Gå til innhold

Displayport 1440p 165 hz hva er miste kravet?


LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, hva slags skjermkort må man ha for å klare 1440p 165 hz oppløsning i windows 10?

Fordi før var 120 hz veldig ustabil med eldre displayport kabel som er 5 år gammel.

Men nå sliter jeg å få bilde på skjermen. Men fungerte fint med 60 hz.

Burde første genrasjon titan eller R9 280x fungere? Eller må man ha nyeste displayport standarden fordi jeg får svart skjerm så er usikker på skjermkortet eller skjermen er problemet kommer ikke inn i bios en gang. Men det har fungert kun 1 gang på GTX 1080 TI så fremdeles usikker på om skal prøve annet skjermkort eller returnere skjermen på åpenkjøp.

 

Surt å være låst til hdmi men aldri hatt så mye problemer med displayport.

Selv om kabelene funger fint på full hd skjerm eller 4k skjerm kan det ikke avkrefte kabelen er ok da det krever mere for gaming, usikker på eldre skjermkort støtter bakoverkompaktibel slik at man burde komme i bios i mistefall? Hvis det er delevis brudd i kabelen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Displayport 1.2 og nyere støtter 2560x1440 og 144Hz. I teorien skal det ikke ha noe å si på kabelen, men hvis du har en kabel med brudd eller rett og slett en dårlig kabel, kan du få problemer.

 

Både første generasjon Titan og R9 280x burde fungere. Jeg har selv brukt min 2560x1440 144Hz skjerm via displayport med både 780 Ti og HD 7970.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du burde fungere? Så du mener hvis det ikke funger så må det være brudd i displayporten på skjermkortet? Er ikke sikkert det blir grundig sjekket hos nvidia? For har problemer med det meste av skjermkort med den skjermen.

Så usikker om det er vits å teste eller man må regne med skjermen også er defekt, for kabelene som fulgte med fungerte ikke, prøvd 2 andre kabeler som også ikke funger.

 

Så er kun 2 løsninger igjen prøve annet skjerm eller skjermkort.

 

Mener du nyere displayport kabel som er gaming er lettere å få brudd i eller ikke? Skal ikke mye bøying før kabelen skades?

Hva med skjermportene burde de tåle en del? Kan kablen settes i feil side? For det vanskelig å feilsøke når jeg er usikker hvor problemet ligger.

 

Bedre blir det ikke når jeg har bestilt

5010764485

Deltaco 2-Port Displayport-Splitter Black

hos dustinhome når jeg nesten får lyst å returnere hele skjermen på åpenkjøp. For har ikke lyst å ende med å betale for at verkstedet ikke finner noe feil.
 
Irriter meg veldig at det er vanskelig å få tak i kabeltester?
 
Har du andre forslag? Til noe som funger for gaming med støtte opp til 8k displayport 1.4
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Asus ROG Swift PG278QR 27" gamingskjerm (sort)

 

Men er jo litt spesielt, siden var der en gang før så at både skjermen og kabelen er defekt.

Men skjermen virket med nye kabeler for en stund. Men så fort man tar ut kabelen og pakker den ned igjen slutter den å virke. Men får kun hdmi å fungere. Vet noen om hvis man har hdmi\displayport samtidig det kan gi problemer hvem som skal være master?  Selv om det sier ikke noe at det ikke skal fungere, men det kan være problem displayport ikke er satt til default i bios.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg syns det er vanskelig å konkludere når man får no signal, kabelen sitter, så er ikke det som er problemet. Så må fremdeles være brud d i kabelen eller at skjermkort porten eller skjermporten har brudd muligens.

Men usikker på hvor enkelt det er å gi brudd i dette. For mistenker skjermkort.

 

 

så dette er kjent feil?

 

Noen som vet Palit GeForce GTX 1080 Ti Jetstream HDMI 3xDP 11GB om hvilken port skal spille rolle for om man får skjermbilde eller ikke? Så hvis ingen av de virker må det være skjermen? For mistenker selv at 3 slike porter skal gå i stykker som lite sansylig. Da må byggkvaliteten være elendig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Rart ingen vet sikkert om PG278QR skal støtte 165 hz stabilt?

Det som er rart selv om det står som overklokking står det lite om det vil være ustabilt.

https://www.asus.com/no/Monitors/ROG-SWIFT-PG278QR/

 

Har noen forsøkt selv om de får fint til 165 hz aktivert over tid?

*Oppløsning/oppdateringsfrekvens

2D-modus: 1920x1440 @ 144 Hz (overklokk til 165 Hz)

3D-modus: 2560x1440 (opptil 120 Hz)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*Oppløsning/oppdateringsfrekvens

2D-modus: 1920x1440 @ 144 Hz (overklokk til 165 Hz)

3D-modus: 2560x1440 (opptil 120 Hz)

Men alikevell får vi ikke svar på overklokking gjøres på egen risiko? Er ingen ting som tyder på panelet eller displayporten kan ryke på grunn av dette? Eller man må tilbake stille skjermen hvis skjermen slutter å virke? For er usikker om jeg får dekt det på garanti. Produsentene og verkstedet sier hva de vil men butikkene gjør ikke noe med dems vurderinger så er jo surt det skal så lite til å ødlegge en skjerm. Uten displayport er ikke skjermen mye verd full hd skjerm koster kun 2000 kr ca så er surt å få tilbud under halv pris tilbake for en skjerm jeg betalte over dobbelte.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men alikevell får vi ikke svar på overklokking gjøres på egen risiko? Er ingen ting som tyder på panelet eller displayporten kan ryke på grunn av dette? Eller man må tilbake stille skjermen hvis skjermen slutter å virke? For er usikker om jeg får dekt det på garanti. Produsentene og verkstedet sier hva de vil men butikkene gjør ikke noe med dems vurderinger så er jo surt det skal så lite til å ødlegge en skjerm. Uten displayport er ikke skjermen mye verd full hd skjerm koster kun 2000 kr ca så er surt å få tilbud under halv pris tilbake for en skjerm jeg betalte over dobbelte.

Testet du med 1 meters kalbel egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...