Gå til innhold

Brystforstørrelsereklame - Uetisk?


Anbefalte innlegg

o27QuxS.jpg

 

Er dette uetisk, eller er det i tråd med sunn psykisk helse å vise slik reklame? Hvor langt har vi kommet i samfunnet på dette området? Skjønner at investorene til denne siden gjerne vil ha betalt, men bare tenkte å påpeke at det kanskje ikke bør gå på potensielt unge jenters selvtillit. Men kanskje jeg bare er en forutinntatt mannssjåvinist og bør la kvinner bestemme over egen kropps skjebne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dette er jeg også nysgjerrig på. Kan være med at vi bruker adsense og vi ikke har 100% kontroll på dette.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Reklame er reklame.

 

Folk velger vel selv om de vil operere puppene eller ikke basert på andre ting enn et banner på diskusjon.no

 

Er det dine penger som står på spill? ^^

 

Jeg er genuin når jeg spør om kvinner og jenter skal få styre sin egen kropps skjebne. Jeg kan forstå psykologiske problemer knyttet til kropp. Men da må det virkelig være et reelt problem, ikke bare fordi man ikke får nok likes på Facebook og Instagram.

 

Og slik reklame føler jeg kan være med på å spre misoppfatninger, og senke terskelen for kvinners tanker om sin egen selvverd, noe jeg synes er uetisk. Hvis det virkelig er et psykologisk hinder for noen, for eksempel å miste selvtilliten til å gå på stranda om sommeren, å bruke badeland aktivt for å svømme, eller andre store hinder, så kan jeg forstå det, men da føler jeg at offentlig støttet sykehusbehandling burde være berettiget. Kanskje med psykologisk behandling i forkant, for å se om det hjelper først.

 

Fritt marked og kapitalisering på egen kropp føler jeg er å tråkke over en etisk grense samfunnet ikke har godt av.

 

 

 

 

Stilte samme spørsmål for en ukes tid siden - så langt er det møtt med overdøvende stillhet, så da antar jeg dette er noe diskusjon.no mener er helt ok...

 

Bra. Tja, tror ikke så mange bruker tiden sin på å vurdere slike seriøse temaer. Jeg undret mest om det var noen med makt her på siden som har vurdert disse temaene.

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...