Gå til innhold

Transkjønnet ideologi


AnArv

Anbefalte innlegg

Ingen er født transkjønnet.

Bortsett fra at de ER det, på samme måte som kjønn bestemmes på to stadier - det første fysisk, og det andre psykisk. Gonadene utvikles før nervesystemet. Ditt esel.

 

Om kjønnsidentitet var hardkodet (hardwired) i hjernen før fødselen, ville identiske tvillinger ha samme kjønnsidentitet 100 prosent av tilfellene. Det har de ikke.

Du har null forståelse av forskjellen mellom kloner og genetiske tvillinger, og din forståelse av psykologi gjør at jeg hadde ikke gitt deg ansvaret for å tatt vare på en gullfisk, og ei heller steikt en fiskepinne eller kokt en wienerpølse.

 

Transkjønnet ideologi i skolen er psykologisk misbruk som ofte leder tilkjemisk kastrering, sterilisering og kirurgisk lemlestelse. Om det ikke erbarnemishandling, kvinner og menn, hva er?

Deborah Soh og Alice Dredger har kommentert dette utfyllende, slå opp hva de har skrevet (de er forøvrig for det meste enige med deg, men nyanserer det litt mer).

 

og dette må vi stoppe.

Vær så god.

Endret av slemskurk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortsett fra at de ER det, på samme måte som kjønn bestemmes på to stadier - det første fysisk, og det andre psykisk. Gonadene utvikles før nervesystemet. Ditt esel.

Man kan ikke annet enn le. Kjønn bestemmes ikke på to stadier. Dette er bestemt i det du unnfanges. Hvordan du har det med deg selv og hvordan du ser på deg selv er psykologisk, men det har absolutt ingenting med hvilket kjønn du er. At du i det hele tatt kan hevde at psykologi bestemmer hvilket kjønn du er vitner om at du har fullstendig misforstått.

 

 

Du har null forståelse av forskjellen mellom kloner og genetiske tvillinger, og din forståelse av psykologi gjør at jeg hadde ikke gitt deg ansvaret for å tatt vare på en gullfisk, og ei heller steikt en fiskepinne eller kokt en wienerpølse.

 

God argumentasjon. Man kan ikke bli annet enn imponert. Hvorfor blander du inn kloner? Vi snakker om genetiske tvillinger.

 

 

Vær så god.

 

Dette gir vi oss ikke med før det er fullført. Ikke fordi vi har noe i mot de som er transkjønnede, men utelukkende fordi det er barnemishandling at man forsøker tre en ideologi fra noen voksne mennesker nedover hodet på barna uten forankring i den virkelige verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan ikke annet enn le. Kjønn bestemmes ikke på to stadier. Dette er bestemt i det du unnfanges. Hvordan du har det med deg selv og hvordan du ser på deg selv er psykologisk, men det har absolutt ingenting med hvilket kjønn du er. At du i det hele tatt kan hevde at psykologi bestemmer hvilket kjønn du er vitner om at du har fullstendig misforstått.

Ah, så den der klumpen med fett som sitter inne i skallebanken din har ingen andre funksjoner enn å skaffe seg mat, og reprodusere?

 

Det er bra du ikke kan annet enn å le.

 

 

 

Evolution has no foresight. Complex machinery develops its own agendas. Brains — cheat. Feedback loops evolve to promote stable heartbeats and then stumble upon the temptation of rhythm and music. The rush evoked by fractal imagery, the algorithms used for habitat selection, metastasize into art. Thrills that once had to be earned in increments of fitness can now be had from pointless introspection. Aesthetics rise unbidden from a trillion dopamine receptors, and the system moves beyond modeling the organism. It begins to model the very process of modeling. It consumes evermore computational resources, bogs itself down with endless recursion and irrelevant simulations. Like the parasitic DNA that accretes in every natural genome, it persists and proliferates and produces nothing but itself. Metaprocesses bloom like cancer, and awaken, and call themselves I.

 

 

 

Hvorfor blander du inn kloner? Vi snakker om genetiske tvillinger.

 

Nei, bare i et fåfengt forsøk på å få en lettere mentalt underutviklet, navlebeskuende narsissist til å forstå.

