Gå til innhold

Bioware erkjenner at det gjenstår mye jobb for å forbedre Anthem


Anbefalte innlegg

Er tricky med  lootshooter. Vet ikke hvorfor, men jeg kunne kjøre dungeons i wow på repeat, farme rifts i diablo til jeg hadde vondt i øya, men så fort det er shooter så blir jeg vesentlig fortere lei. Kan jo være pga perspektivet? at de ofte er simplifisert i forhold til "ekte" rpg spill? Eller at de fleste loot rpg spill rett og slett har klart og gjøre loot langt mer spennende?

Endret av barezell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er tricky med  lootshooter. Vet ikke hvorfor, men jeg kunne kjøre dungeons i wow på repeat, farme rifts i diablo til jeg hadde vondt i øya, men så fort det er shooter så blir jeg vesentlig fortere lei. Kan jo være pga perspektivet? at de ofte er simplifisert i forhold til "ekte" rpg spill? Eller at de fleste loot rpg spill rett og slett har klart og gjøre loot langt mer spennende?

 

Hmm.

Når du sier perspektiv, tenker du da tredjeperson og førsteperson? For det er jo en del forskjell mellom spillene.

 

At de er simplere kan jeg forstå, i noen tilfeller, men sammenligner man med diablo så er det vel ikke store forskjellen? Stats på våpen, begrenset mengde abilites, osv?

 

Det jeg ser, som kan være en stor forskjell, er vel level design og mengde fiender.

I de fleste loot spill så er kartene flate, og fylt med fiender, hundrevis på skjermen samtidig, og de dør veldig fort.

Elites og slikt tåler jo en god del mere.

 

Men i destiny / devision og anthem så er kartene også veldig vertikale, det er mye mer systemer for å gjemme seg bak vegger også. Hva gjelder fiender så er du heldig om det er 10 samtidig, og de tåler ofte mye mere.

 

Loot i diablo dropper jo også på bakken, i store mengder, slik at du ser hva du får. Mens i skytespill får du vanligvis items direkte inn i inventory?

Lenke til kommentar

Hmm.

Når du sier perspektiv, tenker du da tredjeperson og førsteperson? For det er jo en del forskjell mellom spillene.

At de er simplere kan jeg forstå, i noen tilfeller, men sammenligner man med diablo så er det vel ikke store forskjellen? Stats på våpen, begrenset mengde abilites, osv?

Det jeg ser, som kan være en stor forskjell, er vel level design og mengde fiender.

I de fleste loot spill så er kartene flate, og fylt med fiender, hundrevis på skjermen samtidig, og de dør veldig fort.

Elites og slikt tåler jo en god del mere.

Men i destiny / devision og anthem så er kartene også veldig vertikale, det er mye mer systemer for å gjemme seg bak vegger også. Hva gjelder fiender så er du heldig om det er 10 samtidig, og de tåler ofte mye mere.

Loot i diablo dropper jo også på bakken, i store mengder, slik at du ser hva du får. Mens i skytespill får du vanligvis items direkte inn i inventory?

Jeg vet nøyaktig hvorfor jeg ikke liker looter shooters. De er bullet sponges.

Jeg liker warframe som egentlig er mye mer grindy enn alle de AAA looter shooters.

Men I warframe skyter og kutter du deg gjennom dusinvis av fiender på sekunder.

Det er mye nærmere Diablo i gameplay enn i hvertfall the divison som er det eneste andre looter shooter spillet jeg har spilt noe særlig grad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har ingen lagd looter shooters med loot og builds som feks i et hack and slash spill. Er jo mye mer givende og drøssevis med builds(path of exiles). Og legge til  en bra story i samme slengen så har du en vinner.

Det er jo det på en måte det warframe har gjort, selv har jeg ikke kommet langt nok(noen sier spillet ikke virkelig blir bra før man passerer 70-100 timer.)

 

Men fra å ha lest guides og wiki siden er greia nettopp nesten uendelige måter å tilpasse karakteren din. Historien skal vist være ganske bra(men igjen du må legg ned drøssevis med timer)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har ingen lagd looter shooters med loot og builds som feks i et hack and slash spill. Er jo mye mer givende og drøssevis med builds(path of exiles). Og legge til  en bra story i samme slengen så har du en vinner.

 

Det er kanskje derfor Dark Souls serien, og Bloodborne, har sine veldig trofaste fans som lengter etter et tilsvarende spill. De har jo litt av disse elementene, i tillegg til en ganske interessant story.

Lenke til kommentar

Hvorfor har ingen lagd looter shooters med loot og builds som feks i et hack and slash spill. Er jo mye mer givende og drøssevis med builds(path of exiles). Og legge til  en bra story i samme slengen så har du en vinner.

 

The division prøvde jo på dette i starten (om man ser første trailer) men fjernet mye av de vanlige loot funksjonene.

Destiny skulle vel også ha diablo systemet?

