Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
OddZen skrev (19 timer siden):

Er Tesla i stand til å levere god service når salget øker så kraftig? Mange opplever lange ventetider og dårlig oppfølging ved service. Nå som Tesla selger enorme mengder biler, er jeg usikker på hvordan de skal sikre nok kapasitet framover.

Får Tesla-eiere rask hjelp ved feil eller skader, eller må vi regne med enda lengre ventetid?

Jeg er også litt usikker på om det er lurt å kjøpe en bil som det selges så mange av, spesielt med tanke på service og annenhåndsverdi.

Hva tenker folk?

Mitt bestemte inntrykk er at Tesla har bygget opp organisasjonen sin over det ganske land i stor grad, og at de har god kapasitet til å håndtere markedet sitt nå. Hvis man følger med på Tesla FB-grupper så er det langt mindre "skrekk-historier" nå enn før. Det meste løser seg ganske greit. Tesla Norge har tross alt blitt ganske drevne i det de driver på med etterhvert. Som kunde så er jeg svært godt fornøyd med servicen lokalt.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hanhijnn skrev (25 minutter siden):

Mitt bestemte inntrykk er at Tesla har bygget opp organisasjonen sin over det ganske land i stor grad, og at de har god kapasitet til å håndtere markedet sitt nå. Hvis man følger med på Tesla FB-grupper så er det langt mindre "skrekk-historier" nå enn før. Det meste løser seg ganske greit. Tesla Norge har tross alt blitt ganske drevne i det de driver på med etterhvert. Som kunde så er jeg svært godt fornøyd med servicen lokalt.

For egen del synes jeg det tar i overkant lang tid å få svar på en service request, særlig i og med at det er helt ny bil, men regner med hele organisajonen er ganske strukket akkurat nå og at det blir bedre når rushet før jul er over. 

Litt styrete at alt tas via chat/app når det drøyer med svar og man gjerne vil ha svar raskt. 

Skrevet (endret)
herzeleid skrev (9 minutter siden):

For egen del synes jeg det tar i overkant lang tid å få svar på en service request, særlig i og med at det er helt ny bil, men regner med hele organisajonen er ganske strukket akkurat nå og at det blir bedre når rushet før jul er over. 

Litt styrete at alt tas via chat/app når det drøyer med svar og man gjerne vil ha svar raskt. 

At ting tar litt lenger tid nå i den hektiske utleveringsfasen de er inne i nå er nok normalt ja. Og det vil bedre seg på nyåret. Det kan nok variere litt lokalt, for jeg syns at vi på nordvestlandet får ganske rask og god kommunikasjon via meldinger i appen. Men klart, hvis man trenger svar på noe "der og da", så er det ikke fullt så enkelt. Kan variere fra noen minutter til et par dager før man får svar.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 1
Skrevet

Virker som det er litt forskjellig rundt om, men her hjemme har jeg alltid fått bra service. Ser en del av avdelingene på østlandet får slakt. 

Men det har bare blitt bedre! Spesielt kundeservice via app, den er helt topp. Registrer i app, kjør bilen til verksted, overta leiebil i app, kjør leiebil via app. Uten å snakke med noen som helst foruten litt chat via app muligens. 

Ser også at Tesla har lansert model 3 til under 300 000 i dag(ja tullepris uten avgifter og noe greier). Men totalt sett kommer den også ut ganske rimelig! Er vell den nedstrippa varianten. Latterlig mye bil til pengene uten at jeg har testet den nedstrippa utgaven dog. Men har hatt RWD model 3 før. 

• Liker 3
Skrevet
Salvesen. skrev (19 minutter siden):

Virker som det er litt forskjellig rundt om, men her hjemme har jeg alltid fått bra service. Ser en del av avdelingene på østlandet får slakt. 

Men det har bare blitt bedre! Spesielt kundeservice via app, den er helt topp. Registrer i app, kjør bilen til verksted, overta leiebil i app, kjør leiebil via app. Uten å snakke med noen som helst foruten litt chat via app muligens. 

Ser også at Tesla har lansert model 3 til under 300 000 i dag(ja tullepris uten avgifter og noe greier). Men totalt sett kommer den også ut ganske rimelig! Er vell den nedstrippa varianten. Latterlig mye bil til pengene uten at jeg har testet den nedstrippa utgaven dog. Men har hatt RWD model 3 før. 

Hva skal til for at man får lånebil ved verkstedtime hos Tesla? Er veldig ulik praksis hos leverandører.

Skrevet (endret)
OddZen skrev (3 minutter siden):

Hva skal til for at man får lånebil ved verkstedtime hos Tesla? Er veldig ulik praksis hos leverandører.

har alltid fått lånebil når det er garanti ting. Også via forsirkingssaker, da jeg har det inkludert. Noen ganger(før i tiden) hadde de ikke nok leiebiler så da fikk en avis ice slukere om en var uheldig. Dog ikke opplevd dette på mange år. 

Og jeg kan også ha vært heldig, jeg har ikke hatt bruk for det så ofte. Før i tiden typisk noen ganger i starten ved nybil, de siste gangene har det vært litt lotto om det trengtes en runde i starten eller ikke. På sist bil har jeg ikke hatt behov for noe som helst. 

EDIT: Og jeg har lært meg å ta det en leser med en stor klype salt. Jeg har stort sett bare hatt gode opplevelser med Tesla service men "alt" en leser er negativitet. Det er ofte slik at de som lider mest skriker høyest. Og Tesla er nok og har vært overrepresantert av tilfeller der folk lider, men i det store bildet er det nok også her en liten andel folk som faktisk lider slik at sannsynligheten er liten at det blir deg. 

Men, jeg er også klar over at det kan bli meg ved neste kjøp, eller i fremtiden med nåværende bil. Men jeg tar det problemet da, ikke nå :)

Endret av Salvesen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...