Gå til innhold

Oppgradere fra GTX 970?


Nitrius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Henger meg på tråden, siden jeg er i nesten samme båt.

Har GTX970 selv, men skjermen min har 2560x1440 oppløsning. Er ingen FPS-hore, men liker greit grafisk nivå. Syns stort sett livet går greit med PS4Pro, og 30FPS går helt topp så lenge det et jevn flyt. 

Er det GTX1660, et nytt GTX1070 (3200kr), brukt 1070 til 2200-2400kr, eller brukt 1070Ti til 2600+ som er lurt. 

Ble litt skuffet over mengde ram på 1660, for jeg har selvfølgelig hørt at enkelte spill kan finne på å foretrekke over 6GB ram... Men veit ikke om dette er kritisk. 

Lenke til kommentar

Så det lå et brukt 1070ti kort ute på finn i helga til 2500kr, men borte nå. Vil tro at man ikke får stort mer ytelse for penga enn det.

 

Jeg selv endte opp med å kjøpe RTX 2070, med 20% fra DNB/Power i helgen, og er ganske fornøyd med oppgraderingen så langt, men tenker man pris/ytelse er ikke dette korte det beste, selv med rabatt.

Lenke til kommentar

2070 blir for høyt prisnivå til at jeg gidder. Bruker maskinen såpass lite at det blir idioti. Men det er alltid kjekt å ha en maskin klar til innsats hvis lysten skulle melde seg og tiden strekke til. 

 

Så 1070ti er tingen? Eller funker det med vanlig 1070 også? Eller er GTX 1660 et brukbart kort det også?

Lenke til kommentar

2070 blir for høyt prisnivå til at jeg gidder. Bruker maskinen såpass lite at det blir idioti. Men det er alltid kjekt å ha en maskin klar til innsats hvis lysten skulle melde seg og tiden strekke til. 

 

Så 1070ti er tingen? Eller funker det med vanlig 1070 også? Eller er GTX 1660 et brukbart kort det også?

 

Begge er jo en oppgradering, men jeg personlig ville nå i etterkant prøvd meg på et 1070ti, så sant man finner et til riktig pris. Men som Slaps over her sier finner man et 1070 til 2000kr er jo det også godt med ytelse for penga.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem. Jeg bruker flere pascal kort til folding@home og det klarer kortene fint. Disse går 24/7 siste 2 år. Eneste problemet jeg har hatt er vifter på gigabytekort hvor lagrene tok kvelden. 100,- på ebay og bytte ut så var kortene god som ny.

Lenke til kommentar

Hva med RTX2060? Ser at de har krabbet ned til 3599kr nå. 

Vil det være mer fornuftig å bruke penga på? Blir en tusenlapp mer enn et fornuftig priset brukt 1070ti, men virker noe mer fremtidsrettet. Ikke at raytracing blir særlig spillbart med det kortet, men den funksjonen er jo valgfri å aktivere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...