Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Oppfølgeren leverer varene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overraskende! Jeg likte det første spillet og har klokket betydelig med timmer der.

Men prisen er for høy for et spill jeg mener ser nesten identisk ut som det første, visst man ser bort fra omgivelsene så klart.

De nye animasjonene irriterer meg også, ser ut som karakteren får slag hver gang han skal beggyne å gå/løpe.

Ellers er det akkurat det samme igjen og igjen og igjen. Håpet på litt mer nytenking her.

Venter til prisen blir lavere med dette.

 

Veldig smart av Ubisoft å inngå eksklusivitet med Epic, med tanke på hvor mange PC spillere som ikke støtter Epic.

Alle kommer til uplay og legger pengene sine der i stedet. Salgs taktisk Geni strek.

Lenke til kommentar

The Division 1 var greit men mangelfullt, 1.8(3) var fantastisk, the division 2(.0) er helt rått! Måtte spille litt 1.8 for å komme i gjenge igjen før 2'. 24 timer siden tirsdag (vpn+ultimate) og har ikke vært så imponert over ett spill siden HL2! Gleder meg til endgame, men har ingen planer om å rushe gjennom spillet. Utforsking av byen kan man gjøre i timesvis og det er ting å se og finne over alt.

 

Historien kan virke litt tynn, men den må ses i sammenheng med alle småhistoriene man får ved å finne electronic devices og echoes. Incoming backup calls fra andre agenter kan forresten slås av i options...

Lenke til kommentar

skal hjem å teste etter jobb. Er litt skeptisk til endgame men tenker man kan ha mye moro før den tid uansett.

 

Skulle gjerne ha kunne delt informasjon til deg om hvordan endgame fungerer, men akkurat nå er siste nivå, World tier 5, låst. Dette gjør at jeg ikke helt hva man kan gjøre når man er på maks level.

 

Hvis det er akkurat det samme på som på nivå 4, så er det masse ulike aktiviteter man kan gjøre for å skaffe seg bedre utstyr. Jeg er overrasket over hvor bra man øker nivået på utstyret fram til man møter soft capen på 450.

 

Syns spillet virker veldig bra til nå.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne ha kunne delt informasjon til deg om hvordan endgame fungerer, men akkurat nå er siste nivå, World tier 5, låst. Dette gjør at jeg ikke helt hva man kan gjøre når man er på maks level.

 

Hvis det er akkurat det samme på som på nivå 4, så er det masse ulike aktiviteter man kan gjøre for å skaffe seg bedre utstyr. Jeg er overrasket over hvor bra man øker nivået på utstyret fram til man møter soft capen på 450.

 

Syns spillet virker veldig bra til nå.

Jeg skyter ut litt spørsmål

 

Skjer det store forskjeller mellom tier 1-4? 

Hvor lang tid tar strongholds? er det egentlig bare helt vanlige missions? 

Er Dark zone like tomt og kjedelig som i beta?  

Lenke til kommentar

Jeg skyter ut litt spørsmål

 

Skjer det store forskjeller mellom tier 1-4? 

Hvor lang tid tar strongholds? er det egentlig bare helt vanlige missions? 

Er Dark zone like tomt og kjedelig som i beta?  

 

Forskjellen er meget liten og det tar ikke mange timene å gå fra 1 til 4. Tror jeg brukte totalt 5 timer eller noe i den duren. Det er rett og slett en genial måte å geleide brukerne opp mot endgame. 

 

De tre strongholdene som er tilgjengelig (x2) er bra laget og varierte. Man får foreløbig bare mulighet til å gjennomføre de to ganger hver (orker ikke avsløre noe om hvorfor) og de er ikke tilgjengelig for farming nå på WT4. Regner med at de slippes løs når WT5 rulles ut. 

Det spørs litt på hva du mener med tomt og kjedelig. Det er jo et område med en og annen patruljegruppe, landmarks man skal ta og andre spillere. 

 

Jeg har ikke erfaring med Division fra før, så jeg vet ikke om de er bedre eller verre enn i D1. Liker DZ derimot godt, moro konsept hvor jeg har drept mange andre spillere og blitt drept enda flere ganger. 

 

 

 

Jeg er meget imponert over The Division 2. Klarer knapt å legge det fra meg. Utrolig mye å gjøre og AI'en er fantastisk.

De som klager på at det er likt 1'en, det er en oppfølger for svarte. Hva forventer dere, å sloss mot aliens og troll med lasersverd?

Tjaa, det er vel ingen som mener det sånn. Det er vel mer at hvis man har spilt nummer en i mange hundre timer, så kanskje det blir litt for likt å gå inn i nummer to. Har aldri spilt Division før og jeg koser meg masse. Utrolig mye innhold spør du meg, men så kom jeg akkurat fra Anthem - det kan ha noe med den følelsen å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

pc selvfølgelig :)

Har man rundet 40 er ikke PC en selvfølge lengre. ;) Jeg har brukt sykt mye tid på å bygge PCer opp gjennom årene, men det begynner å bli lenge siden. Nå foretrekker jeg å bare dytte i platen, la spillet installere og oppdatere seg selv, og bare nyte det på sofaen og vite at det funker med en gang. PC blir for mye stress for meg. Om jeg er nødt til å styre med autoexec.bat og config.sys én gang til for å få nok minne til å starte et spill kan det hende jeg skader noen. :p

Lenke til kommentar

Overraskende! Jeg likte det første spillet og har klokket betydelig med timmer der.

Men prisen er for høy for et spill jeg mener ser nesten identisk ut som det første, visst man ser bort fra omgivelsene så klart.