Men, det er nok bortkastet på deg (som ikke kan annet enn å le).

 

 

Dette gir vi oss ikke med før det er fullført.

 

 

Tja, naturen er nå engang slik at den kun har to ting å fortelle deg:

  • Hold kjeft
  • Former deg
Resten trenger ikke du bry det vesle hodet ditt om - utover å le.

 

For resten av leserne, vil jeg anbefale Deborah Soh, som faktisk har mye mer gjennomtenkte poenger enn deg, og som i likhet med deg også er skeptisk til såkalt 'kjønnsbekreftende' behandling.

 

Noe du kunne funnet temmelig mye bedre argumenter ut av enn de du klarer å presse ut av det vesle latter-apparaturet ditt.

Endret av slemskurk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, så den der klumpen med fett som sitter inne i skallebanken din har ingen andre funksjoner enn å skaffe seg mat, og reprodusere?

 

Det er bra du ikke kan annet enn å le.

Bare slik at det er avklart; disse funksjonene er ikke helt essensielle for tilværelsen?

 

Humor kommer i mange mange underlige former og man kan ikke annet enn takke for ditt bidrag.

 

 

Nei, bare i et fåfengt forsøk på å få en lettere mentalt underutviklet, navlebeskuende narsissist til å forstå.

Men, det er nok bortkastet på deg (som ikke kan annet enn å le).

Du kan ikke sammenligne epler og bananer. Hold deg til sak. Hva har kloner med dette å gjøre når vi snakker om genetiske tvillinger?

 

 

Tja, naturen er nå engang slik at den kun har to ting å fortelle deg:

  • Hold kjeft
  • Former deg
Resten trenger ikke du bry det vesle hodet ditt om - utover å le.

 

For resten av leserne, vil jeg anbefale Deborah Soh, som faktisk har mye mer gjennomtenkte poenger enn deg, og som i likhet med deg også er skeptisk til såkalt 'kjønnsbekreftende' behandling.

 

Noe du kunne funnet temmelig mye bedre argumenter ut av enn de du klarer å presse ut av det vesle latter-apparaturet ditt.

 

 

Vi er absolutt ikke enige med Deborah Soh. Vi mener at man skal ha kjønnsbekreftende behandling.

Dette slik at barn skal unngå den ideologien du fremmer, da igjen dette ikke kan beskrives som annet enn, barnemishandling!

Tenk hva denne verden ville vært uten menn. Derfor er de så viktige! Faktisk like viktige som kvinner...

 

Merker man en viss aggresjon ettersom at du ikke kan argumentere i mot faktum?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne epler og bananer. Hold deg til sak. Hva har kloner med dette å gjøre når vi snakker om genetiske tvillinger?

Fordi du forstår deg ikke på menneskelig variasjon - virker det som. Er du kjent med begrepet 'parasitisk tvilling-absorbasjon'? Nettopp, kvinner har født barns som IKKE er sine egne - de har absorbert tvillingen sin i livmoren, og sitter igjen med eggstokkene hennes inni seg.

 

Kompliserte systemer skaper variasjon - jo mer kompliserte, jo mer variasjon. Derfor tenker - OG føler - vi ulikt.

 

Vi er absolutt ikke enige med Deborah Soh. Vi mener at man skal ha kjønnsbekreftende behandling.

Da bør du kanskje droppe litt å snakke i koder, for det har du ikke klart å formidle ovenfor meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi du forstår deg ikke på menneskelig variasjon - virker det som. Er du kjent med begrepet 'parasitisk tvilling-absorbasjon'? Nettopp, kvinner har født barns som IKKE er sine egne - de har absorbert tvillingen sin i livmoren, og sitter igjen med eggstokkene hennes inni seg.

 

Er dette en vanlig tilstand eller snakker vi nå om noe som er så sjeldent at det ikke kan tas med i tallmaterialet?

 

 

Kompliserte systemer skaper variasjon - jo mer kompliserte, jo mer variasjon. Derfor tenker - OG føler - vi ulikt.

