Gå til innhold

Mange VPN kan gi deg amerikansk Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært veldig nyttig om dere testet VPN-tilbydere kontra norsk innhold.

 

Spesielt for de som bor utenlands, men også for folk som ferierer utenlands.

 

Eurosport Norge f.eks blokkerer "absolutt alt", ihvertfall de jeg har testet så Eliteserien er umulig å se utenfor landets grenser. Så da lurer jeg egentlig på hvem det er som har rettighetene til Eliteserien utenfor Norge, som gjør at Eurosport er så rigide?

 

Mye av NRK sitt innhold kan sees utenlands, men de største seriene deres + live TV er avhengig av en kjapp og stabil VPN-tjeneste.

 

TV2, Discovery, Viaplay osv hadde også vært greit om ble testet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er fordelen med amerikansk Netflix? Prøvde amerikansk HBO en stund, og der borte får de jo ikke noen av seriene laget av SyFy Channel, fordi SyFy har sin egen løsning (selvsagt) i USA. Da forsvant halvparten av favorittseriene mine. HBO Nordic FTW. Prøvde aldri å flytte Netflix-kontoen, da. Ble litt for skuffet over HBO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke VPN anbefales for å laste ned torrents? Spør for en venn...

 

De aller fleste fungerer, så fremt de ikke lekker IP'er, logger trafikk og holder til i et annet land enn USA, Norge osv.

 

Perfect Privacy holder til i Sveits, har servere uten logging, og tilbyr ting som port-forwarding og så mange tilkoplinger man ønsker.

 

NordVPN holder til i Panama, logger ikke, og tilbyr også ting som routing gjennom Tor-servere, doble hopp osv.

 

PIA holder dessverre til i USA, men har kontorer i Island, som vist nok skal gjøre at deres servere ikke er tilgjengelig for amerikanske myndigheter. Logger ikke, og er ansett trygt, har selv brukt PIA i mange, mange år uten problemer, dog ikke til torrents.

 

ExpressVPN, Mullvad, BTGuard, Proton m.fl. funker også.

 

 

Når det kommer til å se på utenlandske strømmetjenester, så er VPN feil verktøy, det rette verktøyet ville vært SmartDNS, som gjør at man selv enkelt velger land for den tjenesten man ønsker å strømme fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

NordVPN tilbyr ikke støtte for portforwarding. Har ikke funnet noen som gjør det.

Private Internet Access (PIA) tilbyr portforwarding på noen av nodene sine (ikke Norge): 

  • CA Toronto
  • CA Montreal
  • CA Vancouver
  • DE Berlin
  • DE Frankfurt
  • Sverige
  • Sveits
  • Frankrike
  • Tsjekkia
  • Spania
  • Romania
  • Israel

Vær obs på at de autogenererer en port for deg, og du kan ikke velge hvilken port som skal åpnes selv.

Endret av WildCard_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går man til anskaffelse av en Fire TV fra Amazon, så kan man laste ned en app fra ExpressVPN og bruke den. Selv har jeg satt opp en router med amerikansk nettverk/VPN fra TorGuard slik at alle enheter kan koble seg til dette nettverket (Har en router og en "amerikansk" router) Med Fire TV fra Amazon eller en Apple TV, så kan man også bruke Smart DNS. Der anbefaler jeg vipdnsclub.

Lenke til kommentar

Hva er fordelen med amerikansk Netflix? Prøvde amerikansk HBO en stund, og der borte får de jo ikke noen av seriene laget av SyFy Channel, fordi SyFy har sin egen løsning (selvsagt) i USA. Da forsvant halvparten av favorittseriene mine. HBO Nordic FTW. Prøvde aldri å flytte Netflix-kontoen, da. Ble litt for skuffet over HBO.

 

MYE større utvalg

Bare idiotisk at man må betale for VPN for å få tilgang på innhold

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...