Gå til innhold

Chili har fått utsatt fristen for å svare Nkom om «Fri Data»


Anbefalte innlegg

Chili er ingen svindlere. De gir meg tjenesten jeg har betalt for. Jeg får ekstremt mye mer enn jeg ville fått andre steder for 399. At jeg ikke kan bruke det som mobilt bredbånd og dele med andre enheter bryr jeg meg ikke om, da jeg bare trenger et enkelt mobilabonnenemt.

 

Hvis du ønsker mobilt bredbånd så får du betale for det.

 

Hva har Kina med saken å gjøre?

 

 

Jeg forholder meg til vilkårene fra Chili, som jeg gikk med på.

 

Hvis du ikke ønsker å godta vilkårene så får du betale for et dyrere abonnement. Fritt frem for deg, det!

Du bruker ikke tjenesten du har betalt for. Vilkårene er irrelevante siden de går imot norsk lov. Som er hele poenget.

 

Mobilt bredbånd er en helt annen tjeneste. Den inkluderer ikke tale, SMS eller MMS og tillater deling med ANDRE enn deg selv som er helt OK å blokkere.

 

Du liker sterke reguleringer. Derfor, flytt til Kina. Du vil storkose deg der.

 

Vilkårene er imot norsk lov. 

 

Jeg vil ta et dyrere abonnement. Jeg vil aldri velge Chili, for det er svindel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg snakker om hva Chili selv har uttalt, samt hva som står i abonnementsvilkårene. De bruker kun 10000 i "markedsføring" fordi de er pliktige til å oppgi et tall.

 

 

Det vet jeg ikke, men det er mest sannsynlig en feil fra deres side.

 

Hvorfor er de pliktige til å oppgi et tall, og hvorfor er tallet 1000 GB? Hvorfor er ikke tallet eksempelvis 200 GB? Tror du Chili hadde fått lov til å kalle 200 GB for "Fri Data"? 

 

Hva står det i abonnementsvilkårene som tilsier at 1000 GB ikke er 1000 GB? Jeg vil ha en konkret referanse, ikke din fortolkning.

 

Fint å se at du innrømmer at Chili mest sannsynlig tar feil på et punkt. Nå har folk med bedre kunnskap enn deg også slått fast at deling til egne enheter er tillatt. Chili kan ikke avtale seg vekk fra dette.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Chili Fri i to mnd nå og har vært veldig fornøyd. Jeg bruker iblant hotspot på mobil fra laptopen, men laster ikke ned noe unødvendig mye.

 

Forrige mnd hadde jeg et forbruk på 7GB, men denne måneden har jeg akkurat passert 50GB etter mye bruk av YouTube og andre streamingtjenester.

Lenke til kommentar

Nå roter du fælt. Jeg betaler for det jeg får. Jeg får et abonnement der jeg ikke trenger å tenke på databruk, akkurat slik jeg ønsket.

 

Du mener det er usunt med en tilbyder som kommer med et tilbud som tvinger de andre til å svare på en eller annen måte? Du mener det er negativt for kundene at de kan få et abonnement der de aldri trenger å tenke på databruk?

 

Du mener NKOM skal beskytte andre operatører så de slipper å måtte forholde seg til Chili Fri Data?

 

 

Du mener misbrukeren som lastet ned 200 GB på en dag eller to etter at han i all offentlighet hadde sagt at han kom til å misbruke abonnementet for å tvinge frem en reaksjon?

 

Roter? Nei, poenget er at ditt abonnement går utover ditt faktiske behov og du tilsynelatende ikke har møtt "veggen". Hva nå Chili anser denne som. Hint hint, den skal være 1Tb per måned etter vilkår. Hva med å bruke si 510 Gb i desember å se om du faktisk får det du betaler for. Ah, kanskje bruke så nærme 1Tb du kan? Litt forbrukerjournalistikk er kanskje på sin plass! Jeg vil tippe du blir kastet ut...

 

En videreselger vil aldri kunne konkurrere med en infrastruktrureier. Hvis du tror det er du ... Chili videreselger på Telia sitt nett. De vil aldri kunne tjene penger på et abonnement med 1Tb hvis kundene bruker den faktiske kvote de kjøper når prisen er 399. Å tro at de skaper konkurranse er utopi. Da forstår du ikke hva det er å være en videreselger. Det viser mangelen på bevegelse i markedet siden Chili introduserte "fri data"

 

Hva med han som, i enten denne eller en annen tråd, nevnte at han ble "kastet ut" av Chili Fri Data når han var i 500Gb området (hvis jeg husker riktig)? Vi kan si mye om 500Gb, men det er ikke 1000 Gb som man kjøper retten til. OG SKAL IKKE være en grunn til å bli kastet på dør.

 

Du, som vanlig, er flink til å legge ord i min munn. Du fatter ikke, i din gledesrus eller hva det nå er, at NKOM jobber for våre interesser slik at selskaper, som har mer makt en enkeltindivider, ikke utnytter forbrukerne.

 

Selv om du er fornøyd med det du får betyr det ikke at det er greit at du utnyttes. NKOM påser at Chili følger gjeldende lov/rett og regulereringer. Slik er det bare. Så får du bare klage, uansett hvor lite du ikke forstår at det er i din interesse.

 

Chili er ingen svindlere. De gir meg tjenesten jeg har betalt for. Jeg får ekstremt mye mer enn jeg ville fått andre steder for 399. At jeg ikke kan bruke det som mobilt bredbånd og dele med andre enheter bryr jeg meg ikke om, da jeg bare trenger et enkelt mobilabonnenemt.

 

Hvis du ikke ønsker å godta vilkårene så får du betale for et dyrere abonnement. Fritt frem for deg, det!

 

Det er nok grums i den offentlige diskursen om Chili Fri Data til at det er mulig å stille spørsmål ved CHilis forretningsskikk. Det har NKOM også sett på ved Chilis vilkår for fri data og kommet frem til at det bryter gjeldende lov/rett. Sånn er det bare. Lev med det.. Når det i tillegg kommer eksempler med personer som blir kastet ut, angivelig, pga. forbruk -men innenfor kvoten- så stiller dette selskapet i dårlig lys.

 

Hvorfor skal forbruker måtte godta forhold, vilkår, som strider mot reguleringer, lov og rett?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg snakker om hva Chili selv har uttalt, samt hva som står i abonnementsvilkårene. De bruker kun 10000 i "markedsføring" fordi de er pliktige til å oppgi et tall.

 

 

Det vet jeg ikke, men det er mest sannsynlig en feil fra deres side.

De bruker jo 1000GB i vilkårene. Og det er jo vilkårene man må forholde seg til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...