 

Akkurat slik Gud skapte oss. Som du sier vi tenker og føler ulikt. Derfor er det flere eksempler på at de som virkelig er fanget i feil kropp er de som foretar en transplantasjon og oppdager at ingenting er forandret allikevel. Nettopp fordi de ikke forandrer hvordan de tenker og føler. Når vi mennesker er fullstendig klar over akkurat dette er det bortimot det nærmeste man kan komme mishandling uten at noen blir holdt ansvarlige.

Lenke til kommentar

... Sjela har inget kjønn annet en maskulinitet og* feminitet min anbefaling er å la folk meditere og melde seg in i en eller annen bevegelse og be til dei blir det dei vil... Jeg liker å eige det jeg har mellom bena av og til leker jeg med det. Selv om jeg stoler mer på magefølelsen og hodet når jeg tenker.

 

Meningsytring. :tease:

Endret av Dude12234
Lenke til kommentar

Er dette en vanlig tilstand eller snakker vi nå om noe som er så sjeldent at det ikke kan tas med i tallmaterialet?

Jeg ser ikke på individer som 'tallmateriale'.

Jeg kommer heller ikke på noen form for tankegang - utover fascisme, nasisme, og hierarkisk organisert religion av typen abrahamiske misfostre - som ser på et menneske i nærheten av å være underlagt noe som anser dem som 'tallmateriale', eller historisk insignifikante.

 

Tvert imot, det jeg kjenner til er humanisme - som har brakt oss verdsettelse av individets unikhet, og gitt oss muligheter som gjorde at en patent-funksjonær kunne bringe oss relativitetsteorien - som gjorde at en krøpling kunne bli professor ved Hardvard og inspirere millioner med sine oppdagelser om kosmologi.

 

 

Akkurat slik Gud skapte oss. Som du sier vi tenker og føler ulikt.

Ah. Et offer for Type I feil - å detektere mening der den ikke finnes, og Type II feil - se bort ifra mening der den finnes.

Med andre ord, en avgudstilbeder fra bronzealderen.

 

Derfor er det flere eksempler på at de som virkelig er fanget i feil kropp er de som foretar en transplantasjon og oppdager at ingenting er forandret allikevel.

Ja... det er jo det som er problemet, da.

Man ser bort ifra kjønnsdysfori og gynofilisme, og tenker at 'jaja, livet er ikke enkelt, men vi kan ihvertfall prøve å hjelpe'.

Det hadde selvsagt vært enklere om samfunnet ikke hadde så fastlåste kjønnsroller at man måtte velge sort-hvitt tankegang, men.

 

Hun her er forresten søt:

 

Men kanskje du mener hun bare er statistisk insignifikant 'tallmateriale'.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vel også kun være bestemt av det fysiske?

Ja... bortsett fra i de tilfellene som noen regner som 'statistisk insignifikant tallmateriale', så som menneskelige chimeraer.

 

Man KAN ikke bestemme kjønnet deres, fordi noen av organene har XX, andre XY, og så igjen XYY...

 

Hva skal man gjøre med dem, da? Jeg snakket med ei slik (på nettet), og selvsagt så hadde legene bare kappet vekk de kjønnsorganene som de mente så rare ut. Og montert inn en sprek.

 

Da mener jeg det er bedre at de får lov til å være seg selv, og bli respektert som individer med rett til å bestemme over egen kropp - og seksualitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på individer som 'tallmateriale'.

Jeg kommer heller ikke på noen form for tankegang - utover fascisme, nasisme, og hierarkisk organisert religion av typen abrahamiske misfostre - som ser på et menneske i nærheten av å være underlagt noe som anser dem som 'tallmateriale', eller historisk insignifikante.

 

Tvert imot, det jeg kjenner til er humanisme - som har brakt oss verdsettelse av individets unikhet, og gitt oss muligheter som gjorde at en patent-funksjonær kunne bringe oss relativitetsteorien - som gjorde at en krøpling kunne bli professor ved Hardvard og inspirere millioner med sine oppdagelser om kosmologi.