De nye animasjonene irriterer meg også, ser ut som karakteren får slag hver gang han skal beggyne å gå/løpe.

Ellers er det akkurat det samme igjen og igjen og igjen. Håpet på litt mer nytenking her.

Venter til prisen blir lavere med dette.

 

Veldig smart av Ubisoft å inngå eksklusivitet med Epic, med tanke på hvor mange PC spillere som ikke støtter Epic.

Alle kommer til uplay og legger pengene sine der i stedet. Salgs taktisk Geni strek.

 

372 kroner på CJS ?

Lenke til kommentar

Må si TD2 har levert over alle mine forventninger (har en del timer i TD1). Jeg ble litt skuffet da jeg testet closed beta og gadd ikke spille i åpen beta på grunn av at jeg satt igjen med en litt "meh" følelse. Men jeg hadde bestemt meg for å gi dette et forsøk da jeg vet dette er en spill sjanger jeg liker.

 

Jeg er nå level 13 og angrer absolutt ikke på at jeg gav dette et forsøk. Er enig i det artikkelforfatter skriver om historien er så som så, og at man kanskje ikke kan forvente både i pose og sekk når det kommer til historiedelen i sjangere som dette. Men når alt kommer til alt, funker historien godt for min del og jeg syntes den er engasjerende. En ting Massive skal ha for er at missions utrolig bra oppbygd og gjennomført. Uten å komme med noen spoiler så er oppdraget man får i museet helt enestående oppbygd og omgivelsene gir en rå stemning som jeg ikke har fått i spill på en stund.

 

The Division 2 kontra 1 syntes jeg også går det bra når det kommer til TTK (time to kill), man må ikke lengre tømme 2 magasin i trynet til FI før de faller, selv om de fortsatt tåler urealistisk mye (men igjen slik må det jo være i slike spill for å kunne ha følbar progresjon osv.). En annen ting er at verdenen ikke føles tom, men heller levende. Det virker som tingene man gjør har en innvirkning - til en viss grad. Man kan kalle inn forsterkninger osv.

 

TD2 lever fint parallelt ved siden av Anthem i mine øyne. Jeg har begge spillene og bytte på å spille de om hverandre. Der hvor man må bruke mer "taktisk kløkt" i TD2 (i større grad enn TD1) og bruke dekning og skiftestillinger da AI'n flankerer og har våpen som tvinger deg til å forlate stillingen, er Anthem et spill som gir deg muligheten til å løpe inn "guns blazing" og i mye større grad benytte mobilitet og fast paced combat. Massive og Bioware har i mine øyne virkelig levert et kampsystem i spillene deres som engasjerer. Når det er sagt, så fremstår det som Massive har forbigått Bioware når det kommer til innhold i spillet. Men de som kjenner disse sjangrene, vet jo at det hele tiden kommer nytt innhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

pc selvfølgelig :)

Har man rundet 40 er ikke PC en selvfølge lengre. ;) Jeg har brukt sykt mye tid på å bygge PCer opp gjennom årene, men det begynner å bli lenge siden. Nå foretrekker jeg å bare dytte i platen, la spillet installere og oppdatere seg selv, og bare nyte det på sofaen og vite at det funker med en gang. PC blir for mye stress for meg. Om jeg er nødt til å styre med autoexec.bat og config.sys én gang til for å få nok minne til å starte et spill kan det hende jeg skader noen. :p

Samme her, har brukt noen hundre tusener på pc gjennom årene. Startet gaming med C64 når den kom ut.

Nå er det kun Playstationspilling her i huset for de siste 15 årene. Har Xbox også men den blir ikke brukt. Har en grom pc også men den blir brukt til kontorjobbing kun

 

Gode minner med Autoexec.bat og config.sys. Husker å måtte bruke timer av og til få å få fks CD-rom og lydkort til å fungere samt holde filstørrelsen under 640K eller hva det var, en bokstav eller tegn kunne avgjøre. Gode minner men bra jeg slipper det samme nå.

 

Ang plate, jeg har kun kjøpt spill på Playstation store de 13 siste årene. Er for lat til å skifte plate ;)

Lenke til kommentar

Et lite tips er at man kan bruke uplay points for å få 30% rabatt på spillet også. Og ved å kjøpe spillet med points får man points tilbake :p

 

Etter 100 timer med Division 1 nølte jeg virkelig med å kjøpe dette men det er kraftig forbedret. Man følte missions var generert i eneren men her føles de som ordentlig singleplayer mission med voice acting og story bak.

 

Liker også at det er strongholds å ta over og vedlikeholde og det kan alle spillerne samarbeide om ved å varsle om hjelp osv. VOIP er automatisk aktivert i tillegg så føles hele tiden man beveger seg i en stor online verden stappfull av spillere.

 

Combat kraftig forbedret, selv bosser som skal være litt spongy har svakheter der man kan ta de ned raskere. Men AI er ikke så kjedelig som eneren, her flanker de deg, kaster granater mot deg osv som gir deg masse "OH SHIT!" øyeblikk.

Virkelig et bra spill!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan dere spiller spill som dette, men her er noe jeg har lagt merke til i løpet av min tørste 20 timer i spillet:

- Det er unaturlig høy detaljnivå i spillet! Det er til tider helt sykt hvor fokusert de har vært på å legge til morro detaljer eller gjøre rom / verden troverdig.

 

Ta en tur gjennom byen og sjekk det ut. Til tider helt rått! Har aldri opplevd slikt i tidligere spill, ikke så mye og på et så stort kart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...