Gå til innhold

Displayport 1440p 165 hz hva er miste kravet?


LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk nå svar fra inforcare skjermen er vist ikke problemet, men det som er rart elkjøp hadde samme problem som meg.

Så det blir jo vanskelig. Mistenker hvis jeg sender skjermkortet på reklamasjon ender det med de ikke finner noe feil.

Heldigvis slapp jeg å betale for service så jeg fikk pengene igjen for skjermen siden de ikke har den skjermen i butikk.

 

Finnes ikke 1 meter kabel på elkjøp eller kjell\clasohlson jula.

Ønsker helst å slippe å betale returfrakt hvis det ikke funger.

 

Displayport-kabel 2 m

Tilkoblingskabel for Displayport

Art. 97950

 

Har noen erfaringer med denne? Eller er det forskjellig type displayport kabel, disse støtter ikke 165 hz 1440p eller full hd 240 hz.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hadde store problemer med å få mer enn 60hz i 1440p med Asus MG279Q gjennom displayport. Om jeg husker korrekt så virket det med kabelen som fulgte med skjermen, men jeg måtte ha en 3 meters kabel.
Prøvde vel 3-4 kabler (fleste gode nok på papiret) før jeg fant en som virket.

Mener det var denne jeg endte opp med (ebay).

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både første generasjon Titan og R9 280x burde fungere. Jeg har selv brukt min 2560x1440 144Hz skjerm via displayport med både 780 Ti og HD 7970.

Nå har jeg testet samme med Svive 27" LED FreeSync Ceti

2560x1440, 144hz, 1ms, 50m:1, Sort, 3xHDMI/DP

Den funger ut av boksen med GTX 1080 TI.
Men får ingen bilde på skjermen med GTX titan første genrasjon så er vel problemet de skjermkortene er over 5 år.
Surt hvis jeg må kjøpe nytt skjermkort på grunn av dette? Men når jeg ikke kommer inn i bios en gang blir det vanskelig. Kan sli\ 2 skjermkort være årsaken? Eller ikke?
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Da har jeg fått til vet ikke om SLI eller software var problemet her, fungerte igjen etter å ha tatt ut et skjermkort også koblet den inn igjen. Eller om ryzen gir problemet her.

 

Hei igjen etter spilling i 2 dager merker jeg bilde er litt ustabilt, man skulle tro kontakten sitter dårlig siden bildet går i svart etter litt lengere gaming, og hakker\blir snøstorm ligdene bilde så hva nå? Ikke like ille som Asus ROG som knapt virket, litt surt om kabelen er dårlig?

 

Må man virkelig skaffe dyr kabel? Eller slå av SLI?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må man virkelig skaffe dyr kabel?

Om det blir bedre med annen kabel er vrient å fastslå før du har testet, men la oss i hvert fall være enige om at det neppe er utsalgsprisen på kabelen som er avgjørende for kvaliteten.

 

Du linker til en noname-kabel på 2 meter som koster 260 kroner hos Kjell, men 3 meter med vesa-sertifisert HBR3-kabel trenger ikke koste mer enn 314 penger: https://www.multicom.no/club-3d-club3d-displayport-14-hbr3/cat-p/c/p10297552.

 

Det blir selvfølgelig for enkelt å dele prisen på antall meter, men 2 meter for 260,- og 3 meter for 314,- opplever jeg som ganske nøyaktig samme pris gitt den lille lengdeforskjellen.

 

Det sagt, så oppfatter jeg noname-varianten hos Kjell som et billigprodukt, mens Club 3D fremstår som den dyre kabelen du sikter til. Vet det blir semantikk, men spør du meg, så vil jeg absolultt si at jeg synes den kabelen hos Kjell var veldig dyr...

 

 

PS: Jeg har akkurat fått levert 3 stykk av 3-meteren fra Multicom; har ikke rukket å installere dem ennå, men ut fra hva jeg har sett i esken så virker det som de har veldig god byggekvalitet. Kjøpte også en på 4 meter, og den er virkelig tjukk og solid (https://www.multicom.no/club-3d-club3d-displayport-14-4m/cat-p/c/p10278443).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for bra svar, vet noen om det er kjente problemer med første genrasjon titan og 1440p eller høyere?

For testet full HD det funger helt uten problemer, men først når man kommer opp over 120 hz man får problemer over tid.

 

For syns ikke problemene er like store med 1080 TI men klarer ikke helt å finne ut hva problemet er.

Om ryzen\SLI eller skjermkortet er problemet. Så foreløpig må jeg leve på full HD til jeg finner annen skjerm jeg vil ha.

Syns det er litt bortkastet med 1440p da det er under 25% bedre pixler.

 

Fikk lyst å prøve:

Asus 27" LED 4K G-Sync PG27UQ

3840x2160 IPS, 144hz, 4ms, 1000:1, HDR, HDMI/DP

 

Acer 27" Predator 4K LED G-Sync X27

3840x2160 IPS, 144Hz, 4ms, HDR, HDMI/DP

Men rimlig sikker på første genrasjon titan neppe vil klare det.

Hvis kabelen er så billig hvorfor er den da ikke standard på skjermene? Er lite vits med billig displayport 1.2 kabel som knapt klarer oppløsningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...