Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gruer meg til bryllupet mitt


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Ja, jeg skal gifte meg. Når jeg tenker på det gruer jeg meg skikkelig. Det skal jo være en slik sammenkomst. Oppriktig så har jeg ingen planer om å foreta meg slike vulgære ting som tale og brudevals. Jeg har forsøkt å forklart dette til min samboer, skulle vi noen gang gifte oss så er jeg ikke interessert i noe stort oppstyr, noe hun da var enig i.. Det virker ikke ut som hun har forstått dette, noe som forholdsvis er greit.

 

Synes dette blir litt surrealistisk og føler meg litt som en beglodd person i mitt eget bryllup som sitter der litt mer passiv enn kanskje folk forventer seg. Jeg skal selvfølgelig gjennomføre og jeg elsker hun mer av alt på denne jord. Det er det som betyr noe for meg.

 

Føler det at jeg blir bare mer og mer nervøs angående den talen og brudevalsen som presser seg på, men dette er noe jeg ikke kommer til å gjennomføre, selv om jeg så gjerne skulle ønsket dette for å glede hun så kan jeg det bare dessverre ikke.

 

Alle vet jeg har angst av flere slag og unnvikende personlighetsforstyrrelse. Det hjelper ikke meg hvordan jeg føler det for det. Virker ut som folk har høye forventninger, de skal både få meg til å danse å hele pakka... Jeg kommer til å kjøre det mer som en vanlig sammenkomst bare bittelitt utenom det vanlige men frykten for at dette kan ende i en av de verste dagene i mitt liv er til stedet vil jeg si.

 

Jeg er ikke vanlig og kommer til å kjøre utenom det vanlige, så får heller folk reagere hvordan de vil. Hvordan ville dere reagert på noe slikt?  



Anonymous poster hash: 39735...79a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valsen e jo det man har mest forventning te som gjest (ihvertfall for min del) så jeg ville blitt skuffa. Men man må uansett respektere valgene folk tar, så ville rangert bryllupet som veldig fint uansett ;) Tror du ska ta det helt med ro og heller konsentrere deg om å få en fin dag, og ikke konse så mye på forventninger folk har. E de virkelig glad i deg så respekterer de valgene deres uansett ;) Gratulerer på forskudd! Og god jul <3 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt mektig lei meg om du hadde sagt at du skulle danse med meg og holdt tale for så å ikke gjøre det (ikke lov noe du ikke kan holde), på den andre siden så er det urettferdig av henne å ha så høye forventninger til deg når hun vet at du sliter med slike ting. 

Dette bryllupet er for dere begge, ikke bridezilla, hele dette opplegget er så mongo for å være ærlig, alt for at dere skal bruke så mye penger som mulig, men hun vil ha ett litt eventyrlig bryllup så du må være med på kompromiss som dere begge to kan være fornøyde med. 

Om dagen går bra eller ei spiller ingen rolle, det er resten av livet sammen som er poenget her og viktigst. Er en påstått gjennomgående trend at jo ille bryllupet ditt er jo bedre blir ekteskapet, og at det er motsatt for de som skal ha alt perfekt og tar seg råd til det fordi DETTE ER JO DET MAN MÅ GJØRE; kaste bort så mye penger som mulig for "show", og da ender man gjerne med det.. ett hult ekteskap bare for show, for det handlet aldri om de som skulle gifte seg men bryllupet i seg selv. Mange kvinner og menn føler ett konstant press vedrørende bryllupet sitt som vi fortsetter å nære i barna våre så fort de kommer til verden, dessverre. Disney kan brenne i helvete feks. 

Lenke til kommentar

Dette er DIN og din andre halvdel sin dag.. gjør det dere er komfortabel med! ikke bry deg om forventningene.

 

har selv sagt til kjærringa at jeg nekter å holde tale og andre sånne ting i eventuelle bryllupet.

 

Forsøker å ha den tankegangen  :)  Komfortabel kommer jeg nok ikke til å bli men dagen har en stor mulighet til å kunne bli en av de beste i mitt liv om jeg bare klarer å styre tankene mine på rett spor, i stedet for at en skal føle på at en går der med en håndgranat med uttrekt splint i brystlommen... Hva jeg har sagt jeg ikke kommer til å gjøre gjenspeiler seg dessverre ikke i tankegangen min. Prøver selvsagt å ha en slik gi faen i hva alle andre tenker mentalitet, men det er ikke slik jeg er, og tror heller ikke jeg kommer til å klare å være en slik person. På en annen side så er det vel ingen andre som forventer dette heller, eller kan forvente det. Vet det er jeg selv som bygger opp dette idiotiske presset.

 

Det er ikke det, jeg gleder meg som bare det, men jeg tror jeg gruer meg 10 ganger mer. Det går nok bra til slutt skal du se  :)

 

Anonymous poster hash: 27772...4b1

Lenke til kommentar

Jeg holdte ikke en tale når jeg giftet meg, derimot var det andre som holdte den for meg og som sa noen fine ord for oss. Enkelt og greit så hadde vi en prat om dette og det var en fin måte å få fram noen ord uten å føle seg helt ubekvem.