 

Borderlands serien er jo loot shooter spill som faktisk blander systemene, selv om karakterbyggingen ikke er så avansert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Frostbite 3 kom ut for 4 år siden.

Det har før og etter dette vært en del større forandringer i Frostbite når det gjelder utviklingen av spill.

Frostbite 3 sitt første spill var Battlefield 4, fra 2013, over 5 år siden. Nå vet vi ikke når beslutningen av å bruke Frostbite ble tatt, men høyst sannsynlig var dette allerede avgjort når Anthem startet utviklingen. Dragon Age Inqusition var BioWare sitt første spill med Frostbite 3. Det startet utviklingen i 2011 (før Anthem var i gang å utvikles), og ble utgitt i 2014. Det er ingen grunn til å tro at BioWare har endret motor underveis i utviklingen. 

Lenke til kommentar

 

Hvorfor har ingen lagd looter shooters med loot og builds som feks i et hack and slash spill. Er jo mye mer givende og drøssevis med builds(path of exiles). Og legge til  en bra story i samme slengen så har du en vinner.

 

Det er kanskje derfor Dark Souls serien, og Bloodborne, har sine veldig trofaste fans som lengter etter et tilsvarende spill. De har jo litt av disse elementene, i tillegg til en ganske interessant story.

Sekiro : Shadows die twice, 22 mars. Det spillet alle vi dark souls fans gleder oss til. Det blir garantert 9/10 og godt lik av alle. Merk mine ord

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor har ingen lagd looter shooters med loot og builds som feks i et hack and slash spill. Er jo mye mer givende og drøssevis med builds(path of exiles). Og legge til  en bra story i samme slengen så har du en vinner.

 

Det er kanskje derfor Dark Souls serien, og Bloodborne, har sine veldig trofaste fans som lengter etter et tilsvarende spill. De har jo litt av disse elementene, i tillegg til en ganske interessant story.

Sekiro : Shadows die twice, 22 mars. Det spillet alle vi dark souls fans gleder oss til. Det blir garantert 9/10 og godt lik av alle. Merk mine ord

Hopper nok glatt over Sekiro for min del siden jeg ikke er fan av soulsborne-sjangeren, skjønner ikke helt greia med de spillene.

 

Men det er helt greit at andre liker dem og kommer ikke til å bruke tid på forumene med å slenge dritt om spillet og hvor teite designvalg som er tatt i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sekiro : Shadows die twice, 22 mars. Det spillet alle vi dark souls fans gleder oss til. Det blir garantert 9/10 og godt lik av alle. Merk mine ord

 

Helt enig! Jeg har gledet meg til det lenge nå, det ser veldig lovende ut. Det skal vel komme en oppfølger til Nioh også om jeg ikke tar feil. 

Lenke til kommentar

Hopper nok glatt over Sekiro for min del siden jeg ikke er fan av soulsborne-sjangeren, skjønner ikke helt greia med de spillene.

 

Men det er helt greit at andre liker dem og kommer ikke til å bruke tid på forumene med å slenge dritt om spillet og hvor teite designvalg som er tatt i mine øyne.

De verste kritikerne til Anthem er vel looter shooter fans som har gledet seg veldig i flere år, betalt mye penger for et triple A spill som ble beskrevet som Destiny killer, og med egne øyne kunne se at det som ble lansert den 15 februar ikke var helt etter forventningene..

 

Det er helt greit at folk har preferanser innen spill, men folk som ikke liker soulsborne spill, gjør det gjerne ikke fordi spillene er av dårlig kvalitet.

 

Hvis det skulle være sånn at Sekiro oppleves som like lite gjennomtenkt som jeg opplevde Anthem, så ville ikke jeg vært redd for å skrive om det. Som soulsborne elsker. 

Lenke til kommentar

De verste kritikerne er vel faktisk de som knapt har spilt spillet, eller ikke prøvd det i det hele tatt. Bare å se på noen av brukerne her på forumet det.. og youtube hvis du orker. De som har spilt spillet over 20 timer, kan vel kjenne seg igjen i de saklige objektive anmeldelsene.

 

Jeg har rundet 80 timer i spillet, og kjenner at det er litt tynt med endgame nå, men selve gameplayet gjør at det er gøy. Hva de har brukt 6 år på vet jeg ikke. Det er mange andre spill hvor de kunne hentet inspirasjon fra, pluklket ut det beste og mest essensielle. Man kan si mye dritt om Diablo 3 feks, som mange gjør.. men merker nå hvor mange ting de faktisk har gjort riktig. Har BioWare prøvd å finne opp hjulet på nytt? Virker nesten sånn, hvor de har ignorert mye av det som er utprøvd og burde være i en lootershooter. Det er mye bra her, og mye rævva. Det her blir nok som Division, ett bra spill tilslutt, men raskere enn da 1.8 kom til Division, eller RoS til Diablo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...