Gå til innhold

TEST: Apple Smart Battery Case


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5 av 10 !?

 

Middelmådig betyr:

  • Sammenlignbart med andre produsenter eller tredjepartsløsninger.
  • En gjengs god løsning rent teknisk.

"middels eller (især) under middels med hensyn til evner, dyktighet, utførelse, kvalitet e.l."

 

Så, utifra testen, stemmer dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Telefonene har blitt dyrere spes de mobilen med mye lagringsplass, noe som er naturlig pga inflasjon. men den største driveren at prisene har steget så mye her i landet i forhold til annen prisstigning er valutaen og lønnstagnasjon..

Lenke til kommentar

Telefonene har blitt dyrere spes de mobilen med mye lagringsplass, noe som er naturlig pga inflasjon. men den største driveren at prisene har steget så mye her i landet i forhold til annen prisstigning er valutaen og lønnstagnasjon..

 

Det kan vel også være pga mangelen på lagring og ram? Sånn globalt sett.

Lenke til kommentar

Én av grunnene til at dette produktet er dårlig er at Apple ikke har noen av patentene som omfatter slike løsninger.

Selv om dette generelt sett er veldig negativt system, er det litt godt at Apple må lide under det når de benytter seg av det for selv de mest intetsigende ting.

"middels → 5 /10

 

eller

(især) under middels < 5 / 10

 

med hensyn til

evner,       Det forringer ytelsesevnene produktet har.

dyktighet, Gjør telefonen bredere og tyngre enn den trenger å være med samme kapasitet

utførelse,  Laget i det termisk isolerende materialet plast, uten lufting…

 

Edit: "Dekselet varmeisolerer telefonen" er listet under "Fordeler". Da er man veldig langt inne i Apple-universet, altså på en _helt_ annen planet.

 

kvalitet     Dekselet ødelegger telefonens kvalitetsoppfatning, fordi det er, og blir, en plastbalje.

e.l.            Det tar en mobiltelefonimannsalder å lade løsningen, fordi Apple ikke har hurtigladere inkludert med dekselet, eller telefonene sine.

"

Så, utifra testen, stemmer dette."

 

Ja, "(især) under middels" stemmer, så hvorfor gi middelmådig karakter til et undermåls, og overpriset produkt?

 

Telefonene har blitt dyrere spes de mobilen med mye lagringsplass, noe som er naturlig pga inflasjon. men den største driveren at prisene har steget så mye her i landet i forhold til annen prisstigning er valutaen og lønnstagnasjon..

 

Det største utslaget er dog at Apple tar seg mye bedre betalt per telefon, og spesielt sett i forhold til innmat.

Endret av Spetsnaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tåpelig såkalt "test". Å kjøpe en Android telefon er vel ikke det som er det mest åpenbare valget til de som er ute etter et slikt deksel. De har vel gjerne en iPhone fra før, og det er vel de færreste som har behov for et slikt deksel. Jeg har iallefall ikke noe problem å komme meg igjennom en hel dag om ganske heftig bruk på min XS Max.

Her synes jeg Tek.no fremstår ganske useriøst må jeg si, ikke at jeg blir overrasket over det dessverre....

Lenke til kommentar

Tåpelig såkalt "test". Å kjøpe en Android telefon er vel ikke det som er det mest åpenbare valget til de som er ute etter et slikt deksel. De har vel gjerne en iPhone fra før, og det er vel de færreste som har behov for et slikt deksel. Jeg har iallefall ikke noe problem å komme meg igjennom en hel dag om ganske heftig bruk på min XS Max.

Her synes jeg Tek.no fremstår ganske useriøst må jeg si, ikke at jeg blir overrasket over det dessverre....

 

Sammenligningen er for å vise hvordan Apple, i motsetning til alle andre mobilprodusenter, gjør direkte narr av kundene sine, i tillegg til at de gjøre alt de kan for å suge så mye penger ut av dem som mulig.

To bevis:

- Apple er den eneste produsenten som ikke legger ved en hurtiglader til sine toppmodeller til ti tusen kroner. Alle andre produsenter regner dette som en selvfølge!

- Apples batterideksel kan ikke kalles annet enn en vits fra et selskap som et kjent for fantastisk design.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sammenligningen er for å vise hvordan Apple, i motsetning til alle andre mobilprodusenter, gjør direkte narr av kundene sine, i tillegg til at de gjøre alt de kan for å suge så mye penger ut av dem som mulig.

To bevis:

- Apple er den eneste produsenten som ikke legger ved en hurtiglader til sine toppmodeller til ti tusen kroner. Alle andre produsenter regner dette som en selvfølge!

- Apples batterideksel kan ikke kalles annet enn en vits fra et selskap som et kjent for fantastisk design.

