Jump to content
bshagen

Tesla Model 3 - kaféen

Hva tenker dere ..   

25 members have voted

1. 1. .. skal vi vi legge til Y og lage en samletråd for Model 3/Y eller skal vi lage en egen café for Model Y? :)

• Lag en samletråd med Model 3//Y
      11
    • Hold de separert, én tråd for 3 og én for Y
      14

Recommended Posts

Tesla-Model-3-hero-e1540462426728.jpg?qu

Her kan vi diskutere alt som har med Model 3 å gjøre, enten du eier en Model 3 eller om du bare er interessert i modellen. Det kan gjerne være alt i fra egne erfaringer, til sammenligninger av andre biler, oppdateringer, feil og service, modifikasjoner, rykter, statistikker etc - hva nå enn det måtte være, skriv det her. Viser også til min gode venn, Countryman sin generelle elbil-tråd som du finner her

Bestille bilen kan du gjøre her

Info om SW oppdateringer samt nåværende versjon finner du her

Lurer du på hva forkortelsen betyr? Her finner du de mest brukte forkortelsene
:love:

Er du glad i litt statistikker? Her finner du registreringsdata for både Tesla og andre el-biler :)
https://teslastats.no
https://elbilstatistikk.no

Nettbutikker:
Tesla sin offisielle nettbutikk
Begood.no
Bilkomponenter.no

Facebookgrupper:
TOCN
Model 3 Norge
Teknisk Preik - Tesla (ADVARSEL: Denne gruppen godtar ingen spamming av bilder av Chrome Delete, felger eller ting som ladehastigheten du får når du står på Superchargeren på Liertoppen)

Edited by bshagen
  • Like 4

Hører rykter om prisreduksjon. Er det konkret data på dette?

Det har kommet flere av de i USA og Kina har nå fått AP inkludert. Her hjemme tror noen at de dropper dokumentavgift, men det er usikkert enda. Jeg ville ikke tatt høyde for det iallefall :) 

Overhørt kaffemaskinprat på jobb. Tror ikke det blir en Model 3 på meg denne gangen, mest pga. økonomisk prioritering, men kanskje det blir noe neste år.

Elbil blir det uansett, og BMWen min bikket akkurat 180k.

• Like 1

Er dette et slags "motsvar" fordi de har nådd insentiv-grensene i USA mon tro? 

Ja stemmer :) I Kina er det nok for å øke salg, hørt at det er under par. 

Da spørs det nok om vi får se noen særlig prisendringer her ja. Eller burde jeg avvente litt før jeg legger inn bestillingen?  :hmm:

Alltid noe å vente på hos Tesla. Personlig hadde jeg ikke gjort det:)

Bestilte en del utstyr fra Amazon i dag, kjekt om flere deler om de kommer over kjekke ting som en kan bestille til bilen er her :) 

Jeg kom over: 

-Trådløs lade "pad" til midtkonsoll

-Folie til midtkonsoll(hvit matt)

-Gummi matter til koppholder, midtkonsoll osv(svart/hvit)

-Led lys til interiør(Mer lys enn standard)

-Decal/klistermerker til "dørhåndtakene". Er vist utrolig mange som sliter med å finne disse knappene som ikke er merket på noe vis..

-Skjermbeskyttelse 

Ser den, men om det potensielt er prisen av AP, så er det jo 40k forskjell  :confused:

Absolutt! Men jeg tror egentlig ikke det blir aktuelt. Uansett så kan du vederlagsfritt levere inn bilen ila 3 dager etter overtakelse, om det skulle skje endringer :) 

Ikke om du har prøvekjørt bilen vel? (Noe jeg har gjort) 

Bestilte en del utstyr fra Amazon i dag, kjekt om flere deler om de kommer over kjekke ting som en kan bestille til bilen er her :)

Jeg kom over: 

-Trådløs lade "pad" til midtkonsoll

-Folie til midtkonsoll(hvit matt)

-Gummi matter til koppholder, midtkonsoll osv(svart/hvit)

-Led lys til interiør(Mer lys enn standard)

-Decal/klistermerker til "dørhåndtakene". Er vist utrolig mange som sliter med å finne disse knappene som ikke er merket på noe vis..

-Skjermbeskyttelse 

Da veit du hva du har å gjøre når du får alt dette ;)

Forøvrig, om dere ikke visste det, så har Dreamcase også kommet ut med en sove-løsning for Model 3. Bestilles her:
https://dreamcase.eu/configurator-3-0/?brand=tesla&model=3

Dette er noe jeg kikker litt på, liker tanken på å sove i bilen om jeg er på tur :)

Edited by bshagen

Hva er dette?

Ikke om du har prøvekjørt bilen vel? (Noe jeg har gjort) 

Da veit du hva du har å gjøre når du får alt dette ;)

Forøvrig, om dere ikke visste det, så har Dreamcase også kommet ut med en sove-løsning for Model 3. Bestilles her:

https://dreamcase.eu/configurator-3-0/?brand=tesla&model=3

Dette er noe jeg kikker litt på, liker tanken på å sove i bilen om jeg er på tur :)

Ja da er det vell bare en dag :) 

Heftig pris! Men greit å ha noe som passer akkurat! Jeg har en brettbar madrass som jeg har brukt i mine model S. Den passer nok greit i model 3'en også. 

Skal høre med selgeren på mandag, om han er seriøs, så kan han gi meg et vettugt svar syns jeg.

Madrassen er litt dyr ja, men det er jo en komplett løsning med koffert som er enkelt å sette opp kjapt. Hvordan har du gjort det før? :)