Gå til innhold

Et par spm ang grafikkort ++


Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte nylig en brukt stasjonær pc. 

 

Det sitter et relativt gammelt skjermkort i den. Et nVIDIA GeForce GTX770 2GB grafikkort i den.

Ellers er resten ganske oppgradert, med 32GB ram, i7 osv.

 

Hva er å anbefale som nytt grafikkort til meg?

 

Å et spm til.. Jeg har et bilde så det kanskje er litt enklere å skjønne meg.

 

 

Hvordan endre fra navn: Admin --> til noe mer personlig?

 

 

Mvh:

Dan Steffen

post-176868-0-63934900-1546554210_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Ellers er resten ganske oppgradert, med 32GB ram, i7 osv."... er ganske vagt, i7 og ram kan være så mangt, hjelper godt om du er mer spesifikk.

Gjerne oppgi hvilket kabinett også.

 

Hva bruker du pc til, ved spill spesifikke spill, tyngre arbeidsoppgaver angi gjerne aktuell programvare.

 

Hvilken skjerm har du? skal du eventuelt snart oppgradere skjermen?

 

Er brukt gpu aktuell?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@DanSteffenSR20 har du vurdert og oppgradere skjermen?

 

 

Du nevnte ikke hva slags spill du eventuelt spiller. 75Hz er for mange litt snaut i fps spill, uansett blir bilde flyten noe helt annet med eks 144Hz skjerm.

 

Hva er budsjettet ditt? .......

 

Ref @Kyrre S. sitt forslag :) så ser du en teoretisk forskjell her: (ser ut som om dette er med RX 580 4GB versjonen og ikke 8GB som Kyrre linket til, ikke fall for fristelsen og velge 4GB versjonen)

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-770-vs-AMD-RX-580/2174vs3923

 

Edit: Var ikke rare pris forskjellen opp til RX 590:(I link over kan du enkelt bytte til denne gpu'n under bilde av RX 580 kortet)

https://www.prisjakt.no/shop.php?f=17446#rparams=ss=rx%20590

 

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-770-vs-AMD-RX-590/2174vs4033

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Kanskje selger leverer med clean install. Det gjør ofte jeg. Da bruker også jeg admin som brukernavn :)

 

 

Kanskje selger leverer med clean install. Det gjør ofte jeg. Da bruker også jeg admin som brukernavn :)

 

Uansett ved brukt kjøp om selger hadde levert med "clean" install eller ikke hadde jeg uansett instalert OS på nytt, om snurredisk hadde jeg byttet den da de ikke koster mye i dag.

Lenke til kommentar

i7 er en serie prosessorer med flere funksjoner enn i5 og i3. Der sier lite om hvor rask den er og om det er 4, 6, 8 eller 10 kjerner. i7 har eksistert siden 2008, mye har skjedd siden da så det er stor forskjell på i7 2008 og i7 2018.

Står i bildet postet i7-4790 3.6Ghz (4.0Ghz)

Det hadde gjort seg med et Nvidia Gtx-1070 , eventuelt AMD Rx-580/Nvidia gtx-1060 om 1070 blir for dyrt.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Med free sync skjerm så er det best med AMD skjermkort, spesielt når den er bare 75Hz.

De rimeligste har navn som RX 550, 560, 570, 580, 590 (velg helst 570, 580 eller 590 av disse, høyest nummer er best)

Mens de dyrere har navnene Vega 56, Vega 64

Søk på prisjakt:

https://www.prisjakt.no/category.php?m=s337691003&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

 

Edit: RX570 er bare en liten oppgradering i forhold til GeForce GTX770. Så dette er det rimeligste kortet det gir mening å oppgradere til for spilling.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Edit: RX570 er bare en liten oppgradering i forhold til GeForce GTX770.

Tja, 570 er på høyde med et 780 Ti, så det er en god del raskere enn et 770.

Hadde nok personlig ikke vurdert noe mindre oppgradering enn et RX 590 selv, helst Vega 56.

 

Men dette kommer helt an på hva målet er med oppgraderingen. Et GTX 770 kan for eksempel drive bare tre skjermer, hvis ønsket er primært å koble til flere skjermer og ikke spille er det tullete å vurdere gaming-kort.

Lenke til kommentar

Takker for innspill folkens. 

 

Gaming er ikke helt min store side, selvom det helt sikkert blir et par runder battlefield osv. 

 

Jeg kjøpte igrunn denne maskina for å ha en workplace når jeg driver med bilderedigering å evnt lett videoredigering. Jeg tar en del bilder å bruker Photoshop å Lightroom en som hovedprogram. 

 

Så det er godt mulig det klarer seg det jeg allerede har også. Men ser på mulighetene til å bygge den ut etterhvert da :) 

 

Skjermen kjøpte jeg her om dagen, impuls da den var på tilbud hos power. Skal kjøre 2 skjermer etterhver. Da det er bedre å jobbe med:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...