 

Hurtiglader hadde vært fint det, men kan ikke si at jeg har savnet det et sekund. Andre har sikkert andre behov, men om dette hadde medført at telefonen hadde vært ennå dyrere vil jeg heller ta til takke med den vanlige 5W laderen som standard. Fungerer helt ok.

 

At dekslet ikke vinner noen sjønnhetspris er vel greit nok det, men det er uansett ikke ment som noe "fashion statement", men som ekstrautstyr til de som behøver å ha ennå lenger batteritid enn det som er standard. Tror neppe det vil være noe veldig mange investerer i, men for de som behøver det er vel kapasiteten viktigere en designet.

 

I tillegg blir også det å sammenlignet iPhone med batterideksel og diverse androidtelefoner ganske tullete. Det er ingen telefoner som er i nærheten av å doble batteritiden til iPhone. De beste har ca 50% lenger batteritid i f.eks. Toms browser-test, mens snittet ligger omtrent mellom iPhone XS og XS max. Samsungs nye topptelefon klarer et par timer mer. Uansett har jeg aldri gått tom for strøm på en vanlig da med XS Max, og jeg bruker telefonen MYE. Så for de fleste er ikke det noe problem å klare seg gjennom en vanlig dag med iPhone lenger, slik det var f.eks. med iPhone 6.

 

Kan ikke akkurat si at jeg føler jeg blir gjort narr av med et så fantastisk produkt som iPhone XS Max.

Lenke til kommentar

Hva er det du prater om, hurtiglader er fordyrende? Hvordan tror du produsenter med 4 ganger så mye minne, og dobbelt så mye eMMC, bedre kamera, bedre batteri og hurtiglader inkludert osv. selger billigere?

 

Du tar også grundig feil mtp. batteri https://www.extremetech.com/mobile/286491-energizers-new-18000mah-battery-happens-to-include-an-android-phone

 

Prisene til Apple er i hovedsak ren markup. Et mobilladedeksel til denne prisen, som ikke engang Doro ville vært bekjent belyser akkurat den sannheten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva er det du prater om, hurtiglader er fordyrende? Hvordan tror du produsenter med 4 ganger så mye minne, og dobbelt så mye eMMC, bedre kamera, bedre batteri og hurtiglader inkludert osv. selger billigere?

 

Du tar også grundig feil mtp. batteri https://www.extremetech.com/mobile/286491-energizers-new-18000mah-battery-happens-to-include-an-android-phone

 

Prisene til Apple er i hovedsak ren markup. Et mobilladedeksel til denne prisen, som ikke engang Doro ville vært bekjent belyser akkurat den sannheten.

 

Fordi, ingen ville kjøpt de om de koste like mye som orginalen - altså iPhone. Det er fakta! iPhone leverer også den beste totalpakken over tid. Det vises også gjennom brukerundersøkelsene der Apple alltid er på topp.

Lenke til kommentar

 

Hva er det du prater om, hurtiglader er fordyrende? Hvordan tror du produsenter med 4 ganger så mye minne, og dobbelt så mye eMMC, bedre kamera, bedre batteri og hurtiglader inkludert osv. selger billigere?

 

Du tar også grundig feil mtp. batteri https://www.extremetech.com/mobile/286491-energizers-new-18000mah-battery-happens-to-include-an-android-phone

 

Prisene til Apple er i hovedsak ren markup. Et mobilladedeksel til denne prisen, som ikke engang Doro ville vært bekjent belyser akkurat den sannheten.

 

Fordi, ingen ville kjøpt de om de koste like mye som orginalen - altså iPhone. Det er fakta! iPhone leverer også den beste totalpakken over tid. Det vises også gjennom brukerundersøkelsene der Apple alltid er på topp.

Sprøy og vas.

 

Du er et perfekt eksempel på en Apple fanboy som ikke evner å se Apple's mange svakheter. Blindt forsvar på alle negative påstander om Apple er det jeg leser ut ifra dine innlegg her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

En liten kommentar til trådløsladingen. Den er plassert i øvre del av batteridekselet slik at når den skal ligge på en ladeplate så ligger telefonen sentrert i forhold til plata. Dette er vel et bevisst designvalg mtp. at den skal ligge slik på airpower:

airpower.0.956x637.jpg

Lenke til kommentar

 

 

Hva er det du prater om, hurtiglader er fordyrende? Hvordan tror du produsenter med 4 ganger så mye minne, og dobbelt så mye eMMC, bedre kamera, bedre batteri og hurtiglader inkludert osv. selger billigere?

 

Du tar også grundig feil mtp. batteri https://www.extremetech.com/mobile/286491-energizers-new-18000mah-battery-happens-to-include-an-android-phone

 

Prisene til Apple er i hovedsak ren markup. Et mobilladedeksel til denne prisen, som ikke engang Doro ville vært bekjent belyser akkurat den sannheten.

 

Fordi, ingen ville kjøpt de om de koste like mye som orginalen - altså iPhone. Det er fakta! iPhone leverer også den beste totalpakken over tid. Det vises også gjennom brukerundersøkelsene der Apple alltid er på topp.

