Gå til innhold

Bør vi begynne å gå med våpen?


accer

Anbefalte innlegg

Når vi ser hvordan utviklingen begynner å bli i samfunnet, så bør vi begynne å bevæpne oss kanskje.?

Det er snart slutt på å kunne gå fritt i gaten uten å føle seg truet. Eller at noen kan stikke deg ned, eller gjenger angriper deg.

 

Så kanskje det kan være lurt å at vi skal få begynne å gå med kniv eller våpen til å forsvare oss med. Dette har nå blitt mer eller mindre daglig kost i Oslo. Og mye mer vil det bli etter,dette er nok bare begynnelsen på hvordan det blir her til lands.

Og Norge gjør ikke noe med dette politikerne prøver å dempe dette ned alt dem kan. Og vil fortsette ta inn mer til landet. 

 

Så hva er deres meninger om hvordan det blir framover. Burde vi få et elle annet noe å forsvare oss med?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan går utviklingen i følge deg?

Jeg menner at dette er på full vei oppover i norge nå. Dette er ikke noe å prøve å skjule dette er fakta. Det er å begynner å bli et problem som må tasses på alvor før det er for seint å gjøre noe med dette. Evet om en får utdelt tåregass eller noe som vi kan begynne å gå med lovlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem sier at knivstikkinger går opp? Hvem sier at blind vold går opp?

Har du fått med deg nyhetene i dag? Og det er alvorlig mye som ikke kommer fram i media og vi prøver å dekke dette over. Så det ikke skal høres så ille ut. Vi skal helst ikke prate om det. Får det meste skal jo være perfekt her til lands

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når vi ser hvordan utviklingen begynner å bli i samfunnet, så bør vi begynne å bevæpne oss kanskje.?

Det er snart slutt på å kunne gå fritt i gaten uten å føle seg truet. Eller at noen kan stikke deg ned, eller gjenger angriper deg.

 

Så kanskje det kan være lurt å at vi skal få begynne å gå med kniv eller våpen til å forsvare oss med. Dette har nå blitt mer eller mindre daglig kost i Oslo. Og mye mer vil det bli etter,dette er nok bare begynnelsen på hvordan det blir her til lands.

Og Norge gjør ikke noe med dette politikerne prøver å dempe dette ned alt dem kan. Og vil fortsette ta inn mer til landet. 

 

Så hva er deres meninger om hvordan det blir framover. Burde vi få et elle annet noe å forsvare oss med?

 

Så vi har et økende voldsproblem og løsningen er å bevæpe seg? Vil ikke disse voldsmennene også følge samme løsning? Skal vi eskalere og eskalere til vi går rundt med suitcase nukes alle sammen. Gud så trygge vi vil bli.

 

Det er trist å se hvor naiv OP er, han/henne har lest noen anekdoter om voldsutvikling i mediene / blitt fortalt at nå er det ille, og derfor er det håpløse politikeres skyld. Dertil så fortier norske politikere hvor ille det er ... vent har vi ikke en sånn liten ting kalt statistisk sentralbyrå? Åpen tilgjengelig forskning og så videre? Hva med å få seg noen baller og sette seg inn i statestikken til SSB? Det blir offentliggjort kriminalstatistikk her til lands. Blant annet over drap. Det er også utgitt forskning på norsk kriminalitet fra f.eks politihøyskolen som vil gi en troverdig beskrivelse av "situasjonen".

 

Jeg vil nok tippe at de sakene som har vært i mediene, fra Oslo, i det siste handler om oppgjør mellom gjenger (o.l.), personer og ikke er blind vold mot tredjepart som ikke er en del av miljøet(ene).

 

Jeg tviler også at du kan så mye om dette med å forsvare seg med redskap, som f.eks kniv, det er ikke spesielt enkelt og vil også kunne medføre større skader på seg selv; til tross for at man "vinner". Og hva om en taper? Da koster det ikke en lommebok med peng eller en telefon.

 

Du ser for deg at man skal eskalere en situasjon ved å skremme med våpen? Hvor mange ganger fungerer dette før voldsmenn ser gjennom slikt? Da må du være villig til å bruke overveldende makt for å forsvare deg selv. Hva med å heller stikke av, hvis mulig.

 

Jeg hadde en gang en instruktør, kurs / opplæring, som tok for seg slikt (dog i en annen setting hvor det var drep eller bli drept (militær)) og han hadde en kommentar som jeg beit meg i. Han sa at nå hadde vi lært hvordan det gjøres og hvis kom ut for slike situasjoner sivilt så var den beste løsningen å prøve å stikke av. Om man så må kaste fra seg / ofre lommebok/telefon. Kaste seg utfor en skrent osv. Det er mye bedre å stikke med halen mellom beina.

 

Kanskje det viktigste, er det mer enn en mot en, og de en har mot seg halvveis vet hva de holder på med så er du fucked nærmest uansett. Jeg vil nå tippe at disse voldsmennene som opptrer i flokk har vært i nok situasjoner til at de ikke går i veien for hverandre 100% av tiden. Med andre ord du er fucked... og bevæpning vil heller ikke hjelpe. I værste fall gir du dine angripere et verktøy for å skade deg.

 

Dine tanker er ikke gjennomtenkte. De bryter gjeldende lov og rett og vil være et problem for deg hvis du kommer utfor en av politiets våpenkontroller (som de fra tid til annen gjennomfører i sentrum) eller om de har skjellig grunn til mistanke om at du bærer våpen o.l.

 

PS: til siste setning, hvem skal gi "oss" noe å forsvare oss med?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Problemet med å bære våpen, er 1) At små konflikter fort kan bli en stor konflikt, at du blir provosért av småting, og plutselig er du en morder. 2) Med tanke på selvforsvar, greit, men plutselig har angriperen også en pistol. Og jeg tror en kriminell har mindre grunn til å ikke trekke av enn du har. Så man gir andre egentlig bare en større grunn til å skyte deg. Man gjør seg selv til en større målskive, tiltrekker seg mer bråk.

 

Det er en fin grense mellom å være en klok stratég, enn å bli oppfattet som feig. Det er retningen livet går i som spiller en rolle. Hvis man driver og veiver rundt med en pistol hele livet, i forhold til å ikke ha det, så tror jeg man får et bedre liv ved å ikke ha en pistol.

 

Bedre å tenke strategisk. Flytte til byområder det er mindre kriminalitet, henge med solide folk, ta klokere livsvalg.

 

Men jeg skal ikke si at du ikke har et visst poeng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fakta fra virkeligheten.

Noen folk går med kniv.

Politiet er ikke alltid der når du trenger dem.

Kan være nyttig å kunne beskytte seg selv eller andre.

Kriminelle bryr seg lite om lover.

Det er lov å flykte.

Ikke alltid mulig å flykte.

 

Trist sannhet.

Et bra argument du kom med der.

Det er akkurat det som er problemet. Og virkeligheten begynner å bli veldig vanskelig å svelge.

Og det er oftes så at det tar litt tid eller kanskje hjelpen aldri kommer. Og da sitter vi der uten å kunne gjøre noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er bare å se hvordan det går over dammen når de har slappe våpen regler. Jeg vil ikke ha slike tilstander her i Norge.

Akkurat her skal det nevnes at USA har veldig varierende våpenlover. Og det man bør bite seg merke i, er at de statene med de "slappeste" våpenlovene og flest bevæpnede, lovlydige borgere også er de statene med MINST våpenrelatert kriminalitet/drap.

 

Og det er flere europeiske land der det er tillatt for vanlige borgere å bære våpen offentlig, uten at det er vanvittige tilstander der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...