Gå til innhold

Her testes det nye flytoget i full snøstorm - innendørs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare sende det på en virkelig demotest i virkelige omgivelser? Da blir nok også resultatene litt mindre kunstige enn det virker fra bildene her.

 

Blant annet fordi man på denne måten kan gjøre kontrollerte tester som man enkelt kan gjenskape. Det er også mye billigere enn å dra materiell og personell "jorda" rundt for å bedrive testing.

 

Dette er helt vanlig måte å gjøre det på innledningsvis i enhver produktutvikling, og testene gjøres sannsynligvis også etter definerte standarder (kontrollert miljøtesting er en vitenskap i seg selv).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at de ikke kjøper flere av den opprinnelige modellen, så en slipper ny typegodkjenning?

 

Fabrikken som lagde karrosseriet, eksisterer ikke lenger. De som lagde boggiene har sluttet å lage dem. De som laget elektronikken er kjøpt opp av et annet selskap, og de som produserte skroget under karrosseriet er lagt ned. De som laget interiøret er også lagt ned. Samtidig er det lite lurt å lage nye tog med snart 30 år gammel teknologi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg håper det blir bedre seter i de nye togsettene. Setene de har i dag er grusomme å sitte i. Hvem var det som fant på at nakkestøtten skulle havne mellom skulderbladene på normalt høye personer?

 

Du vet den er justerbar? Det er bare å skyve den opp til den høyden som passer for deg...

Nei, nakkestøtten er sydd fast i underlaget. Dette har jeg spurt togverten om flere ganger, samt spurt kundeservice.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare sende det på en virkelig demotest i virkelige omgivelser? Da blir nok også resultatene litt mindre kunstige enn det virker fra bildene her.

 

Men de burde også kjøpt inn en noen elg-skrotter og å kollisjonsteste med.

 

HVa får deg til å mene at dette ikke er et tidligere steg i testingen og at testing i Norge ikke skal utføres?

 

"Først skal togsettet gjennom stillestående tester hos Flytogets serviceleverandør Mantena på Grorud. Men i månedsskiftet mars-april er det endelig klart for å testes på vinterføre - på Bergensbanen."

 

En fordel å lese artikkelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...