Gå til innhold

Prosessorkrav BFV


vegg89

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Har hatt problemer med at Battlefield V ikke vil starte, og etter en lengre og smått hyggelig samtale med EA support har de kommet frem til at prosessoren min ikke er kraftig nok til å kjøre det.

 

Har en AMD FX 8300 med åtte kjerner og klokkehastighet på 3.3 ghz. Jeg er ikke særlig god på data, men synes det høres merkelig ut at jeg ikke engang kan starte opp BF V. Battlefield 1 kjørte stort sett som en drøm, samme gjelder Arma III med relativt høye innstillinger.

 

Igjen, jeg er ikke så godt bevandret når det gjelder maskinvare, men er det noen her som kan si noe om EA driver gjøn med meg fordi de ikke klarer å finne problemet? Eller må jeg faktisk gå til innkjøp av ny prosessor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut som de drev gjøn med deg.

 

https://www.origin.com/nor/en-us/store/battlefield/battlefield-v#store-page-section-requirements

 

https://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=35520&game=Battlefield%20V

 

Minimum requirements AMD FX-8350

 

Fyren i videoen spiller live betaen (date 7 Sept) . I live betaen var minimum AMD cpu fx6350.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det kommer da helt an på oppløsning og gpu. Selv med 2080 ti så spiller det ingen rolle om du velger en 2600 eller en 9900 til fire ganger prisen om du spiller i 4K. Med 2080 så er det igjen det samme med 1440p..

 

7700 er dårlig anbefaling nå med kun 4 kjerner, tiden løper fra denne. 8700 er vel best buy fortsatt selv med den nye 9 serien

Lenke til kommentar

Det kommer da helt an på oppløsning og gpu. Selv med 2080 ti så spiller det ingen rolle om du velger en 2600 eller en 9900 til fire ganger prisen om du spiller i 4K. Med 2080 så er det igjen det samme med 1440p..

 

7700 er dårlig anbefaling nå med kun 4 kjerner, tiden løper fra denne. 8700 er vel best buy fortsatt selv med den nye 9 serien

 

De fleste spiller i 1080p og 1440p, og det antar jeg trådstarter også gjør.

 

Jeg anbefalte ham ikke en 7700K... Jeg skrev "bør man minst ha en i7 7700K eller bedre for BF5". En 8700K er vel passe, og ja selv for 1440p med et RTX 2080 kort. Har man ikke råd, så er det noe annet. Da kan jo Ryzen 2600 være greit, men den blir en flaskehals for 2080Ti iallefall.

Lenke til kommentar

De fleste spiller i 1080p og 1440p, og det antar jeg trådstarter også gjør.

 

Jeg anbefalte ham ikke en 7700K... Jeg skrev "bør man minst ha en i7 7700K eller bedre for BF5". En 8700K er vel passe, og ja selv for 1440p med et RTX 2080 kort. Har man ikke råd, så er det noe annet. Da kan jo Ryzen 2600 være greit, men den blir en flaskehals for 2080Ti iallefall.

De fleste parrer vel ikke med 2080Ti med en mid tier cpu?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Prøvde meg med 3570k @4,5ghz og Gtx970 i går, high i Dx11 mellom 50 og 60 fps, oftere 60 enn lavere :) hadde 1 drop til 18fps men d var den eneste. Utrolig da jeg hadde fps drops hele tiden i Bf1

 

Oppgraderte selv fra den prossesoren for noen måner siden og slet jævelig med akkurat det du snakker om her. Er nok optimaliseringen som er mye bedre. 

 

Husker i betaen, da spilte jeg ganske stabilt, så gikk jeg tilbake til BF1 og hadde det helt jævelig.. 

 

Man skal da kunne starte spillet ihvertfall? Merkelig om du ikke får lov å starte spillet engang dersom du har en eldre CPU. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...