Sprøy og vas.

 

Du er et perfekt eksempel på en Apple fanboy som ikke evner å se Apple's mange svakheter. Blindt forsvar på alle negative påstander om Apple er det jeg leser ut ifra dine innlegg her.

Og er da en person som dessverre hjelper Apple å holde på slik de gjør. Å forsvare dumme løsninger/valg gagner KUN Apple.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når jeg ser et menneske med en Apple telefon så vet jeg med en gang hva dette er. Et mindre intiligent vesen som har kjøpt den pga av merket som ikke kan mye om teknologi.Eller ei 13 år gammel pike??

Endret av cosm0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg vurderte kjøp av denne da den ble lansert for bruk på reise, fjellet og ene hytten vår hvor man ikke har innlagt strøm. Men etter å ha lest flere tester og sett Youtube-videoer så slo jeg det fra meg, den gir for lite i forhold til prisen.

 

Ladeboksene jeg har fra før gir meg mer enn nok ekstra strøm når jeg trenger det og tar ikke så mye plass å ha med, og ikke minst så kan jeg dele strøm fra ladeboksene med flere ulike enheter utover mobilen min. Og iPhone XS Max'en er stor nok allerede til å ikke få på et deksel som tilnæmrmet dobler vekten og gjør mobilen en del tykkere.

 

Min samboer har hatt en rød Smart Battery Case som tilbehør til iPhone 7'en sin som hun har brukt på reiser o.l. siden 7'eren aldri har hatt topp batteri i utgangspunktet. På en mobil som iPhone 7 så blir ikke mobilen så mye større med batteridekselet fra Apple så det har vært et nyttig tilbehør til denne men det blir nok ikke behov for batterideksel nå som hun har gått over til iPhone XR som har mer enn bra nok batteri fra før.

 

Og ellers må jeg si det er fordummende å lese enkelte usaklige kommentarer som slike artikler trigger mot iPhone-brukere eller Android-brukere. Begge operativsystemene er bra i dag, Apple er blitt for dyre i dag kan jeg si meg enig i men de har åpenbart et bruktbart kundegrunnlag i Norge ut i fra salgsstatistikken. Og Samsung og Huawei har også ganske høy pris på toppmodellene sine etter hvert så dette er nok en trend som (dessverre) vil fortsette.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg vurderte kjøp av denne da den ble lansert for bruk på reise, fjellet og ene hytten vår hvor man ikke har innlagt strøm. Men etter å ha lest flere tester og sett Youtube-videoer så slo jeg det fra meg, den gir for lite i forhold til prisen.
 
Ladeboksene jeg har fra før gir meg mer enn nok ekstra strøm når jeg trenger det og tar ikke så mye plass å ha med, og ikke minst så kan jeg dele strøm fra ladeboksene med flere ulike enheter utover mobilen min. Og iPhone XS Max'en er stor nok allerede til å ikke få på et deksel som tilnæmrmet dobler vekten og gjør mobilen en del tykkere.
 
Min samboer har hatt en rød Smart Battery Case som tilbehør til iPhone 7'en sin som hun har brukt på reiser o.l. siden 7'eren aldri har hatt topp batteri i utgangspunktet. På en mobil som iPhone 7 så blir ikke mobilen så mye større med batteridekselet fra Apple så det har vært et nyttig tilbehør til denne men det blir nok ikke behov for batterideksel nå som hun har gått over til iPhone XR som har mer enn bra nok batteri fra før.
 
Og ellers må jeg si det er fordummende å lese enkelte usaklige kommentarer som slike artikler trigger mot iPhone-brukere eller Android-brukere. Begge operativsystemene er bra i dag, Apple er blitt for dyre i dag kan jeg si meg enig i men de har åpenbart et bruktbart kundegrunnlag i Norge ut i fra salgsstatistikken. Og Samsung og Huawei har også ganske høy pris på toppmodellene sine etter hvert så dette er nok en trend som (dessverre) vil fortsette.

 

 

Enig at det blir helt idiotisk med slike fanboy-wars. Som du sier, har begge sine fordeler og ulemper og da blir det opptil den enkelte å velge hva som passer en best. 

 

Heldigvis synker prisen på både Samsung og Huawei sine telefoner relativt kjapt, noe som dessverre ikke er tilfellet for Apple. Kan nok få S10 modellene til rundt 5000-7000 i løpet av de neste fire-fem månedene. Men en av fordelene med Apple er at annenhåndsverdien er relativt høy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg ser et menneske med en Apple telefon så vet jeg med en gang hva dette er. Et mindre intiligent vesen som har kjøpt den pga av merket som ikke kan mye om teknologi.Eller ei 13 år gammel pike??

Wow .... At noen foretrekker noen annet , så ser du ned på dem?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...