Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

import bil fra Tyskland - BMW 730d - er det lønnsomt


Anbefalte innlegg

Faller kanskje litt langt off-topic nå, men slik jeg forstår det er du ute etter en smålukseriøs, sportslig sedan uten at det koster skjorta og bilen halveres i pris over natten, så tenkte kanskje det var innafor med litt tips også? Når det kommer til pålitelighet, er det et merke i dette segmentet som er milevis foran alle andre: Lexus. Kanskje ikke like kult som å eie en Audi, Mercedes eller BMW (joda, det er egentlig det), men nyere IS, ES og RC modeller er pene, sportslige og veldig gode biler. Koster vel en 450-600 000 ny, og holder seg svært bra. Kanskje vært å sjekke ut?

 

Ellers som de andre sier, les deg opp og sett deg litt inn i ting. Tenk hva du trenger/har lyst på og hva du evt. er villig til å betale for det. Litt forvirring er nok bare sunt ja. Det er tross alt ganske mye penger du legger ut, så er greit å få tenkt skikkelig gjennom det og ende opp på et valg du forhåpentligvis blir fornøyd med også etter de første månedene med ny-bil-ekstase går over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De er da uansett sammenlignbar på mange områder, og vil tro at de vil være aktuell for mange som også er interessert i en brukt 7-serie. Er du uenig i det?

 

Jeg er uenig.

Selv kjører jeg E-klasse og det kunne ikke falt meg inn å kjøpe noen Lexus, det er biler i et helt annet segment.

Noe så enkelt som at man ikke får de konfigurert som man selv vil ha de gjør at de lett er ekskludert fra dette segmentet.

Lenke til kommentar

Lexus IS (2015) modeller er vel over 300k på finn, og 2017 modeller er over 450k. Tror i den prisen er en Audi A7 mer luksus - har ikke sett Lexus så kan ikke si noe konkret her.

Men jeg synes jeg må lage en ny tråd for bilforslag.

 

Det som jeg har lært om import biler er

1: Tunge biler som 7-serie kan føre til store avgifter i ettertid (det må man vøære klar over)

2: Det kan bli tungt å selge en så dyr bil (som er i tilleg en import bil)

3: Positivt er at hvis man sjekker grundig, og kjøper en bil som har god markedet i Norge, kan verditap være mindre dersom man selger en importbil etter 3-4 år.

Lenke til kommentar

Hvor har du lært dette og hvilke avgifter tenker du på?

Flere som har skrevet at en bil som 7-serie kan bli vanskelig å selge. Avgifter relatert til feks. reparasjon av bilen hvis noe feil oppstår senere. En import bil skal vel ikke ha garanti som jeg skjønte!

Lenke til kommentar

Flere som har skrevet at en bil som 7-serie kan bli vanskelig å selge. Avgifter relatert til feks. reparasjon av bilen hvis noe feil oppstår senere. En import bil skal vel ikke ha garanti som jeg skjønte!

Den eneste avgiften på reparasjon er 25% mva, det er det på alle tjenester uansett bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg skrev i en tidligere post så er disse bilene latterlig dyre å reparere når noe ryker.

Men hvis det finnes noen annen alternativ så ville jeg først sjekket ut svakheter på denne modellen slik at man kan bli obs på på hva kan ryke eller kjøpe en bil der det verste er alerede byttet.

Det var slik jeg kjøpte meg en Range Rover Sport for noen år siden, fant ut at det verste er å kjøpe en med lav kilometerstand som kan bety at en del ting må byttes mellom 100k og 150k km. På min var også alle luftbelger og luft kompressor byttet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...