 

Har vært inne på denne tanken selv, at jeg skulle hatt noen jeg skulle ha spurt dette om. Det hadde løst opp veldig mye. Jeg føler bare at jeg ikke har noen å spørre. Skal tenke litt mer på dette å se om det kan bli en løsning her. Takker for forslaget  :)  

 

Anonymous poster hash: 27772...4b1

Lenke til kommentar

Valsen e jo det man har mest forventning te som gjest (ihvertfall for min del) så jeg ville blitt skuffa. Men man må uansett respektere valgene folk tar, så ville rangert bryllupet som veldig fint uansett ;) Tror du ska ta det helt med ro og heller konsentrere deg om å få en fin dag, og ikke konse så mye på forventninger folk har. E de virkelig glad i deg så respekterer de valgene deres uansett ;) Gratulerer på forskudd! Og god jul <3 

 

Takk for ærligheten :)  Vet at det er slik at enkelte har forventninger og kan overleve med at kanskje folk blir litt skuffa. Skuffa går bra men tenker mye på at hvis de ikke slår seg til ro og respekterer valget å begynner å presse på noe en ikke kommer til å gjøre uansett, så kan det bli veldig kleint. Neida, jeg må bare slutte å tenke slik  :) 

 

Takk for gratulasjonen og gud jul til deg også  :xmas:  

 

Anonymous poster hash: 27772...4b1

Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt mektig lei meg om du hadde sagt at du skulle danse med meg og holdt tale for så å ikke gjøre det (ikke lov noe du ikke kan holde), på den andre siden så er det urettferdig av henne å ha så høye forventninger til deg når hun vet at du sliter med slike ting. 

 

Dette bryllupet er for dere begge, ikke bridezilla, hele dette opplegget er så mongo for å være ærlig, alt for at dere skal bruke så mye penger som mulig, men hun vil ha ett litt eventyrlig bryllup så du må være med på kompromiss som dere begge to kan være fornøyde med. 

 

Om dagen går bra eller ei spiller ingen rolle, det er resten av livet sammen som er poenget her og viktigst. Er en påstått gjennomgående trend at jo ille bryllupet ditt er jo bedre blir ekteskapet, og at det er motsatt for de som skal ha alt perfekt og tar seg råd til det fordi DETTE ER JO DET MAN MÅ GJØRE; kaste bort så mye penger som mulig for "show", og da ender man gjerne med det.. ett hult ekteskap bare for show, for det handlet aldri om de som skulle gifte seg men bryllupet i seg selv. Mange kvinner og menn føler ett konstant press vedrørende bryllupet sitt som vi fortsetter å nære i barna våre så fort de kommer til verden, dessverre. Disney kan brenne i helvete feks. 

 

Nei, når det er sagt har ikke hun så høye forventninger til meg og vi bruker ikke akkurat så mye penger på dette heller. På en annen side så synes jeg det må være greit at hun inviterer noen venner av seg. 

 

Ellers sant som du skriver, det skal vel helst være gedigent. Vi velger å bruke pengene til det det er verdt. Vi setter heller pris på at vi kan kose oss litt ekstra sammen fremfor å blåse pengene bort på å stase det skikkelig opp. Det er bare tankegangen min som er litt feil her og får prøve å gi litt mer f... i hva folk skulle tenke. Så får jeg se om det lar seg bedre i løpet av 9 dager  :)  Gjør jo sikkert ikke det, men dette går bra uansett. Jeg har hun jeg elsker, jeg har noen fantastiske barn med henne. Hun er bare helt fantastisk. Får heller konsentrerer meg om det i stedet for alt annet som er unødvendig.

 

 

Anonymous poster hash: 27772...4b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De fleste gjestene er jo der for maten og det sosiale.

Taler og dans er jo gørr kjedelig (Ja, noen få er uenige i dette, men jevnt over så er vel folk enige i dette..).

 

 

 

Anonymous poster hash: c15cc...6b8

 

 

Støttes.

 

Faktum er at det finnes svært få mennesker her i verden som faktisk kan gi en god og underholdene tale. Og enda færre som kan levere en severdig dans.

 

Så lenge en ikke tilhører en av de to, så gjør en både seg selv og andre en tjeneste ved å la være å utsette andre for det. Om en likevel må, så gjør det så kort som mulig. Men i dette tilfellet må en ikke - just say no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heldigvis så ble jeg "reddet". Både tale og noe annet ble servert på sølvfat  :w00t:  Heldigvis finnes det noen der ute som ikke har vanskeligheter å stå fremfor en folkemengde å by på seg selv og dette setter jeg utrolig stor pris på, mer enn hva folk aner til tider. Kan være at den talen som ble holdt var kjedelig i andres ører, men for meg så var den helt fantastisk. Selv om jeg ikke føler meg komfortabel i det hele tatt i slike sammenkomster, spesielt ikke når jeg skal være i fokus, så gjorde dette at dagen ble overlevbar i stedet for ett helvete (hvis en kan bruke ett slikt ord på en slik dag).

 

 

Nå har jeg en gylden mulighet her som jeg har tenkt til å benytte meg av. Retter en stor takk til alle dere der ute som stikker hodet deres ut for andre i slike situasjoner. Tusen takk skal dere ha  :thumbup: 

 

Godt nytt år til dere alle   :fun:  



Anonymous poster hash: 27772...4b1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...