Gå til innhold

Noe rart med kortet mitt?


ikariam1234

Anbefalte innlegg

Fått installet nytt grafikkort som jeg har brukt i noen dager. Synes det er noen rare flekker på det og metallet ser tar ut og det ser nesten ut som litt rust på noe av det.

 

Jeg har en AIO i topp, den er like ny som kortet og lurer på om dette kan ha noe å si? Ser nesten ut som tørket væske, vet ikke det med metallet.

post-368488-2591981_thumb.jpg

post-368488-1632118_thumb.jpg

post-368488-1323876_thumb.jpg

post-368488-1584293_thumb.jpg

post-368488-510838_thumb.jpg

Endret av ikariam1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det varmelederen og kjøleribbene du mener? Misfargingen?

Ser ut til å være fra temperaturforandringer.

 

Kan ikke erindre å ha sett etter på mine. Kanskje det er normalt eller kanskje det blir overopphetet/dårlig kvalitet på ribbene?

Er bare varmelederen jeg så det på. Ser på en måte ut som om bitte litt av det metallet er etter bort.

 

Tenker også på det andre oppå kortet på PCB. Det hvite. Du ser det d.eks. på bilde 1 og bilde 3 langs kanten

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg sliter litt med å se hva du vil frem til, men det kan også bare være refleksjoner som får ting til å se sånn ut også og det at man kanskje kan se litt verktøy merker/merker av produksjon etter produksjon er vel kanskje ikke uvanlig.

Kanskje ta å sett en rød ring rundt det du mener?

Produksjon av kjølere er vel ikke akkurat noe sinnsykt presisjons arbeid.

 

Kan jo legge noe papir inni der over natta for å se om det er lekkasje på kjølern, slå av pcen da, gjøres på eget ansvar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det sølvgråe metallstøvet er i alle fall ikke en god ting, kan jo være en vifte som spinner borti noe eller en lekasje fra AIO, sånn sett bør du nesten sjekke om det er noe mangel på væske på Cpu kjøleren og overvåke systemet grundig, dette kan faktisk føre til alvorlige skader om elektrisitet blir ledet av væsken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...