Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Redusere varme på natten


Anbefalte innlegg

Vedlagt er mitt forbruk sålangt.  Enebolig fra 2018 der ~30 m2 er oppvarmet med gulvvarme (strømkabler) og ~180 m2 er oppvarmet med 4 varmepumper.  Holder 23-25 C i mest av huset døgnet rundt bortsett fra soverom der ligger på 17-18 C og to andre rom jeg ikke bruker så mye som holder 21-22 C.

 

Riktignok er strømprisen veldig høy nå, men forbruket er ikke avskrekkende høyt til tross for jeg holder høy komfort inne, så for meg er det i al fall ikke verd å ofre rett meget for å potensielt kunne spare en tusenlapp eller to.

 

post-29558-0-00041300-1548070282_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha senket temperatur gjennom døgnet for å spare penger på oppvarming. Hvorfor vil du ha de til normal temperatur når du står opp, dusjer, (muligens) spiser frokost og drar til jobben? er det ikke bedre da å vente med oppvarmingen til feks klokken 16- sånn at det er vamrt til du kommer hjem fra jobb?

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha senket temperatur gjennom døgnet for å spare penger på oppvarming. Hvorfor vil du ha de til normal temperatur når du står opp, dusjer, (muligens) spiser frokost og drar til jobben? er det ikke bedre da å vente med oppvarmingen til feks klokken 16- sånn at det er vamrt til du kommer hjem fra jobb?

 

For å ikke fryse ihjel når man står opp? :)

 

Men joda, jeg tror hvertfall at 23 - 16 må være lønnsomt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...