Gå til innhold

Svenske myndigheter er redd Teslaer skal bli selvkjørende - vurderer å forby salg av Tesla-biler


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Jeg kan bare gjenta: at saken er avsluttet betyr ikke at ingen feil er gjort. Det er ingen frifinnelse.

Jeg har ingen interesse av å grave i Teslas typegodkjenninger, jeg har ingen Tesla selv. Hvorfor sjekker du ikke selv, hvis du er nysjerrig på typegodkjenningen av bilen din?

Jeg har sjekket selv, og det jeg har funnet er at de ikke fant noen brudd og derfor har de nå avsluttet hele saken.

 

Det er dog du(alene) som mener at feil ble gjort, uten at du har noe å vise til. Derfor spør jeg etter hvor denne feilen ble gjort. Men, ikke uventet var det bare drømmer og fantasier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeremy Clarkson vant søksmålet Tesla rettet mot han. Betyr ikke at det han sa var sant, faktisk så var det ikke. Derimot fant retten at han hadde lov å lyve for underholdning.

 

Det å forby bilsalg er rimelig drastisk skritt og lite sannsynlig at det vil skje. Om en slik etterforskning forekommer så vil resultatet mest sannsynlig være at produsenten endrer praksis. Det er jo målet. Det er jo ikke noe poeng i å straffe Tesla, poenget er jo å sikre for trygge veier.

 

@BippeStankelbein

Du vet noen Tesla eiere er ikke egentlig opptatt av hvordan det burde være med regler og slikt for alle. Fordi Tesla gjør alltid det som er riktig. Så derfor kan de ikke svare på generelle spørsmål om hvordan ting burde være eller ikke. Du ser jo hva fokus er på. At Tesla er "frifunnet" (som de jo ikke er). Sikkerhet på norske veier derimot, nei det er ikke like viktig. Det så vi jo når Tesla fraktet bilene sine til Norge på livsfarlige trailere for å spare et par øre i transport.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...