Du beviser ovenfor alle hvorfor sosialismen er livsfarlig. Merkelig at du ikke tar den med inn i diskusjonen ettersom fascismen og sosialismen er to klin identiske modeller bare at de angriper den fra hver sin kant. Dette kalles hjernevasking blant vanlige folk. Ordene som blir benyttet vrir du til hva du mener vi skal si selv om det har ingen forankring i virkeligheten.

 

Poenget med tallmaterialet er at man kan ha statistikk. Som bl.a viser hvor mange som blir voldtatt, utsatt for vold, blir drept i krig etc etc. Dette betyr da vitterlig ikke at man anser mennesket som noe mindre verdt. Til informasjon; alle mennesker har lik verdi uavhengig av religion, kjønn, hudfarge, størrelse av saldo og meninger. Alle!

 

At de pushet Hawkins foran seg og har folk til å tro at romvesener finnes og at AI vil overta verden er sinnsykt. Sinnsykt! Ingen kan overta verden med unntak av om menneskene resignerer og det er dette de håper på. Hvorfor tror du de forsøker redusere mannen til en gutt? Dette fordi en mann med testosteron aldri vil la seg kue av myndighetene og derfor behøver de hjelp av feministene slik at mannen skal unnskylde sin eksistens. La meg gi den ideologiske vrangforestillingen din en virkelighetssjekk; det kommer aldri til å skje!

 

 

Ah. Et offer for Type I feil - å detektere mening der den ikke finnes, og Type II feil - se bort ifra mening der den finnes.

Med andre ord, en avgudstilbeder fra bronzealderen.

Gud eksister ikke eller skal du ta en ny runde med deg selv? Håper virkelig ikke du fortsatt tror på nisser og troll ~ Asbjørnsen og Moe eller om dette skal ta nåtidens eventyr; romvesener og space ~ Elon Musk & co.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1837511

 

 

Ja... det er jo det som er problemet, da.

Man ser bort ifra kjønnsdysfori og gynofilisme, og tenker at 'jaja, livet er ikke enkelt, men vi kan ihvertfall prøve å hjelpe'.

Det hadde selvsagt vært enklere om samfunnet ikke hadde så fastlåste kjønnsroller at man måtte velge sort-hvitt tankegang, men.

Nei, man forsøker hjelpe. Og ettersom du vil at en det som er under 0,005% av alle fødsler styre hva som blir lært barn viser dette bare at du ikke evner forstå hvilken skade den transkjønnede ideologien din vil bringe barna. Jente er Jente og Gutt er Gutt. Uansett hvor evneveik den som ikke forstår dette er må voksne folk ta ansvar og sette en stopper for galskapen.

 

Hva er din kommentar til de tre som fortalt om at kjønnskifteoperasjon er en spesielt elendig ide eller de meningene av folk som har gjennomgått dette betyr ingenting ettersom de ikke er sammenfallende med dine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bruker mange ord på å forfekte totalitære tanker.

 

Jeg tror ikke jeg liker hverken holdningene dine, hjertet ditt, eller hjernen din.

 

Men jeg forstår du ikke har en jobb å gå til, eller venner å snakke med, og unner deg den billige underholdningen du skaffer deg på andres bekostning ved å kverne på meninger som hører hjemme i en helt annen tid.

 

Kanskje hadde du vært et bedre menneske hvis du hadde erfart å hatt en kjæreste og fått barn; skjønt jeg tror det motsatte er mer sannsynlig: Deres liv hadde tatt skade av dine besettelser.

 

Du havner nå på ignore.

 

Her var det mange usaklige personagrep mot en forumbruker du ikke kjenner. Ingen tar slikt seriøst.

 

Du skrev nesten 20 innlegg igår og de fleste av dem var lange. Du sa at AnArb har ingen jobb å gå til, hva gjorde du på den mandagen?

 

Og siden du oppfører deg så motbydelig mot AnArb så kan jeg også nevne at du virker svært beskymret over programvare som detekterer voksne som ønsker å prate med barn. Jeg lurer på om dette er noe som påvirker deg personlig.  :hmm:

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

0,2% av verdens befolkning har kjønnsdysfori.

80% av de som opplever kjønnsdysfori som barn blir kurert når de når pubertiteten.

