Gå til innhold

AMD athlon 64


The Rock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
prosessorer på 754pin trenger ikke registrert minne, prosessorer på 940pin (A64 FX og opteron) trenger registrert minne. A64 FX kommer snart på 939 pin, og vil da ikke trenge registrert minne.

Er det slått fast noen dato på dette?Jeg har lyst på en fx,men det blir nok dette:http://www.komplett.no/k/k.asp?action=ShoppingCart

 

Hvor sockter skal liksom disse cpu`ene lanserers på?,tre er veldig i overkant.Var de litt tidlig ute med FX en,det vil si at de ikke hadde 939pin en klar?

 

DC,du hadde dual Opetron system,stemmer ikke det?.Hvordan er ytelsen,og hva ville prisen vert på det i dag,kontra det jeg har over?hadde vert fint om du kunne skrevet noen ord om det.

Lenke til kommentar
prosessorer på 754pin trenger ikke registrert minne, prosessorer på 940pin (A64 FX og opteron) trenger registrert minne. A64 FX kommer snart på 939 pin, og vil da ikke trenge registrert minne.

Er det slått fast noen dato på dette?Jeg har lyst på en fx,men det blir nok dette:http://www.komplett.no/k/k.asp?action=ShoppingCart

 

Hvor sockter skal liksom disse cpu`ene lanserers på?,tre er veldig i overkant.Var de litt tidlig ute med FX en,det vil si at de ikke hadde 939pin en klar?

 

DC,du hadde dual Opetron system,stemmer ikke det?.Hvordan er ytelsen,og hva ville prisen vert på det i dag,kontra det jeg har over?hadde vert fint om du kunne skrevet noen ord om det.

1. San Diego - Athlon 64 FX Socket 939 vil ikke kreve REG-moduler og vil støtte Cool'n'quiet

2. Dagens Athlon 64 FX-51 er kun i praksis en Opteron 146 med et annet navn. Rent arkitekturmessig er de identiske. San Diego kommer også til å være relativt lik Opteron 1xx, men vil ha en ny minnekontroller.

3. AMD kommer til å satse på tre socketer framover

- 940 -> eksklusivt for Opteron

- 939 -> Athlon 64 FX og etter hvert nye Athlon 64 med dual channel

- 754 -> Athlon 64 single channel og de nye Athlon XP-prosessorene

4. Dual Opteron yter vanvittig bra, men koster en god del penger. Les tester som er skrevet om det f.eks. her: www.hw.no/tester/cpu/

5. Den linken du viser til her sier ingenting om hva slags system du har satt sammen dessverre, den viser bare rett til handlekurven til Komplett og ikke din handlekurv. Dual Opteron koster i dag 2-10000 kroner per CPU, ettersom du velger 240 og opp til 248. Hovedkort koster fra 1700 kroner eller noe og i tillegg må man ha registrerte minnemoduler (som forøvrig ikke er så mye dyrere enn det en gang var).

Lenke til kommentar

systemet er satt opp sånn: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz

- Socket 754, 1 MB cache

Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754

- K8T800, SATA, LAN, ATX, Raid, Firewire

 

Rammen osv tar jeg bare fra mitt gamle system(klikke på navnet mitt).Jeg har nå vert inne å lest testene,og konkluder med at jeg kansje bør vente til nye Athlon 64 med dual channel kommer,men da blir vel prisen dyrere igjenn.

Vist du kjører dual 248 opetron+ x Gb ecc ram,så har du jammen lagt ned en del høvdinger i systemet ja,hvor selger de egentlig 248?

 

Kansje vente til 939 slår inn for fult,men noe sier meg at dette kommer til å ta tid,og prisene vil høye i laaang tid framover.

"Dagens Athlon 64 FX-51 er kun i praksis en Opteron 146 med et annet navn. "

Som har 2200 kr i pris forskjell og 200 Mhz i ytelsesforskjell,hmm..........(146 har lavere MHz,men koster også desto mindre)

 

Nei tror jeg vil vente ,ivertfall til en får dual channel og slipper ECC reg ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...