Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Redusere varme på natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vedlagt er mitt forbruk sålangt.  Enebolig fra 2018 der ~30 m2 er oppvarmet med gulvvarme (strømkabler) og ~180 m2 er oppvarmet med 4 varmepumper.  Holder 23-25 C i mest av huset døgnet rundt bortsett fra soverom der ligger på 17-18 C og to andre rom jeg ikke bruker så mye som holder 21-22 C.

Riktignok er strømprisen veldig høy nå, men forbruket er ikke avskrekkende høyt til tross for jeg holder høy komfort inne, så for meg er det i al fall ikke verd å ofre rett meget for å potensielt kunne spare en tusenlapp eller to.

post-29558-0-00041300-1548070282_thumb.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal ha senket temperatur gjennom døgnet for å spare penger på oppvarming. Hvorfor vil du ha de til normal temperatur når du står opp, dusjer, (muligens) spiser frokost og drar til jobben? er det ikke bedre da å vente med oppvarmingen til feks klokken 16- sånn at det er vamrt til du kommer hjem fra jobb?

Skrevet

Vil tro en viktig faktor er hvor god isolert huset ditt er, hvordan er instill8ng ventilasjon, hvor god varmegjenvinning og hvor mye effekt en krever på morgenen for å dra opp til ønsket temp...

Skrevet

Hvis du skal ha senket temperatur gjennom døgnet for å spare penger på oppvarming. Hvorfor vil du ha de til normal temperatur når du står opp, dusjer, (muligens) spiser frokost og drar til jobben? er det ikke bedre da å vente med oppvarmingen til feks klokken 16- sånn at det er vamrt til du kommer hjem fra jobb?

For å ikke fryse ihjel når man står opp? :)

Men joda, jeg tror hvertfall at 23 - 16 må være lønnsomt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...