43% av de som ikke går igjennom terapi men bare kjønnsovergang begår selvmord.

Dette tallet synker til 3x% for de som får terapi.

Dette var imponerende skråsikker fremstilling av mange tall så tidlig på morgenen, om et emne som det hersker stor akademisk strid om. Ikke minst er jeg imponert over at du kan huske tall som er så nøyaktige og uten noen form for slingringsmonn eller usikkerhet... i 'tallmaterialet'.

 

'3x%' var også en ny notasjon for meg. Har du et konfidensintervall for den målingen, eller kanskje en henvisning til forskningsrapporten(e) som du tydeligvis baserer deg på?

Endret av slemskurk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

og deltar i forumsdebatter der jeg kan finne snev av IQ

Bare for å understreke, IQ er kun en målestokk for akademisk potensiale, den er ikke en pekepin når det gjelder moral, og heller ikke en beskyttelse mot ideologisk påvirkning.

 

Dette var imponerende skråsikker fremstilling av mange tall så tidlig på morgenen, om et emne som det hersker stor akademisk strid om. Ikke minst er jeg imponert over at du kan huske tall som er så nøyaktige og uten noen form for slingringsmonn eller usikkerhet... i 'tallmaterialet'.

 

'3x%' var også en ny notasjon for meg. Har du et konfidensintervall for den målingen, eller kanskje en henvisning til forskningsrapporten(e) som du tydeligvis baserer deg på?

 

Du kan ta disse tallene som du vill, om du så vil avvise disse så bryr det meg ikke så mye, jeg har ingen intensjon om å lete opp kilden for øyeblikket.

Og 3x% betyr selvfølgelig att bokstaven x er ukjent, i dette tilfellet så husker jeg ikke eksakt verdi så jeg valgte x i stedet (x er annerkjent for de fleste som en ukjent), men dette burde du forstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å understreke, IQ er kun en målestokk for akademisk potensiale, den er ikke en pekepin når det gjelder moral, og heller ikke en beskyttelse mot ideologisk påvirkning.

 

 

Du kan ta disse tallene som du vill, om du så vil avvise disse så bryr det meg ikke så mye, jeg har ingen intensjon om å lete opp kilden for øyeblikket.

Og 3x% betyr selvfølgelig att bokstaven x er ukjent, i dette tilfellet så husker jeg ikke eksakt verdi så jeg valgte x i stedet (x er annerkjent for de fleste som en ukjent), men dette burde du forstå.

Du er ikke interessert i å begrunne disse løsrevne men merkelig spesifikke tallene. Nei nei :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

0,2% av verdens befolkning har kjønnsdysfori.

80% av de som opplever kjønnsdysfori som barn blir kurert når de når pubertiteten.

43% av de som ikke går igjennom terapi men bare kjønnsovergang begår selvmord.

Dette tallet synker til 3x% for de som får terapi.

 

Fra hvilke kilder er disse tallene hentet fra? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Selvfølgelig er transekjønnethet og homofili bare tull!

 

En har alltid et valg. Dem sier at man er født sånn, det tar håpet i fra folk.

 

Aksept er ikke bra, det blir tydelig når en ser på bevegelsene rundt aksept, som body-positivity. Det var en bevegelse ment for folk med brannskader, så dem skulle bli inkludert på tross av et dårlig utseende i et kroppsfiksert samfunn, men ble okkupert av en mengde landhvaler som ville ha applaus for å ligge på sofaen og spise snop.

 

Aksept er den letteste veien, en velger det fordi det er lett. Å ta mot til seg å si at en skal overkomme dårlige fetisher som homofili og transefili er vanskelig. Men i blandt oss kristne er det mange som har overkommet homofili og har både kone og barn, du finner dem med et søk på youtube. Mange koselige historier om folk som har overkommet dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er ikke interessert i å begrunne disse løsrevne men merkelig spesifikke tallene. Nei nei :)

 

Har du tenkt å betale for det?

 

Ingen kommer til å gidde å skrive en skoleoppgave komplett med kildesortering for en eller annen taper på et forum som ikke gidder å sette seg inn i opplysninger som går i mot sitt eget ståsted.

 

Voks opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...