Gå til innhold

Hva skal jeg gi i dåpsgave til niese?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Min bror skal arrangere en navnfest (En slags form for privat dåp) nå på søndag.

 

Hva skal jeg gi i gave til dette barnet? Jeg har aldri vært på noe sånt før og det forventes kanskje en liten ting.

 

Smykke?

 

Dette barnet har jo fått forferdelig mye leker,klær og annet dilldall til jul, så føler det blir litt bortkastet.

 

Jeg har ikke så veldig mye penger heller, så det er vanskelig og finne på noe. litt penger kan jeg jo bruke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Navnefest er, som du sier, ment som den samme oppmerksomheten som en dåp - og cudos til din bror for ikke å melde barnet inn i en religion "bare for moro skyld"- så samme gaver som dåp er helt greie (juvelerer har som regel en egen liten seksjon for slike gaver og noen av disse er litt mer "generelle", som et lite sølvtog f.eks). Her har de alle prisklasser.

 

Ellers er det også mer vanlig å kunne gi mer "bursdagslige" gaver i en navnefest som penger, leker eller annet babyutstyr.

 

Jeg pleier å gi penger eller gaver for 250,- pr barn i vanlige gaver og 500,- til mer spesielle ting som dette, men det er helt opp til deg selv. Hvis du føler for å blåse 2 laken eller ikke har råd til mer en 50 kroner så er det oppmerksomheten som teller. Hvis mottakeren forventer høye summer så er det mer passende med et gratulasjonskort, spør du meg.

Lenke til kommentar

Har brukt å gi 500-1000 kr i kontanter i slike gaver til sparing. Jeg føler at mer minnegaver som gull/sølv/smykker osv er mer forbeholdt de eldre som besteforeldre/oldeforeldre å gi slik at barnet skal kunne ha et håndfast minne i tilfelle de ikke lenger skulle være der når barnet har vokst opp og jeg er ikke helt der ennå.

Endret av andr3as
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...