ha en sinnsykt god forklaring på hvorfor!!

Skrevet

Er enig at det er en hel masse slike tråder. Men syntes det er litt action med slikt også jeg egentlig. :) Men det kan skape en del sinne at folk sier at "intel" er best, fordi de har "hørt" det.

Skrevet

Ja at folk anbefaler ting de har etter egen erfaring er jo helt topp, men det å si at folk bare MÅ kjøpe det og det forde de har det blir en annen side av saken..

Det som er teit med mange av de folkene som sier noen må kjøpe det samme som de selv har er at de ikke begrunner svaret..

Hvis jeg hadde startet en tråd "Hvorfor er AMD bedre enn INTEL" (eller omvendt) så er det folk egentlig vil si "Forde jeg har det, og da må det være best..)..

Mange av de som kommer med slike "MÅ ha det" uten en begrunnelse har sikkert ikke peiling på hva de snakker om..

God Jul

Skrevet

Det er også så ofte folktyter og spør på forumet og lager en tråd som blir om til en krigstråd når svaret finnes på hardware....bare å lese seg litt til det så har man svaret fra tester eller annbefalering på hw.no :xmas:

Skrevet

Nåja, jeg ser masse begrunnelser for hvorfor AMD eller intel er best overalt jeg. Om de er rett, full av propaganda og subjektive eller ikke er en annen historie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...